/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Kazaa 3,0
Fra : Jimmy17
Vist : 510 gange
50 point
Dato : 25-08-05 08:48

Har kazaa liggende - hvilket jo ikke er ulovligt...

Kan man ikke slå den tekst, der kommer frem når man kører musen hen over søgeresultater?
Sådan en cremefarvet firkant, med titel mv.

Accepteret svar
Fra : starguy

Modtaget 60 point
Dato : 25-08-05 09:20

Nej, det kan man da vist ikke, heller ikke i andre fildelingsprogrammer.. (og der er så andre, der er mere hensigtsmæssige end kazaa, uden alt det spyware, men det er vist en helt anden sag..)

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 25-08-05 09:45

Prøv WinMX, der er ikke alle de problemer. Kører bare.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-08-05 14:20

Den gamle udgave af Kazaa var langt bedre end den nye. Det kom til et brud imellem folkene bag Kazaa og nogle af dem ændrede den gamle version til at hedde Kazaa Ligth ++. Denne gamle version har stadig flere brugere (og dermed mere musik) end den nye. Den er lidt svær at få fat på, men jeg har en version liggende som jeg kan sende dig. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 25-08-05 15:39

Mener jeg havde denne version da jeg brugte kazaa http://www.gold-software.com/download2762.html den er lidt ældre, og go, syntes jeg.

Ellers kan du bruge ares, som minder utroligt meget om kazaa, det er helt tydeligt at det er bygget op efter kazaa.
Dog er der et tilhørende noget bedre chat pogram end hos kazaa.

Ellers er dc++ jo heller ikke at kimse af, og du finder mange dansker i main chat som kan hjælpe dig med evt problemer.

Ang den oplysning blok du taler om, så har jeg også været ireteret på den. (den fylder jo nærmest hele skærmen)
Ved ikke lige hvordan den slås fra.
Måske kan den slås fra under settings, hvis der er noget det hedder det. Eller control panel, eller options.
Evt fjern flueben i Show detalies.....hvis ikke det var det, så sæt lige fluebenet til igen.
Ellers prøv at højerklik når den viser sig, tryk propeties...måske finder du en menu af den vej.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 26-08-05 08:30

>Trine08
Har prøvet alle muligheder for at deaktivere det, men kan ikke finde noget..

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 30-08-05 15:39

Jimmy17< tjaa,,så ve jeg sgut'
Men med tiden lærte jeg at styre musen så det ikke var så slemt.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-08-05 15:42

Jimmy17 -> Når Trine08 skriver at du kan bruge ares, er det en stavefejl. Hun mente arne's. Jeg kan som sagt sende Kazaa Light ++ til dig hvis du ønsker det.

Kommentar
Fra : starguy

Dato : 30-08-05 15:45

nogensinde overvejet www.emule.dk i stedet for??? (Undtagelsesvist er dette et tip, jeg ikke normalt gir videre )

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 30-08-05 15:48

Nej, det er ikke en stavefejl. Jesus krist

Kan hentes her: http://www.google.dk/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial_s&hl=da&q=ares+free+download&meta=&btnG=Google-s%C3%B8gning

Det minder utroligt meget om kazaa.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-08-05 15:50

OK så. Undskyld Trine.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 30-08-05 15:55

Hehe... ingen problem

Kommentar
Fra : and_uden_tand

Dato : 04-09-05 22:10

trine 08 mfl.

kazaa lite er ok men der er mange tomme filer
emule kræver en god tålmodighed, klart den mest langsomme af de to, kan tage dagevis inden du får hentet nummeret.
jeg har lige prøvet at hente ares den tegner spændende, men den lider under en stor mangel på danske navne.
Jeg prøvede for sjov skyld at hente beatles her vinder ares dels med mange flere numre end kazaa dels med hensyn til hurtighed.
Hvis jeg søger på lars lilholdt / poul krebs får jeg ingen resultat hos ares, og kun få nr hvis jeg søger på kim larsen, her vinder kazaa.
Sådan som min lille test viser
så skal du bruge ares hvis det er udenlandske navne
så skal du bruge kazaa hvis det er danske navne
brug emule og se at feks der mange gange kun er en enkelt version af det pågældende nr, så jeg vil mene emule er stemt hjem som det svageste led.
Så en stor tak til Trine08 for hendes oplysning om ares som jeg aldrig har hørt om før nu.
Jeg åbner en anden tråd og gir en lille spurtpræmie for din henvisning Trine 08.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 04-09-05 22:31

hehe, er da ikke nødvendigt and_uden_tand

Tror du har helt ret i at kazaa måske er bedre til dansk musik end ares. Faktisk har jeg ikke brugt ares så meget.
Hvis jeg skulle søge efter danske filer, ville jeg klart fortrække dc++ og finde nogle danske server der.
Dog fungere dc++ meget anderledes ned kazaa og ares (kender ikke emule) men der er mange dansker server, med masser af danske filer. Samt masse af dansker chatrooms hvor folk er søde til at hjælpe.

Mange mener kazaa er fyldt med skidt og møg. Det er det også..........
MEN...... min menning om kazaa er: hvad du ikke kan finde andre steder, kan du finde på kazaa.
Populære filer, skal man altså ikke søger efter på kazaa, for så er det som ofte fake, og man for derfor en tom fil. (som har taget 100 år at hente)
Men søger du speciale ting, eks. BBC News Theme song el. CNN theme song, så er kazaa bare perfekt

Så andet bruger jeg ikke kazaa til.

Skal man havde dc++ vil jeg forslå klienten dc++0.670 den er tiladt på alle hubs.

Kommentar
Fra : and_uden_tand

Dato : 04-09-05 22:45

Du har ret hva angår kazaa, men lite er dog ikke fyldt med alt muligt skrammel, det er den rene vare uden pop up og reklamer, så den er ok, bortset fra de tomme filer, men henter man nok versioner ned så kommer der jo en gevinst på et tidspunkt *GG*
dc++ kender jeg slet ikke, og har heller aldrig hørt om det, så måske du kan fortælle lidt mere evnt en www.adressse

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 04-09-05 23:12

Versionen kan hentes her: http://www.soft32.com/download_15504.html

Efter indstalation finder du det icon som hedder Puplic hubs (en lille blå pc i højre hjørne) tryk der, og en masse hub adresser kommer nu frem.
Led evt efter en der ser dansk ud.
Tryk på den, og conekt.......vupti du er kommet ind på en hub.

Bemærk: Nogle hubber har et share minimum. dvs hvis ikke du deler nok, kan du ikke komme ind.
Men i puplik hubs, og ud for valgte adresse, vil du kunne se hvor meget du skal dele.

Hvis ikke der ingen adresser viser sig i puplik hub, kan du gøre følgende:
Tryk den gule stjerne (favorits hubs) og tryk NEW
Et vindue kommer op, hvori du kan indsætte en hub adresse: vip-ops.dyndns.org:410

Jeg vil gerne hjælpe dig mere igang hvis du har brug for det.
Men så kontakt mig på følgende msn: rizla_dk"snabela"hotmail.com

Godkendelse af svar
Fra : Jimmy17

Dato : 20-11-05 20:36

Tak for svaret starguy.
      Takker til andre samtidig