/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Fra bmpfil til gif fil
Fra : nusnus
Vist : 508 gange
100 point
Dato : 25-08-05 13:31

Hvordan kan jeg lave bmp filer om til gif filer?
Det skal gerne skrives meget detaljeret......

Nusnus

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 25-08-05 13:38

Faktisk ret enkelt

Åben billedet i din browser (Explorer)

Vælg "fil" "gem som" og vælg jpg i stedet for bmp

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 25-08-05 13:38

Det kan gøres meget simpelt med programmet Pic a view
Eller gennem Adobe photoshop 7.0

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 25-08-05 13:39

hov - læste forkert - ikke jpg men gif.... og - om igen - hvad har du af programmer på din PC til billeder?

Kommentar
Fra : starguy

Dato : 25-08-05 13:39

jo, nu ved jeg ikke, hvor detaljet det behøver være. Jeg ved blot, at hvis du åbner en 'bmp-fil' - så kan du gemme den som en 'gif-fil' - i hvertfald i Photoshop..!!

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 25-08-05 13:43

Der findes et tons programmer, hvis du ikke har nogen i forvejen. Her et par stykker. Download, installer
Åben fil
Gem som

...mere enkelt kan det vel ikke være

http://www.solidconvertergx.com/convert_bmp.htm (30 dage gratis)
http://www.silvereaglesoft.com/change-bmp-gif.htm
http://www.graphic-converter.net/

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 25-08-05 13:45

Photoshop er glimrende i øvrigt - men det har et utal af andre features, og hvis det kun er til ovennævnte formål, vil jeg nu alligevel vælge et af de andre. Tror en prøveversion af ny photoshop ligger omkring 330 MB download...

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 25-08-05 13:48

Det er nogle forskellige animationer med fx. sneeffekt på, der hvis de bliver gemt som bmp filer, så forsvinder sneeffekten.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-08-05 14:37

Paint der følger med Wimdows kan også...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-08-05 14:56

nusnus -> Nu skriver du at der er animationer på, det er der IKKE på en bmp-fil. Du skriver også at hvis disse bliver gemt som bmp-fil forsvinder animationerne. Det lyder som om du har vendt rundt på nogle ting. Du skriver i spørgsmålet at du HAR en bmp-fil som du vil have lavet om til en gif-fil. Din seneste kommentar tyder på at du i virkeligheden mener det modsatte. Tænk lige igen og kom så med det du mener. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 25-08-05 15:04

Til Arne J.
Jeg skriver IKKE at der er animationer på. men at jeg har nogle forskellige animationer med sneeffekt på, og hvor sneen ikke virker, hvis de bliver gemt som bmp filer.........

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 25-08-05 15:05

Animations filer skal være en gif. fil så vidt jeg husker... men hæng mig ikke op på det.

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 25-08-05 15:10

Til Benjamin

Det ville være godt, hvis jeg kunne gøre det i paint, da jeg bruger det en del, men hvordan gør jeg det i paint?

Billedet jeg skal gemme er på en anden webside?

Nusnus

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-08-05 15:10

nusnus -> OK, så misforstod jeg dit seneste indlæg, men taliskoko har ret. Animationer virker KUN i gif-formatet. BMP-formatet er et rent billede der er ubevægeligt. Hilsen Arne

P.S.: Som mange andre har sagt findes der en lang række af billedbehandlingsprogrammer der nemt løser dit problem.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-08-05 15:12

Gem billedet i det originale format i en mappe. Åbn billedet med Paint og gem som gif. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 25-08-05 15:22

Arne.....
Jeg har lige prøvet det du skriver, men sneeffekten kommer ikke alligevel?

Nusnus

Kommentar
Fra : starguy

Dato : 25-08-05 15:31

kæreste nusnus - dit spørgsmål 'Hvordan kan jeg lave bmp filer om til gif filer?' - det bliver jeg forvirret over nu - hvad er din konkrete situation - og hvad er det konkret du har brug for at vide??? hvordan kan du dog have brug for at gemme en gif-fil som bmp???

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 25-08-05 15:31

Du kan ikke lave en bmp om til gif med effekt - alene af den grund, at der ikke er effekt på et bmp-billede. Så hvis du har et billede med sneeffekt, er det med sikkerhed ikke bmp...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-08-05 15:40

Hvis du gemmer en animations-fil fra internettet i dets originale format, virker det vel også når du senere åbner det? Hvorfor så ændre formatet? Som Erling er jeg noget forvirret. Prøv lige at beskrive hele dit problem og dine ønsker forfra. Som både Erling og jeg har skrevet, ER der ikke animationer i en bmp-fil. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-08-05 15:53

Hvis billedet du skal gemme er på en anden webside - så kan du vel bare højreklikke på det og vælg "Gem billede som..." og gem det så på din computer. Så er billedet gemt i det rigtige format.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-08-05 15:55

Ja Bent -> Det var jo det jeg lige skrev.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 25-08-05 16:06

Hvis du ikke får effekten med når du har gjort som jeg skrev kl. 15.53 så er det fordi at sne-effekten er lavet med javascript eller en javaapplet og den får du ikke med ved kun at kopiere billedet.

//bentjuul

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 25-08-05 16:25

Bent....
Jeg har gemt billedet som, men det vil kun gemmes som bmp fil.

Nusnus

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 25-08-05 16:31

nusnus, send lige linket til den webside, hvord du ønsker at gemme et billede fra, så skal jeg prøve.
kattefar

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-08-05 16:36

Er du sikker på at sneeffekten er en animation ??? Jeg tror den kan være scriptet og så vil du ikke få scriptet med når du kopierer på den måde.

Her kan du se en sneeffekt som er lavet med en java-applet www.bsjh.dk/sne

//bentjuul

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-05 16:57

nusnus det sker ind i mellem at du ikke kan downloade en animeret gif så den forbliver gif - men i stedet bmp - for at afhjælpe det så gå ind i din internet explorer under generelt - klik på slet cookies - så på slet filer - dernæst ryd oversigten - så får du ryddet lidt op
Når du så sidder og vil downloade din animerede gif fil - så vær opmærksom på at vælge gif i det lille rullepanel hvor du har muligheder for at vælge - hvis det ikke dukker op af sig selv.

ps.. bmp kan ikke på nogen måde laves om til gif hvis giffen er animere i paint

Håber det hjælper lidt midt i forvirringen

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 25-08-05 17:29

Hej Bent
Det skal jeg ikke kunne sige, men jeg giver dig point for det bedste svar.

Nusnus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-05 17:31

nusnus - du kan jo højreklikke på det du vil downloade så kan du ofte se om det er gif eller script

Godkendelse af svar
Fra : nusnus

Dato : 25-08-05 17:31

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 25-08-05 17:34

Mirit....
Det vil jeg prøve og jeg takker også mange gange for dit svar.

Nusnus

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 25-08-05 17:34

Mirit....
Det vil jeg prøve og jeg takker også mange gange for dit svar.

Nusnus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-05 17:36

et lille ps til bentjuul - animationer med sne - regn osv er nu ikke det mest sjældne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-05 17:37

god fornøjelse nusnus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-08-05 17:38

..må jeg midt i vir-var'et anbefale PhotoShop 6.0 (..shareware i 30 dage) : http://download.dk/index.asp?Kat=multimedie&subkat=billedbehandling&prog=2705

..med hjælp her : http://www.villysonnichsen.dk/menu.html

..og programmet : http://www.villysonnichsen.dk/FotoFiltre.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-08-05 17:43
Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 25-08-05 17:44

Molokyle....
Tak for hjælpen til dig også, dejligt at så mange vil hjælpe, når man som jeg ikke har så meget forstand på det.

Nusnus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-05 17:44

molo har du læst spørgsmålet ??????????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-05 17:50

ps - nusnus - vær lige opmærksom på at molos link til anfy er ganske sjovt - men hvis du vil sende til en der ikke kører java - anfy - er det sjældent det modtages så det kan ses - og man kan jo ikke tvinge folk til at bruge noget man selv absolut vil have

molo ingen kritik - det er hamrende godt til hjemmesider - men for kreative mail afsendere er det noget gøjemøg for de fleste