/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
udskrive fil liste
Fra : farai
Vist : 1193 gange
100 point
Dato : 27-08-05 19:37

vil gerne udskrive en liste mp3 filer
hvordan gøres det i win?
skal man først tage et snapshot og gemme det eller....????

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 27-08-05 20:44

Du kan åbne en Dos bos og skifte til den mappe hvor filerne ligger (med g: og cd kommandoen)
Så kører du:
dir /B *.mp3>filelist.txt

Så er der en liste over alle mp3 filerne i filelist.txt. Denne kan du så åbne i f.ex. notepad og udskrive derfra.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 28-08-05 11:58

De kan også ses i afspilningslisten. den slutter på *.m3u men det er vist lidt efter fra hvilken afspiller der er benyttet.

Åben den i notesblok, ved eks. at trække filen hen på notesblokikonet, eller h.klik på filen og vælg åben med,,

Kommentar
Fra : farai

Dato : 28-08-05 12:11

Jeg skal vist lige ha forklaret det der med dos prompten
kan kun finde en "kommandoprompt" i XP

og natmaden -nej jeg har ikke en afspiller med *.m3u filer
de ligger som ren *.mp3 i et window.

har prøvet med word, det fungerer ikke.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 28-08-05 12:29

Ja som mp3. i en windows mappe. og ja kommandoprompt og Dos boks eller dospromt er det samme.
Jeg sidder og er ved at geninstalere min pc, og er ikke kommet til lydtingene endnu.
Skal jeg forstå det som at du lytter til din musik i mediaplayer ?
*.m3u filer er afspillingslister til bla mp3, men om de nu også hedder m3u, det kan jeg fortælle lidt senere.
Når mine ting er oppe at køre igen.

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 100 point
Dato : 28-08-05 12:36

hvor ligger din *.mp3 filer ?

hvis du vil bruge dir kommandoen
-----------------------------------
eller se her
http://www.snapfiles.com/get/jrdirprinter.html
-------------------------------------------------
og der er flere progs fra http://www.snapfiles.com

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-08-05 12:46

De fleste Print Folder programmer koster gysser,men du kan hente dette program(gratis)>>>>
NTFSRatio V1.2

http://www.jam-software.com/freeware/index.shtml

Det bruges til at se hvor stor compresion/komprimeret/størrelse/% filer er og så kan man dekomprimere disse.
Men man kan også kopire resultatet til clipboard(under edit) og sætte det ind i en tekst editor som f.eks. words,man kan også printe resultatet ud,direkte(under files)
Når du har installeret programmet så højreklikker du bare på mapper du vil printe/kopiere>NTFSRatio,
så åbner programmet,inde i selve programmet kan du så gøre det samme på under mapperne>file>print

Listen vil så se sådan ud>>
Name   Size   Compresed   Ratio
Bob Marley & The Wailers - Buffalo Soldier.mp3   9 MB   9 MB   0 %
Bob Marley & The Wailers - Could You be Loved.mp3   9180 KB   9180 KB   0 %
Bob Marley & The Wailers - Exodus.mp3   17 MB   17 MB   0 %
Bob Marley & The Wailers - Get up Stand Up.mp3   7677 KB   7677 KB   0 %
Bob Marley & The Wailers - I Shot The Sheriff.mp3   10 MB   10 MB   0 %
Bob Marley & The Wailers - Is This Love.mp3   9112 KB   9112 KB   0 %
Bob Marley & The Wailers - Jamming.mp3   8263 KB   8263 KB   0 %
Bob Marley & The Wailers - No Woman no Cry.mp3   16 MB   16 MB   0 %
Bob Marley & The Wailers - One Love-People Get Ready.mp3   6705 KB   6705 KB   0 %
Bob Marley & The Wailers - Redemption Song.mp3   8960 KB   8960 KB   0 %
Bob Marley & The Wailers - Satisfy my Soul.mp3   10 MB   10 MB   0 %
Bob Marley & The Wailers - Stir it Up.mp3   12 MB   12 MB   0 %
Bob Marley & The Wailers - Three Little Birds.mp3   7041 KB   7041 KB   0 %
Bob Marley & The Wailers - Waiting in Vain.mp3   9993 KB   9993 KB   0 %

Fra en enkelt mappe.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-08-05 12:54

uden for emne>
Vis man er nysgerrig så kan man også se hvad mappen "System Volume Information" inde holder
det er en mappe man ikke plejer at kunne åbne>højre klik på mappen>NTFSRatio,inde i programmet gør man det sammme på undermapperne/filerne.
Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : farai

Dato : 28-08-05 20:06

Tak for svaret technet.
også tak til jer andre,
tn kom med det første svar jeg kunne finde ud af