/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvad må/kan man bruge regnvand til?
Fra : vildskud
Vist : 1387 gange
100 point
Dato : 24-08-05 19:00

Jeg ønsker at samle regnvand i en beholder. I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad man kan/må bruge regnvand til?
Må man fx:
- bade i det?
- børste tænder i det?
- vaske op i det?
- vande sine blomster med det?
osv...

Tak

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 24-08-05 19:06
Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 24-08-05 19:07

Hej
Regnvand er rigtig godt at vande blomster i, p.g.a. der ikke er kalk i. Du kan også bruge det til toilettet når du skal skylle ud. Meget vandbesparende. Selvfølgelig kan du også bade i det.
Torben

Kommentar
Fra : knudsenfyn

Dato : 24-08-05 19:11

Hejsa... Så er der lige et lille link til dig som skulle kunne besvarer dine spørgsmål...

http://www.ebst.dk/file/1933/fra_taget_til_toilettet.pdf

Forsat god dag :D

Knudsenfyn

Accepteret svar
Fra : bublebee

Modtaget 110 point
Dato : 24-08-05 19:13

Du må gerne vande blomster, vaske bil, bruge det til dit wc, vaskemaskine

http://www.sunwind.dk/regnvand/aktiklen_om_regnvand.htm

http://www.mst.dk/udgiv/NyViden/2001/87-7944-162-9.htm

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 24-08-05 19:14

Lidt klamt at bade i det.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 24-08-05 19:51

Sommetider kommer mine små unger klamme hjem, smurt ind i mudder, der må klamt regnvand så passe til dem?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-08-05 20:11

et godt gammelt råd er at planter og menneskers hår har godt af regnvand

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-08-05 20:11

nååååå ja- så plejer hunde at være ret så vilde med det også
(og katte - oplever jeg da)

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 24-08-05 20:19

Du skal huske at søge kommunen om tilladelse til at bruge regnvand som du opsamler. Du skal nemlig betale afledningsafgift og det er ikke helt billigt.
Du kan selvfølgelig bare gøre det (det gør de fleste) uden at informere kommunen. Pas på for dit vandforbrug falder en del.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-08-05 20:30

hovhov - til almindelig brug til have skal der ikke tilladelse til - men hvor meget og lidt kan jo så blive spørgsmålet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-08-05 20:32

hvor er det i grunden noget baglæns sludder - for alt det regnvand der nu falder i dk - kan man jo bruge til en masse - toiletskyl osv - og spare - men det er jo lige det der åbenbart er problemerne her - sparer man for meget går det jo også galt - så fordyres varerne - hmpffffff

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 24-08-05 20:37
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-08-05 20:46

regnvand fra veje - - og jeg der gik og troede det faldt ned fra skyerne

Kommentar
Fra : dread

Dato : 26-09-05 15:32

"Hvad må/kan man bruge regnvand til?"

Se filmen "singing in the rain".....

Godkendelse af svar
Fra : vildskud

Dato : 28-09-05 09:58

Tak for svaret bublebee.