/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Efterkommer af Lisbet Christensdatter
Fra : 2601
Vist : 968 gange
440 point
Dato : 27-08-05 20:13

Jeg søger efterkommer efter Lisbet Christensdatter som blev født januar 1769 i Vallebo , Fakse sogn i Fakse Herred, Præstø Amt, og som blev døbt 15 januar 1769 i Fakse Kirke, Fakse sogn i Fakse Herred, Præstø Amt.

Hendes fader var Christen Hansen ( abt 1724 død marts 1804 i Fakse9 og Mette Sørensdatter ( abt 1741 - død 06 januar 1804 i Hovby, Fakse sogn)

Hvem blev Lisbet Christensdatter gift med og hvor og hvornår??

Mange tak for et svar da jeg har ledt i kirkebogen for Fakse Sogn i lang tid.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 27-08-05 22:57

Fra Fs. kan evt. være en af dem du søger
Senta
International Genealogical Index / Denmark - 5
Select records to download - (50 maximum)
1. LISBETH CHRISTENSEN - International Genealogical Index
Gender: Female Marriage: 1790 Bjaeverskov, Praesto, Denmark

2. LISBETH CHRISTENSDR - International Genealogical Index
Gender: Female Marriage: 21 NOV 1791 Vejlo, Praesto, Denmark

3. ELIZABETH CHRISTENSDR - International Genealogical Index
Gender: Female Marriage: 13 SEP 1792 Roholte, Praesto, Denmark

4. LISBETH CHRISTENSDR - International Genealogical Index
Gender: Female Marriage: 01 NOV 1802 Aversi, Praesto, Denmark

5. Lisbeth Christiansdatter - International Genealogical Index
Gender: Female Marriage: 24 MAY 1809 Store-Heddinge, Praesto, Denmark

prev | next Prepare selected records for download

Return to top of page

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 28-08-05 11:28

tit Senta

Jeg mener selv at det måske er nr. 2 da søsteren Ane sophie Christensdatter der er født 1766 er gift 1789 i fakse kirke jvf. "Dom 11. p. Trin: Grdmd. i Howbÿe Johan Christian fra NÿerupGaarden, og Pigen Anne Sophie Christens Datter.
Fakse Kirkebog side 140, 1. spalte nr. 7." Men jeg kan ikke finde en tilsvarende indførelse i Fakse Kirkebog.

Jeg kan ikke komme ind i Arkivalionline, forstået på den måde at jeg kan komme ind til de enkelte kirkebøger, men når jeg så vælger en side stopper den. Jeg har før kunne komme helt ind.

Nå men tilbage jeg har ikke kunne finde en indførrelse som hos søsteren og faderen dør først i 1804 ham har jeg fundet.

Mvh.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-08-05 11:52

fra fs

Husband
Christen Hansen Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
Mette Sorensen Christensen Hansen Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

1. Hans Christensen Pedigree
<Male>

Birth: 23 JAN 1763 Vallebo, , Praesto, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

2. Christensen Pedigree
<Male>

Birth: 1764 Vallebo, , Praesto, Denmark
Christening:
Death: 21 OCT 1764
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

3. Sophie Christensen Pedigree
<Female>

Birth: 17 AUG 1766 Vallebo, , Praesto, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

4. Lisbeth Christensen Pedigree
<Female>

Birth: 15 JAN 1769 Vallebo, , Praesto, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-08-05 11:56

prøv at tjekke i kirkebogen det kan være din Lisbeth
tjek 15 JAN 1769 Vallebo, & Bjaeverskov,

FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 Denmark
Family Group Record
Search Results | Download

--------------------------------------------------------------------------------

Husband
CHRISTEN LIBOLTHSEN Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 1790 Bjaeverskov, Praesto, Denmark
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
LISBETH CHRISTENSEN Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 1790 Bjaeverskov, Praesto, Denmark
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 11/24/2004). 30 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 28-08-05 13:11

til senta

Det må jeg se at gøre når jeg kommer på landsarkivet måske i næste uge.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-08-05 14:30

forefindes de ikke i kirkebøgerne on-lin

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-08-05 15:58

kirkebøgerne fungere igen ingen problemer

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-08-05 16:24

frs dda
Samtlige personer i husstanden

praestoe, Bjæverskov, Bjæverskov, Gummersmark Bye, , Et huus, 63, FT-1834
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Christen Lithbotsen, 45 , Gift, , Huusmand, skrædder,
Lisbeth Christensdatter, 46 , Gift, , Hans kone,
Christen Christensen, 12 , Ugift, , Deres barn,
Peder Christensen, 9 , Ugift, , Deres barn,
Ane Christensdatter, 17 , Ugift, , Deres barn,
Karen Marie Christensdatter, 6 , Ugift, , Deres barn,

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-08-05 16:27

fra dda
Christen Hansen, 62 , Gift, Hosbonde, Bonde og Gaardbeboer,
Mette Sørensdatter, 50 , Gift, Madmoder, ,
Hans Christensen, 24 , Ugift, Børn af Mandens 3die Egteskab, ,
Lars Christensen, 10 , Ugift, Børn af Mandens 3die Egteskab, ,
Lisbeth Christensdatter, 18 , Ugift, Børn af Mandens 3die Egteskab, ,
Samtlige personer i husstanden

praestoe, Fakse, Fakse, Søbye, , , , FT-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Christen Olsen Kande, 47 , Gift, Hosbonde, Bonde og Gaardbeboer,
Ellen Olsdatter, 60 , Gift, Madmoder, ,
Ole Christensen, 19 , Ugift, Søn af 1ste Egteskab, ,
Peder Christophersen, 52 , Gift, Hosbonde, Bonde og Gaardbeboer,
Anne Larsdatter, 46 , Gift, Madmoder, ,
Christopher Pedersen, 12 , Ugift, Børn af 1ste Egteskab, ,
Lars Pedersen, 5 , Ugift, Børn af 1ste Egteskab, ,
Marie Pedersdatter, 15 , Ugift, Børn af 1ste Egteskab, ,
Niels Pedersen, 46 , Ugift, Tienestekarl, ,
Jens Nielsen, 87 , Gift, Mand, Indsidder og nyder Almisse,
Sidse Christophersdatter, 56 , Gift, Hustrue, ,
Marie Jensdatter, 15 , Ugift, Datter af Mandens 3die Egteskab, ,
Hans Christensen, 48 , Gift, Hosbonde, Bonde og Gaardbeboer,
Anne Andersdatter, 47 , Gift, Madmoder, ,
Christen Hansen, 16 , Ugift, Børn af 1ste Egteskab, ,
Anders Hansen, 12 , Ugift, Børn af 1ste Egteskab, ,
Jacob Christophersen, 28 , Ugift, Tienestekarl, National Soldat,
Magdalena Bentsdatter, 14 , Ugift, Tienestepige, ,
Peder Olsen, 63 , Gift, Hosbonde, Bonde og Gaardbeboer,
Ellen Jensdatter, 34 , Gift, Madmoder, ,
Ole Pedersen, 9 , Ugift, Børn af 1ste Egteskab, ,
Jens Pedersen, 5 , Ugift, Børn af 1ste Egteskab, ,
Hans Pedersen, 57 , Ugift, Hosbondens Halvbroder og Tienestekarl, ,
Ole Nielsen, 24 , Ugift, Tienestekarl, ,
Margrethe Nielsdatter, 24 , Ugift, Tienestepige, ,
Hans Christensen, 46 , Gift, Hosbonde, Bonde og Gaardbeboer,
Maren Andersdatter, 27 , Gift, Madmoder, ,
Peder Hansen, 8 , Ugift, Børn af 1ste Egteskab, ,
Ellen Hansdatter, 2 , Ugift, Børn af 1ste Egteskab, ,
Jens Madsen, 20 , Ugift, Tienestekarl, National Soldat,
Maren Jensdatter, 19 , Ugift, Tienestepige, ,
Jens Nielsen, 12 , Ugift, Tienestedreng, ,
Christen Hansen, 77 , Enkemand, Hosbondens Fader, Indsidder og har Aftægt,
Christen Hansen, 62 , Gift, Hosbonde, Bonde og Gaardbeboer,
Mette Sørensdatter, 50 , Gift, Madmoder, ,
Hans Christensen, 24 , Ugift, Børn af Mandens 3die Egteskab, ,
Lars Christensen, 10 , Ugift, Børn af Mandens 3die Egteskab, ,
Lisbeth Christensdatter, 18 , Ugift, Børn af Mandens 3die Egteskab, ,
Niels Jespersis Enke, 61 , Enke, -, Inderste,
Gabiel Mathiesen, 45 , Gift, Hosbonde, Bonde og Gaardbeboer,
Lisbeth Jacobsdatter, 64 , Gift, Madmoder, ,
Jacob Pedersen, 34 , Ugift, Hosbondens Stedsøn, ,
Søren Christensen, 1 , Ugift, Tienestedreng, ,
Anne Marie Christiansdatter, 15 , Ugift, Tienestepige, ,
Rasmus Larsen ??, 44 , Gift, Hosbonde, Bonde og Gaardbeboer,
Anne Hansdatter, 44 , Gift, Madmoder, ,
Kirsten Rasmusdatter, 7 , Ugift, Datter af 1ste Egteskab, ,
Jens Larsen, 20 , Ugift, Tienestekarl, ,
Anne Marie Pedersdatter, 22 , Ugift, Tienestepige, ,
Iver Hansen, 16 , Ugift, Tienestedreng, ,
Kirsten Rasmusdatter, 68 , Enke, Hosbondens Moder, Indsidder har Aftægt,
Niels Jensen, 58 , Gift, Hosbonde, Bonde og Gaardbeboer,
Kirsten Jensdatter, 49 , Gift, Madmoder, ,
Frantz Nielsen, 18 , Ugift, Børn af Mandens sidste Egteskab, ,
Hans Nielsen, 9 , Ugift, Børn af Mandens sidste Egteskab, ,
Karen Nielsdatter, 24 , Ugift, Børn af Mandens sidste Egteskab, ,
Rasmus Larsen, 33 , Gift, Hosbonde, Bonde og Gaardbeboer,
Anne Olsdatter, 29 , Gift, Madmoder, ,
Peder Rasmussen, 7 , Ugift, Børn af 1ste Egteskab, ,
Karen Rasmusdatter, 3 , Ugift, Børn af 1ste Egteskab, ,
Hans Jensen, 19 , Ugift, Tienestekarl, ,
Christen Christensen, 12 , Ugift, Tienestedreng, ,
Anne Olsdatter, 20 , Ugift, Tienestepige, ,
Hans Jensen, 62 , Gift, Hosbonde, Bonde og Gaardbeboer,
Karen Christensdatter, 48 , Gift, Madmoder, ,
Jacob Hansen, 13 , Ugift, Børn af 1ste Egteskab, ,
Anne Margrethe Hansdatter, 7 , Ugift, Børn af 1ste Egteskab, ,
Lisbeth Hansdatter, 4 , Ugift, Børn af 1ste Egteskab, ,
Marie Hansdatter, 3 , Ugift, Børn af 1ste Egteskab, ,
Karen Povelsdatter, 18 , Ugift, Tienestepige, ,
Hans Jensen, 28 , Gift, Hosbonde, Bonde og Gaardbeboer,
Inger Larsdatter, 40 , Gift, Madmoder, ,
Peder Hansen, 10 , Ugift, Hosbondens Stedbørn, ,
Johanne Hansdatter, 16 , Ugift, Hosbondens Stedbørn, ,
Hans Hansen, 1 , Ugift, Søn af Mandens 1ste og Hustruens 2det Egteskab, ,
Rasmus Nielsen, 36 , Ugift, Tienestekarl, ,
Rasmus Danielsen, 17 , Ugift, Tienestedreng, ,
G. Peder Pedersen, 52 , Gift, Hosbonde, Bonde og Gaardbeboer,
Inger Iversdatter, 45 , Gift, Madmoder, ,
Hans Pedersen, 19 , Ugift, Børn af 1ste Egteskab, ,
Ole Pedersen, 14 , Ugift, Børn af 1ste Egteskab, ,
Christen Pedersen, 9 , Ugift, Børn af 1ste Egteskab, ,
Marie Pedersdatter, 18 , Ugift, Børn af 1ste Egteskab, ,
Bodil Olsdatter, 74 , Enke, Hosbondens Moder, Indsidder nyder Aftægt,
U. Peder Pedersen, 21 , Ugift, Hosbonde, Bonde og Gaardbeboer,
Ole Andersen, 25 , Ugift, Tienestekarl, ,
Peder Andersen, 14 , Ugift, Tienestedreng, ,
Karen Larsdatter, 18 , Ugift, Tienestepige, ,
Karen Olsdatter, 25 , Ugift, Tienestepige, ,
Jens Jensen, 39 , Gift, Hosbonde, Bonde og Gaardbeboer,
Marie Jensdatter, 39 , Gift, Madmoder, ,
Christopher Madsen, 14 , Ugift, Tienestedreng, uægte, ,
Carl Christiansen, 7 , Ugift, Et Pleiebarn, ,
Hans Iversen, 48 , Gift, Hosbonde, Bonde og Gaardbeboer,
Kirstine Nielsdatter, 46 , Gift, Madmoder, ,
Niels Hansen, 18 , Ugift, Børn af 1ste Egteskab, ,
Jørgen Hansen, 11 , Ugift, Børn af 1ste Egteskab, ,
Mette Mortensdatter, 18 , Ugift, Tienestepige, ,
Magdalena Olsdatter, 81 , Enke, Hosbondens Moder, Inderste har Aftægt,
Anders Larsen, 48 , Gift, Hosbonde, Bonde og Gaardbeboer,
Karen Larsdatter, 53 , Gift, Madmoder, ,
Karen Andersdatter, 19 , Ugift, Børn af Mandens 1ste og Konens 3die Egteskab, ,
Johanne Andersdatter, 11 , Ugift, Børn af Mandens 1ste og Konens 3die Egteskab, ,
Jens Holgersen, 6 , Ugift, Hosbondens Steddatters Søn, uægte, ,
Holger Nielsen, 27 , Ugift, Tienestekarl, National Soldat,
Jens Pedersen, 13 , Ugift, Tienestedreng, ,
Lars Nielsen, 56 , Gift, Hosbonde, Huusmand og Hugger,
Idde Larsdatter, 46 , Gift, Hustrue, ,
Hans Larsen, 8 , Ugift, Børn af Mandens 2det Egteskab, ,
Karen Larsdatter, 21 , Ugift, Børn af Mandens 2det Egteskab, ,
Søren Pedersen, 47 , Gift, Hosbonde, Huusmand og Kudsk Rosenlund,
Kirsten Hansdatter, 48 , Gift, Madmoder, ,
Michael Sørensen, 7 , Ugift, Børn af 1ste Egteskab, ,
Anne Margrethe Sørensdatter, 9 , Ugift, Børn af 1ste Egteskab, ,
Pedersdatter, 47 , Ugift, Tienestepige, ,
Christian Mathisen, 54 , Gift, Hosbonde, Growsmed,
Inger Christiansdatter, 16 , Ugift, Hosbondens uægte Barn, ,
Chort Jespersen, 46 , Gift, Mand, Huusmand og Skræder,
Lisbeth Pedersdatter, 4 , Gift, Hustrue, ,
Jesper Chortsen, 10 , Ugift, Børn af 1ste Egteskab, ,
Sophie Chortsdatter, 8 , Ugift, Børn af 1ste Egteskab, ,
Inger Chortsdatter, 4 , Ugift, Børn af 1ste Egteskab, ,
Karen Pedersdatter, 38 , Gift, Hustruens Søster, Inderste,
Sophie Nielsdatter, 75 , Enke, Mandens Moder, Inderste,
Ole Jensen, 34 , Gift, Hosbonde, Huusmand og Daglejer,
Inger Olsdatter, 36 , Gift, Hustrue, ,
Jens Olsen, 7 , Ugift, Søn af 1ste Egteskab, ,
Jørgen Peitersen, 54 , Gift, Mand, Huusmand og Bødker,
Mette Olsdatter, 54 , Gift, Hustrue, ,
Jens Jørgensen, 13 , Ugift, Søn af 1ste Egteskab, ,
Henrich Michelsen, 53 , Gift, Mand, Huusmand og Daglejer,
Sophie Andersdatter, 55 , Gift, Hustrue, ,
Maren Henrichsdatter, 21 , Ugift, Datter af 1ste Egteskab, vandfør,
Nels Nielsen, 31 , Gift, Mand, Huusmand og Daglejer,
Lisbeth Olsdatter, 56 , Gift, Hustrue, ,

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-08-05 16:35

vielse for det 3 ægts.

Husband
Christen Hansen Pedigree

Birth: About 1725 Of Hovby, Fakse, Praesto, Denmark
Christening:
Marriage: 20 SEP 1761 Fakse, Praesto, Denmark
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
Mette Sorensen Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 28-08-05 17:59

Til Senta.

Denne familie kan det ikke være:

praestoe, Bjæverskov, Bjæverskov, Gummersmark Bye, , Et huus, 63, FT-1834
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Christen Lithbotsen, 45 , Gift, , Huusmand, skrædder,
Lisbeth Christensdatter, 46 , Gift, , Hans kone,
Christen Christensen, 12 , Ugift, , Deres barn,
Peder Christensen, 9 , Ugift, , Deres barn,
Ane Christensdatter, 17 , Ugift, , Deres barn,
Karen Marie Christensdatter, 6 , Ugift, , Deres barn,

Da Lisbeth er døbt 15 januar 1769.

Du har ret at den Christen Hansen er lisbeth fader og jeg har:

" Christen Hansen´s 3. ægteskab.
Mette Sørendatter´s 1. ægteskab.

Dom: 8 p. Trin: - [Trolovet] Christen Hansen Enke-Mand i Walleboe og Mette Sörens Daatter.
Trolovede i Fakse kirke 1761.
Fakse Kirkebog side 336 nr. 5/1761.

Copulerede kalenderåret 1761: Dom: 1 adv: - [copuleret] Christen Hansen og Mette Sörens Datter.
Fakse Kirkebog side 332 nr. 8/1761.#

Jeg har prøvet igen at komme ind i Arkivalionline, fmen det virker ikke for mig jeg kan komme ind til de enkelte kirkebøger, men når jeg så vælger en side stopper den. Jeg har før kunne komme helt ind.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-08-05 18:08

Hvad med den Lisbeth Christensdatter alderen stemmme ca.
Samtlige personer i husstanden

praestoe, Fakse, Fakse, Stubberup Bye, , , 24, FT-1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Hans Larsen, 28 , Gift, Mand, Huusmand og smed,
Lisbeth Christensdatter, 30 , Gift, Hans kone, ,
Anne Magrethe Hansdatter, 7 , Ugift, Deres datter, ,

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-08-05 18:11

evt denne tjekker lige kirkebogen

Husband
HANS JACOB LARSEN Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 13 SEP 1792 Roholte, Praesto, Denmark
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
ELIZABETH CHRISTENSDR Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 13 SEP 1792 Roholte, Praesto, Denmark
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-08-05 18:26

opslag Roholte, Praesto,side 26 helt ude til højre

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 28-08-05 21:06

Til: senta

Det kan ikke være denne: evt denne tjekker lige kirkebogen

Husband
HANS JACOB LARSEN Pedigree
Birth:
Christening:
Marriage: 13 SEP 1792 Roholte, Praesto, Denmark
Death:
Burial:

Wife
ELIZABETH CHRISTENSDR Pedigree
Birth:
Christening:
Marriage: 13 SEP 1792 Roholte, Praesto, Denmark
Death:
Burial
Da Lisbet er Døbt jvf nedenfor:
Dom 2? Døbte Christen Hansens datter i Walleboe kalder Lisbet, båret af Kirsten Niels Datter på Strandgaard. Test: Henrich Sørensen, Peder Sørensen, Hans Larsen og Hans Jespersen.
Fakse Kirkebog side 1769 spalte(side 1) nr. 1."

Jeg tror mere at det er den Lisbet som du skrev er gift 21. nov. 1791."
2. LISBETH CHRISTENSDR - International Genealogical Index
Gender: Female Marriage: 21 NOV 1791 Vejlo, Praesto, Denmark "

Desvære kan jeg ikke komme ind i Arkivalionline, Jeg ved ikke hvad der er galt. Jeg har da før ( for 6 uger siden) kunne.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-08-05 09:31

2. LISBETH CHRISTENSDR - International Genealogical Index
Gender: Female Marriage: 21 NOV 1791 Vejlo, Praesto, Denmark

Samtlige personer i husstanden

praestoe, Stevns, Havnelev, Havnelev By, , , 44. familie, FT 1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Jens Lorentzen, 37 , gift, Mand, Inderste og går i Dagleje,
Lisbeth Christensdatter, 42 , gift, hans kone, ,
Lorentz Jensen, 8 , ugift, deres barn, ,
Kirsten Jensdatter, 6 , ugift, deres barn, ,
Hans Jensen, 3 , ugift, deres barn, ,

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 29-08-05 12:12

Til senta

Det var god nok pokkers. Hvorfor kunne hun ikke være 10 år yngre Lisbet er født januar 1769 og denne Lisbeth må være født abt 1759.

Jeg regner med at komme på landsarkivet i morgen så jeg vil se på ægteskabet. Alderen trykkede ikke de gamle den gang.

Med venlig hilsen og tak

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-08-05 14:43

det har du ret i ,men jeg vil nok tjekke vielserne i Havnelev,Roholte, Stubberup,Bjæverskov,Søbye,Vallebo fra ca. 1789 og frem til 1800, hun kan jo evt være gift mere en 1x
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 29-08-05 15:27

til senta

Det vil jeg prøve i morgen.
Du skal nok få besked.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-08-05 16:50

held og lykke

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-08-05 16:53

evt
Samtlige personer i husstanden

praestoe, Fakse, Fakse, Stubberup Bye, , Et huus, 5, FT-1834
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Niels Olsen, 31 , Gift, , Smed,
Martine Madsdatter, 30 , Gift, , Hans kone,
Hans Rasmussen, 7 , Ugift, , Deres barn,
Christian Frederik Smith, 5 , Ugift, , Deres barn,
Maren Cathrine Rasmussen, 1 , Ugift, , Deres barn,
Ane Andersdatter, 66 , Enke(mand), , Inderste og forsørges af svigersønnen,
Hans Larsen, 65 , Gift, , Inderste og aftægtsmand,
Lisbeth Christensdatter, 66 , Gift, , Hans kone,
Lisbeth Sørensdatter, 4 , Ugift, , Deres pleiedatter,

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 30-08-05 21:50

til senta

Jeg har i dag været på Landsarkivet, men ingen af fadderne til børnene er nogle som jeg kender ligesom forloverne hellerikke er nogen som jeg kender.

Der er nok ikke andet for end at jeg må finde skiftet efter hendes fader frem for at se hvem hun evt er gift med.

Jeg vil holde dig underrettet.

Med venlig hilsen

Accepteret svar
Fra : Bornefelt

Modtaget 440 point
Dato : 09-01-06 18:59

hej 2601

Har du fundet dine efterkommere til Lisbeth Christensdatter??

Du får lige det lidt jeg har. Først hendes fødsel;

Fakse Kirkebog 1760 - 90, fødte 1769
Dom: 3 p. Ep. (Epiphania = 6. Januar) döbt Christen Hansens Datter i Walleboe, kaldet Lisbeth, baaren
af Kirsten NielsDatter paa Strandgaard. Testes: Henrick Sörensen, Peder Sörensen, Hans
Larsen og Hans Jensens Hustrue.

Kilde; Arkivalie Online 2005 (s. 22)

Så hendes begravelse den 28. Maj 1851 Fakse Kirke.

Hovedministerialbogen: "12. - d. 21. Maii - d. 28. Maii - Lisbeth Christensdatter - Enke efter Smed Hans Larsen i Stubberup, født i Hovbye, død i Roholte Sogn, Almisselem - 81."

Jeg har oplysninger om at de fik en datter, om de fik flere børn ved jeg ikke;

Fakse Sogn 1793.
"2den Pintsedag Smedden i Stubberup Hans Larsen en Datter: Anne Grethe.
Födt: d 21de Martii.
Faddere: Pigen Anne Grethe Niels Datter, tiendende hos Præsten Hr Zahle paa Vemmetofte, Hans Bentzen, Peter Thomsen og Peder Larsen fra Store-Heddinge, Gaardmd. Johan Jacobsen i Howbÿe, samt Sognefoget Franz Pedersen i Stubberup."

Håber du kan bruge mine oplysninger
Mvh L. Bornefelt

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 09-01-06 21:39

Tak for svaret Bornefelt.

Jeg har søgt så sent som i sidste uge på Landsarkivet. Jeg tror jeg brugte 3 timer før jeg søgte på en anden person.

Så jeg er meget glad for svaret. Endnu en gang tak.