/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
1 parabol flere TV-apparater
Fra : Falcham
Vist : 551 gange
200 point
Dato : 24-08-05 22:04

Hejsa

Jeg overvejer at anskaffe en parabol & reciver.
Kan jeg f.eks tilslutte flere TV-apparater til dette, og så se forskellige programmer på TV-apparaterne samtidig,
Altså f.eks TV3 på TV-apperat 1, TV2 på TV-apparat 2 og TV3+ på det 3. TV-apparat.

Falcham

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 24-08-05 22:12

nej det kan du desværre ikke, du skal bruge flere recivere

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-08-05 22:26

vi kunne se f.eks tv3 på parabolen og så alm. dr1 på alm. antenne på samme tid

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 24-08-05 22:29

Mit problem er at jeg har 4 TV-apparater fordelt rundt i lejligheden, på diverse værelser, sååå jeg syntes ikke lige, at jeg vil investere i 4 recivere med evt. medfølgende paraboler *GG*

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-08-05 22:36

vi skiftedes til at bestemme hvilken kanal vi skulle se på, to kunne så se på parabolen og andre på den alm. antenne hvis vi altså ikke lige kunne blive enige, men det gik nu meget godt, ellers måtte vi lige se en video/dvd, hvis det gik helt i kludder. Nu er vi blevet så trætte af genudsendelser og alen lange reklameblokke, at vi har meldt at fra, så nu kan vi kun se på alm. antenne, og det går meget godt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-08-05 22:38

altså når jeg skrev: to kunne så se på parabolen, mener jeg to tv-apparater

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 25-08-05 12:29

Hvordan det Nordsted1 brugte du scartkabler?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-08-05 12:55

stig54, ja vi brugte scartkabler og antenneforstærker

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-08-05 12:56

stig 54 og en boks til at fordele til div. tv

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 25-08-05 13:43

Disse boxe kan jo fås med fire udgange så vidt jeg ved. Sådan en må da kunne bruges i dette tilfælde.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-08-05 14:27

stig54... ja, men de har det med at have for lave signaler, så køb hellere en boks der er beregnet til kabel-tv, for der kan man justerer styrken på udgangssignalet, så alle fjernsyn står med et flot billede, det koster godt nok lidt mere, men resultatet er derefter

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 25-08-05 16:12

I så fald skal der jo væreen indbyggedtforstærker i boksen, man kan jo ikke justere signalet højere op end det er, men det er der måske?

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 25-08-05 16:13

I så fald skal der jo væreen indbygget forstærker i boksen, man kan jo ikke justere signalet højere op end det er, men det er der måske?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-08-05 16:15

stig54.... ja der er en forstærker i boksen, så man kan skrue op for db'en.. måske vi skulle smutte ud af falcham's tråd?

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 25-08-05 16:47

ja

Godkendelse af svar
Fra : Falcham

Dato : 25-08-05 18:27

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-08-05 18:36

Selv tak