/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
Kom godt igang med... det her?
Fra : SilverFist
Vist : 223 gange
20 point
Dato : 25-08-05 08:53

Jeg har igennem 3-4 år arbejdet med .HTML og .ASP, men jeg syntes at internette har meget mere avanceret mulighedder end disse... Er der nogle der kan fortælle mig hvordan man kommer igang med at progammere 3D spil i stil med disse?:
http://www.miniclip.com/superbikes/index.htm
http://www.miniclip.com/rolloandflex/rolloandflex.htm

Mvh. SilerFist

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-08-05 11:46

Du skal starte med at hente programmet "Flash MX Professionel 2004" på www.macromedia.com det kan hentes i en 30 dages trial version.
Sammen med programmet er der flere tutorials i pdf-format f.eks. over 900 sider om Flash's eget sprog Actionsscript.

Desuden er der mulighed for at købe en dansk bog om Actionscript her http://www.e-boghandel.dk/shop/item.asp?id=845334

Så kan du hente mange ideer her http://www.flashkit.com/movies/ hvor du kan downloade små færdige movies hvor du får fla-filen med så du kan se hvordan f.eks. spil er opbygget. Der er også mange tutorials på sitet.

Det var så lidt at starte på.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 25-08-05 19:01

vil bare lige give et lille link:
http://www.flashkit.com/tutorials/
hvor der er en 3d sektion ...

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : play3r

Dato : 04-11-05 14:21

Jeg vil bare lige for at informere, gøre opmærksom på at flash ikke er lavet til at lave 3D spil i. Det kan godt lade sig gøre men du vil ikke havde den sidste dimension at arbejde med som man har i andre programmerings verdner hvor det er 3D som hersker.
Hvis du virkelig vil i dybden med programmering af 3D spil, så vil jeg anbefale at du kigger dig om efter et sprog som er tilegnet til det.

Kommentar
Fra : SilverFist

Dato : 07-11-05 15:09

play3r:

Hvilket sprog ville så være optimalt at bruge til at lave 3D online spil i?
Gerne som der kan samarbejde med en database så man kan lave highscore og spillerkontoer?

Kommentar
Fra : play3r

Dato : 07-11-05 16:42

Det afhænger jo af dine evner som programmør. Hvis du ingen programmerings efaring har over hovdet så ville jeg nok anbefale dig at finde et sprog som du føler dig tryg ved. Det kan være meget forvirrende at finde ud af hvilket sprog man nu skal lære at programmere i. Men der er nu sådan at har du lært et så kan du rimlig nemt lære at programmere i andre sprog, da måden hvor på man programmere er STORTSET ens.

Har du programmerings efaring og føler du dig klar på at lave rigtig 3D multiplayer games til online gaming. Så brug et par timer på www.google.dk og find dig det sprog som rammer dit ønske bedst.

Hvis du blot ønsker at imitere den 3 dimension og spilet ikke skal være andet end småt godt og sjovt, så er flash din ven. Hvis du vil lave rigtig 3D spil , så brug nogle timer på google.

Uanset hvad du vælger, så sker en hver start på et seriøst projekt med papir og pen.
Håber du kan bruge mit svar.

Kommentar
Fra : SilverFist

Dato : 07-11-05 17:31

Jeg har, som nævnt, erfaring med at progammere i .HTML og .ASP, men mit problem er at jeg ikke kan finde ud af hvilke programmer som giver mig muligheden for at lave disse onlinespil. Derfor ville der være perfekt hvis jeg kunne få navnet på bare ét program som giver mig muligheden for at laver sådanne spil (udover Flash som åbenbart ikke har en 3. dimention)

Kommentar
Fra : play3r

Dato : 07-11-05 20:16

c++ eller java. f.eks