/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Kryds i mailen
Fra : popper
Vist : 297 gange
100 point
Dato : 24-08-05 13:54

Hvad ligger til grund for at jeg i mine mail kun ser et kryds hvor der skulle have været et billed hjælp efterlyses bruger windows xp pro

Kommentar
Fra : tobiaskk

Dato : 24-08-05 14:02

Grunden til at der er et kryds og ikke et billede er sikkert at dit mail program (outlook?) blokerer billedet. Hvis den viste billedet (henter billedet) kunne hjemmesiden hvor dette hentes fra registrere at du har åbnet din mail og at den derved er aktiv og god at sende spam til... Hvis du går ind i indstillinger og åbner fanebladet sikkerhed kan du vælge at outlook skal hente billeder og derved vise dem i din mail, men du åbner så også muligheden for at spammere kan nå dig. Alternativt kan du øverst i mailen klikke på bjælken "nogle billeder blev blokeret......klik her for at hente billederne". Løser det problemet?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-08-05 14:05

lad os lige få på plads - er det outlook express eller sm outlook du bruger ???? Under alle omstændigheder har det med din sikkerhed at gøre

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-08-05 14:18

Jeg tager chanchen.......

Hvis du bruger Outlook Express skal du under >funktioner trykker på >indstillinger trykker på >Sikkerhed og så FJERNE fluebenet i "Tillad ikke at vedhæftet filer der muligvis....."

Så bør den være der...

Det kan dog også være din firewall der blokerer.(hvis du har sådan en)

I mail programmet Outlook skal du: Spørger en anden, for det bruger jeg ikke selv...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-08-05 14:18

Mange emails der medsender billeder er meget tidkrævende at åbne. Det er derfor smart at dit mail-program ikke automatisk henter og viser billederne. Du kan læse mail-teksten og så vurdere om du vil bruge tid på at hente og vise billederne. Vil du det højreklikker du på krydset og du får så en lille menu op hvor du kan vælge at hente billederne. Hvis man ofte modtager mails med store billedmængder er det en rar ting. Derudover er der også det med spam som Tobias nævner. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : popper

Dato : 24-08-05 14:18

det er outlook express jeg bruger

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-08-05 14:23

I Office Outlook vælger man: Funktioner - Indstillinger - Sikkerhed - Knappen "Skift indstillinger for automatisk..."

Så kan man slå det til og fra som man vil.

Kommentar
Fra : popper

Dato : 24-08-05 14:24

til taliskoko
jeg er ikke helt med når du skriver noget med et flue ben hvordan finder jeg helt præcist ind til dette flueben

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-08-05 14:25

funktioner trykker på indstillinger - sikkerhed fjern fluebenet i "Tillad ikke at vedhæftet filer der muligvis kan.........osv
og
fjern flueben i bloker billeder

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-08-05 14:26

flueben = v = markering !
starte med at gå i funktioner og gå videre til hvad der står efter

Kommentar
Fra : popper

Dato : 24-08-05 14:31

ok jeg skulle ind i outlook express men det hjalp ikke

Kommentar
Fra : tobiaskk

Dato : 24-08-05 14:34

i den samme menu "sikkerhed" er det fluebenet i "bloker billeder og andet som skal væk"

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 24-08-05 14:39

Hat du installeret java og macromedia flash.
Gør sommetider underværker.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 24-08-05 14:41

Java kan hentes i alle netbanker.
Flash kan hentes her
http://www.macromedia.com/

Kommentar
Fra : popper

Dato : 24-08-05 14:42

sikkerhed" er det fluebenet i "bloker billeder og andet som skal væk den linje kan jeg simpelhen ikke finde outlook express

Kommentar
Fra : tobiaskk

Dato : 24-08-05 14:42

ingen java eller flash skulle være nødvendigt
Hvis du vil se billeder i alle dine mails så gør som beskrevet af Miritdk
Hvis du kun vil se billeder i bestemte mails så tryk på bjælken øverst i hver mail

Kommentar
Fra : tobiaskk

Dato : 24-08-05 14:44

"bloker billeder og andet eksternt indhold i html-e-mail"
Det er det flueben som skal fjernes hvis du vil se billeder i alle mails

Kommentar
Fra : tobiaskk

Dato : 24-08-05 14:48

Når du trykker på funktioner og derefter indstillinger kommer der et vindue frem med nogen faneblade. På et af dem står der sikkerhed og det er her der er et flueben i linjen "bloker billeder og andet eksternt indhold i html-e-mail"

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-08-05 15:12

POPPER ALTSÅ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hvis du nu kigger i dine spørgsmål så har du vist allerede løsningen

her er lidt hjælp :

http://www.kandu.dk/dk/spg/52566

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-08-05 15:12

POPPER ALTSÅ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hvis du nu kigger i dine spørgsmål så har du vist allerede løsningen

her er lidt hjælp :

http://www.kandu.dk/dk/spg/52566

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-08-05 15:13

ooooops undskyld dobbeltsending - blev vist lidt utålmodig

Kommentar
Fra : tobiaskk

Dato : 24-08-05 15:14

Stiller du de samme spørgsmål flere gange, Popper....??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-08-05 15:16

- jaja vi kender det jo allesammen - pludselig er der en helt almindelig ting man bare ikke husker

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-08-05 15:45

Nå, der er da en halv time af mit liv jeg ikke får igen...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-08-05 15:46

du må så drømme dig til den - så kan du få den igen mange gange talisko

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 24-08-05 17:16

popper: Er det ALLE mails med indlejrede billeder, eller kun nogle?

Jeg har snart mange gange set, at folk laver en mail, indsætter et billede med "kopier" og "sæt ind" - det ser fint ud i den mail de sender, MEN det billede der ses på afsenderens mail eksisterer KUN fordi det er linket ned til en midlertidig fil et eller andet skummelt sted på harddisken, og i et netværk med en postserver kan det også lade sig gøre at sende billeder på denne måde. Men IKKE når mailen skal "ud af huset".

Derfor - undersøg om afsenderen har sendt billedet som VEDHÆFTET/ATTACHED først....ellers kan du lege med flueben fra nu af og til der er to torsdage i en uge..

mvh berpox

Kommentar
Fra : popper

Dato : 25-08-05 00:05

Jeg må tilstå at det kun drejer sig om mail fra tdc jeg har ligeledes været inde på de svar spørgsmål der refereres til og der er noget som slet ikke ligner det der er blevet skrevet om #bloker billeder og andet eksternt indhold i html-e-mail# og hvorfor har jeg ikke dette

Kommentar
Fra : popper

Dato : 25-08-05 00:10

til miritdk
denne gang har jeg ikke sp 2 installeret

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 25-08-05 00:22

Er TDC også din udbyder?????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-05 01:23

aha - prøv så lige det her:

åbn outlook express - funktioner - indstillinger - fanebladet læsning og fjern fluebenet i <læs alle meddelelser som almindelig tekst>

jeg tror ikke det kun er tdc - jeg tror det er alle mails du får som for eks reklamer og nyheder osv - men det finder du nok selv ud af

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-05 01:28

ps - hvis det derimod er skrevne mails sendt som vedhæftede filer fra tdc - bla en ordrebekræftigelse eller lign. - så er dit problem måske at du ikke har adobe reader/scrobat til at åbne med - det bruger de meget - men jeg tror ikke det er problemet - du kan dog forsøge hvis du er usikker på om det er billeder eller dokument - prøv først forrige indlæg

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-05 01:29

ps.. det er da til din fordel at have sp2 installeret - synes jeg du skulle gøre

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-05 01:32

og igen - bruger du outlook express uden sp2 - så skal du alligevel ind og fjerne flueben i funktioner - indstillinger - fanebladet sikkerhed - fjern flueben i tillad ikke vedhæftede filer der kan ..... osv

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-05 09:51

kom til at tænke på - er det sådan at du bruger norman sikkerhedspakke ??? Så er det muligt at det ligger der jo !!!

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 25-08-05 09:55

Norman plejer at spørge, om du vil have vist visse ting.
Ellers prøv at stoppe assistenten, så skulle du modtage billeder og andet.
Hvis det er Norman...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-05 09:59

nu forudsætter det jo lige at det er norman der bliver brugt

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 25-08-05 10:01

Ikke sagt andet§§§

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 25-08-05 10:04

smxxx - skal der nu paragraffer med

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-05 10:09

hmm gad vide om popper holder ferie

Hvis der er tale om norman så kan løsningen findes her:
http://www.kandu.dk/dk/spg/72038

Kommentar
Fra : popper

Dato : 25-08-05 10:43

popper holder ikke ferie men har været på job og ja tdc er min udbyder

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-05 10:44

- ville da ellers være en dejlig tid at have ferie
Kan du bruge noget af ovenstående ????????

Kommentar
Fra : popper

Dato : 25-08-05 10:46

til miritdk
flue benet er væk i #fjern flueben i tillad ikke vedhæftede filer der kan ..... osv#
så det er ikke det der er galt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-05 10:48

popper - der er jo mange muligheder - læs nu tråden igennem

Kommentar
Fra : popper

Dato : 25-08-05 10:58

Til smxxx Norman plejer at spørge, om du vil have vist visse ting.
Ellers prøv at stoppe assistenten, så skulle du modtage billeder og andet.
Hvis det er Norman...

JA nu har jeg stoppet firewallen i norman og så kom der billeder på mailen fra tdc men hvordan hulen skal den så installeres den Norman for at få hele mailen igennem

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-05 11:03

kig på linket 25-08-05 10:09

Godkendelse af svar
Fra : popper

Dato : 25-08-05 11:23

Tak for svaret miritdk. Jeg kiggede i et tidligere link hvor du referaer til noget med coogis er sat for højt og dette hjalp mig

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 25-08-05 11:25

Popper> Du skal gøre følgende...

Det er Norman der driller....

Højre klik på det grønne N nede ved uret.
Gå i "Personal firerwall" Gå i "Sikkerhed" Gå i "Regler"...

Nu skal du sidde og kigge alle dine regler igennem og "Tillade" ALLE fra Outlook Expresss der måtte være blokeret. Der er et lille OE ikon. Det er fordi du på et tidspunkt har blokeret en mail fra TDC, så der ikke vises billeder.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-05 11:25

haha åhh ja - det kan også være årsag
bortset fra det så læs lige her:
Vigtigt!
I forbindelse med seneste opdatering, kan der opstå fejl ved overførsel af de opbyggede regler for internet-trafik. Følgende løsning vil i mange tilfælde hjælpe, hvis der er opstået problemer:

Nulstil firewallen således...

Tryk på Norman-ikon -> Konfigurationseditor og fjern markering ved Personal Firewall. Tryk på Gem og Luk.
Genstart computeren
Tryk på Norman-ikon -> Konfigurationseditor og sæt markering ved Personal Firewall. Tryk på Gem og Luk.
Firewallen bliver installeret i baggrunden. Når installationen er færdig bliver du bedt om at genstarte - gør dette (på opfordring).
Efter genstart bliver du spurgt om du vil importere gamle firewallregler...svar Nej til dette og start på en frisk...(følg Freshies Assistant)
Med venlig hilsen
Norman Data Defense Systems A/S

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 25-08-05 11:26

Ja, whatever...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-05 11:27

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-05 11:47

talisko---------- kig lige ind her http://www.kandu.dk/dk/spg/73112