/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
CD windows98 SE savnes
Fra : HansJensen41
Vist : 612 gange
50 point
Dato : 25-08-05 15:51

ER der en jeg kan låne en windows98 SE cd af. Min egen er kaputiert, jeg har haft nedbrud og der er ged i det hele. Det kan muligvis reddes med en cd.
Registreringsnummeret skal med.
Det er også regnvejr!!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-08-05 15:56

Du skal købe en ny licens, der er ikke lovligt, at "låne"

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-08-05 15:56

jeg har 98 men ved ikke om den hedder SE

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 25-08-05 16:04

Det er vel lovligt hvis du bruger dit eget Licens/Serienummer.
Ellers prøv at se på Den Blå Avis.
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : Tordenkalven

Modtaget 60 point
Dato : 25-08-05 16:05

jeg har een...bor i Århus *S*

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-08-05 16:05

jeg tror ikke man kan købe 98 længere

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 25-08-05 16:10

det er da ikke ulovligt at låne en skive, hvis man selv har licensen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-08-05 16:11

Nordsted1 - hvis du har din '98 kørende så:
H-klik på denne comp og vælg egenskaber.................
så står der Windows 98 anden udgave (second edition)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-08-05 16:18

emesen..... nej jeg har xp nu, men jeg har en bedre halvdel, der gemmer ALT, men kan finde den hvis den skulle bruges, men hvis andre har den lige ved hånden, behøver jeg jo ikke lede )

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 25-08-05 16:34

Jeg har også en HansJensen41, hvor bor du?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 25-08-05 16:50

Haløjsa
Jeg har også en 98 SE. Så kom ud af busken og giv et praj om hvor du bor. Jeg bor selv i postdistrikt 6630 Rødding.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-08-05 17:23

Han har vist fået en på eksperten.dk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-08-05 17:32

Du kan købe min ..brugt ...Ama'r

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-08-05 18:58

Har også 98 og 98 SE. Hilsen fra Nordjylland

Hvad med Win 3.11
98Se
Me
Xp Pro
Dos 5.0
Dos 6.0

Det er da utroligt hvad man gemmer

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-08-05 19:09

fijala..... hørt hørt, ligesom det er utroligt hvor meget tid man kan bruge på sådan en tidsbesparende pc )

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 25-08-05 19:09

HansJensen41 -> den har jeg osse på lager
mvh
<\\Benny (sydøstfyn)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-08-05 19:13

Den tid der går med pc-er både herhjemme og på job. den kunne man udnytte til både at skrive breve i hånden og lave firmaets fulde regnskab, og så endda have tid i overskud.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-08-05 19:16

Send en frankeret kuvert så skal jeg sende dig en. Hyssss pas på der ikke er noogen der lytter med.

smid en mail til fijala@gmail.com, så skal du få adressen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-08-05 19:16

den "køber" jeg, bare det når der er rod i systemet, der kan gå tiiiiiiiimer

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-08-05 19:27

Fijala -> Du har ret :

Win 3.0 på kun 6 disketter

..og Wp 5.5 på kun 4 + 3 ekstra disketter med font- og printer drivere ?

... Turbo Pascal 7.0 (...for Windows ) på 9 disketter, kan evt. leveres med

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-08-05 19:36

Hvad med en 8½" diskette fra Ericson med plads til hele 184 kb, så vidt jeg husker. 8½" den er altså stor og jeg har også diskette drevet dertil, det vejer 6,3 kg. lavet i metal hele vejen igennem og motoren der trækker det ligner en viskemotor fra en gammel bil.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-08-05 19:44

Comodore 16/64/128/Amiga havde da operativsystem og basic fortolker som hardware

</AMSTRAD/ATARI SKAL DØ>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-08-05 19:50

Turbo Pascal er vist til at køre under DOS...........eller husker jeg forkert.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-08-05 19:54

Og hvad med Commodore 10 med skærm og tastatur ud i et.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 25-08-05 19:57

Leveres :
DOS 6.0
Windows 3.11
Word 2.0
Gambrinus
(Jeg er vist kommet for skade at smide licensbevierne ud).

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-08-05 19:57

Nu løber nostalgien da vist af med os. Det var jo den 98 SE vi skulle finde ud af.
Hvis HansJensen41 er her endnu

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-08-05 19:59

Øv min smiley

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-08-05 20:01

Citat
http://www.kandu.dk/dk/spg/73124#797349
Han har vist fået en på eksperten.dk

Godkendelse af svar
Fra : HansJensen41

Dato : 25-08-05 20:45

Det her er ved at udvikle sig til en af de sjovere strenge.
Jo, jeg er her endnu - også på Eksperten. Man må spørge forskellige steder.
Jeg har også selv masser af gammelt nostalgisk møg - hvis nogen er interesseret i en fuldt funktionsdygtig mac SE/30 med printer og 9" skærm - og med en endnu ubrugt farvepatron, kan den afhentes aldeles gratis i den stolte forstad 2400NV. Min første computer - snøft.

Det aktuelle problem er jo, at min lovlige 98SE er helt uanvendelig, og knalder ned med en underlig, og ureparerlig fejlmeddelelse, der tilsyneladende, efter et troværdigt ekspertråd, kun kan kureres MÅSKE med 98SE. Må jeg foreslå at tordenkalven kontakter mig på HansJ_kandu@hotmail.com for udveksling af adresser. Er Tordenkalven himmerlænding eller "bare" litterær? Det litterære forlæg var jo ikke noget udpræget behageligt bekendtskab. Jeg gir point til Tordenkalven, og håber at høre nærmere.

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 25-08-05 21:20

Allersidste: Tordenkalven skal ikke ulejlige sig. En bekendt ringede lige, at han skulle ud at lufte hunden og smed en cd i postkassen på vejen. Tak for interesse og venlige kommentarer.

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 25-08-05 21:20

Allersidste: Tordenkalven skal ikke ulejlige sig. En bekendt ringede lige, at han skulle ud at lufte hunden og smed en cd i postkassen på vejen. Tak for interesse og venlige kommentarer.

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 25-08-05 21:20

Allersidste: Tordenkalven skal ikke ulejlige sig. En bekendt ringede lige, at han skulle ud at lufte hunden og smed en cd i postkassen på vejen. Tak for interesse og venlige kommentarer.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 26-08-05 07:14

ok, tak for din positive indstilling...

faktisk skal jeg til KBH i Dag 2100 Ø, men nu har du jo løst problemet..

skulle det være en anden gang....så se min profil, der er min hjemmeside på

er Himmerlænding, du har ret *SS*

Hilsen

Tordenkalven