/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Fast IP adresse eller ikke???
Fra : bantam
Vist : 754 gange
50 point
Dato : 16-10-02 16:04

Hej alle

Nu vil jeg lige høre om der er nogle her der ved hvad der er normalt eller ej. Jeg har Bredbånd (Dansk Bredbånd), og har IKKE fast IP adresse, de sidste 2 cifre skifter ca 1 gang i døgnet.

Jeg har haft en vild diskusion med nogle kolleger, som simpelt hen siger det ikke passer for alle har kun 1 FAST IP adr., de siger at man f.eks. ikke kan få netbank hvis man ikke har fast IP adr., men jeg har netbank, så det kan man altså godt.

Er spændt på hvad andre har, DB kan da ikke være de eneste der ikke bruger fast IP adr.

Med venlig hilsen
Bantam

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 60 point
Dato : 16-10-02 16:45

Det er noget værre sludder, at man ikke kan få netbank når man ikke har fast ip-adresse. Her fungerer det fint og har gjort det også før vi fik fast ip-adresse.

Fast ip-adresse bruges kun hvis du har nogle services kørende som andre skal have forbindelse til. Typisk er det når du sætter en server af en eller anden art op, det kunne være ftp, web eller noget helt 4.

Alle udbydere kører som standard IKKE med fast ip-adresse. Det er kun de brugere som beder om at få fast ip-adresse som får det.

Selv TDC landest største ISP kører ikke med fast ip, som standard.

Og faktisk er det reglen fra undtagenlsen hvis folk har fast ip-adresse, med mindre de har en server stående som er på internettet ellers som regel ikke.