/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
2 recieverer - en ledning
Fra : anetteogjesper
Vist : 395 gange
50 point
Dato : 24-08-05 16:48

Hej
Vi har på nuværende tidspunkt en parabol reciever til Canal Digital og den er sat til en tallerken med en Switch. Nu har vi så købt en fra Viasat og den ville vi jo gerne have sat til. Men kan dette lade sig gøre uden at vi skal trække en ny ledning? Vi har jo begge begge frekvenser inde.
Altså vi har en skærn, en switch og et kabel ind i huset, men vi har to recivere, hvad gør vi så? Er der en dimsedut vi kan bruge til at dele, og hvis ja, hvilken?
mvh
Anette

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-08-05 16:57

Nej du kan ikke dele. Hovedet og recieveren snakker sammen. Men du kan linke. Der er en udgang på recieveren til coax kablet. Den forbinder du til modtager II's indgang. Muligvis skal du slukke etteren for at toeren vil vise billede. Jeg ved ikke om digitale kan modtage samtidig fra samme hoved. Men min digital, vil godt "bypasse" et gammel analog signal til min gamle reciever, såfremt jeg ser DR1 på dig'gen. Så kan jeg hente TV3 + DR1 fra sat fra samme hoved samtidig.

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 24-08-05 17:01

Jamen den har jo to hoveder...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-08-05 17:05

Øbs - ja så er jeg ikke sikker. Men hjælpen kan du få fra en proff, ved at snuppe røret og ringe 75 629577 og snakke med Thorkild. Han kan også sælge dig den dims du skal bruge.

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 24-08-05 18:45

hej
i skal have 2 kabler ind det er den eneste løsning.
den ekstra udgang der er på digitalmodtageren er til analog reciver.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 24-08-05 19:57

Du må skifte hovederne ut med for eksempel noen af disse

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=19621036&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=1&Catg=10462

da kan du kople flere tunere til

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 24-08-05 21:36

holniels
hvad hjælper det ?
de ser Canaldigital på 1W og Viasat på 5Ø
de har 2 reciver 1 til canaldigital
og 1 til viasat.
skal det fungere på 1 kabek skal i have en reciver der er VIASAT certificeret og med conax dekoder system
og en DISEqC 2-1 Switch til at koble de 2 hoveder ( LNB ) sammen med.

man kan godt samle signalet fra 2 hoveder men man kan ikke dele det ud til 2 reciver.

mvh Mad-Nuser
(fritids sat montør )

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 24-08-05 22:31

jada Mad_Nuser,men det jeg mener er at da kan de ha to switch men selfølgelig også to kabler ned da

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 24-08-05 23:05

Ps. man kan jo ogsåbruke et Cam på bare den ene tuner,så er problemet med et kabel vel løst eller hva Mad_Nuser??

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 25-08-05 05:14

jo man kan sagtens bruge et ca modul , men jeg tvivler på at deres Viasat medtaher har et Ca port

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 25-08-05 16:08

Vi har faktisk fået hjælp fra en forretning. Vi kan godt nøjes med et kabel og koble dem sammen, men kun en reciever må være tændt ad gangen eller så er der denne mulighed:
Denne her.
http://www.netto-sat.dk/articlelist.122
+ 2 kabler
http://www.netto-sat.dk/category.7.article.62

Annuller spørgsmålet
Fra : anetteogjesper

Dato : 16-01-06 20:48

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Fandt svaret selv.