/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
forsinket skrivning fejl ??
Fra : cbsjanten
Vist : 499 gange
100 point
Dato : 25-08-05 10:50

Jeg får denne fejl/advarsel hele tiden
windows kunne ikke gemme alle data for filen I:\$Mft data er blevet mistet. denne fejl kan skyldes en fejl i din hardware eller bla bla prøv at gemme filen et andet sted...
Hvad er det for en fejl får den hele tiden også selvom jeg ikke bruger min harddisk som sidder på et kontroller kort??
hvordan kan jeg gemme den et andet sted??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-05 10:55

som regel fejl på hd - vær lidt hurtig og tag backup af dine filer

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 25-08-05 10:59

fejlen startet efter jeg skiftet mit kontroller kort til et nyt og bedre kort så jeg tror ikke hd fejler noget
men den underlige fil vil jeg gerne kunne gemme et andet sted hvis nogen ved hvordan

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-08-05 11:04

Lyder som om I drevet har vrøvl med Master Fat Table
http://linux-ntfs.sourceforge.net/ntfs/files/mft.html

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-05 11:05

blot en lille advarsel - jeg fik meget pludseligt brug for at formatere på min forrige maskine

du vælger jo faktisk selv hvor du gemmer - eller ???????

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 25-08-05 11:07

jamen hvordan miridt når fejlen popper op i proces linjen får jeg ikke mulighed for at vælge det sted den skal gemmes

men er ved at flytte alle filer fra den 40gb og så prøver jeg at formatere den
tak for linket tedd

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-08-05 11:08

Prøv da lige at undersøg drevet!

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 25-08-05 11:10

mener du med scandisk af windows ?
har prøvet også med andre programmer ingen fejl eller bad sectors

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-05 11:12

hmmm husker da ikke hvad det lige var det hele - men husker at jeg nåede at kunne gemme "normalt" når jeg lukkede for forbindelsen - men siden gik det galt.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-08-05 11:12

ok

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 25-08-05 11:13

miridt..... hvilken forbindelse ??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-05 11:17

forbindelsen til nettet så sq da

Sorry - det er ikke meget hjælp !!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 25-08-05 11:23

hehe nope har lidt svært ved at se hvor min net forbindelse kommer ind i billedet
men alt er da hjælp om end ikke andet så til at udelukke med

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-05 11:29

netop
håber du finde en fornuftig løsning der evt kan komme andre tilgode

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 25-08-05 15:27

Hej
Der står ikke meget på MS-hjemmeside, men lidt er der da. http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;227463

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 25-08-05 15:48

Hej her er en smøre:
http://scilnet.fortlewis.edu/tech/NT-Server/filesystem.htm#Recoverable
http://www.winternals.com/Support/KnowledgeBase/Article30079.aspx
Lyder som om tedd er inde på det rigtige. Lav en backup af data og udfør en lowformat af disken, så burde Master Fat Tabellen blive gendannet.
Det er nok en god ide at få udskiftet harddisken inden den går helt i smadder. Der findes iøvrigt også virus der angriber MFT'n, såååå måske er det slet ikke disken der er noget galt med.

Accepteret svar
Fra : vixen

Modtaget 100 point
Dato : 25-08-05 16:10

Jeg havde smme problem, og prøvede ALT!..intet hjalp.
Så fandt jeg ud af at Maxtor HD'er ikke køre godt sammen med XP, skiftede derfor HD ud med et andet mærke og har ikke haft fejl siden...
Det er en MEGET god ide at lave en backup på nuværende tidspunkt!!
Vixen

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 25-08-05 19:06

jeg tror jeg har den nu har ikke fået fejl hele dagen så hvis den ikke er kommet inden i morgen lukker jeg spørgsmålet
jeg kørte en scandisk igen og bad den rette alle de fejl jeg kunne få den til men laved en backup inden
så tedd det hjalp måske at køre den igen

Kommentar
Fra : dongo

Dato : 31-08-05 01:06

Har præcis samme problem. $MFT er beskadiget skriver XP.
Sjovt nok er $MFT aldrig beskadiget når man køre i fejlsikker tilstand. Så er der fin adgang til disken.

Øehh... hvorfor nu det?

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 04-09-05 16:21

så har jeg lavet en lowfat formatering og det hjalp heller ikke så nu ligger hd i skraldespanden nogen gang bliver tingene vel bare slidt op

Godkendelse af svar
Fra : cbsjanten

Dato : 04-09-05 16:24

Tak for svaret vixen. men er ikke enig i det du skriver ang maxtor det er første gang jeg hat haft problemer med en maxtor hd og den er ret gammel så må er kende at den er slidt op eller noget.........men du har ret i at intet hjalp men så fik jeg da lært at lave en lowfat formatering

Kommentar
Fra : vixen

Dato : 05-09-05 11:50

Ja, og bare du fandt en løsning på problemet, så er alt jo vel
Vixen