/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
omdøb lydfil.
Fra : turia
Vist : 1404 gange
75 point
Dato : 24-08-05 13:27

Hi Alle Sammen, jeg har et lille spørgsmål, jeg kunne godt
tænke mig at få nogle andre lyde til windows tænd og sluk,
jeg har en del truck spil og kunne godt tænke mig at få nogle
af de lyde fra en motor ind, men de lydfiler ligger som noget der
hedder....desc def fil... der skulle vil ikke være en som ved om man kan lave dem om
til lyd filer så man kan bruge dem, wav filer eller sådan noget.
M.V.H.
Turia...

Accepteret svar
Fra : thorkil1

Modtaget 85 point
Dato : 24-08-05 13:33

den nemmeste løsning! find to computere. forbind højtalerudgangen på den ene med line indgang på den anden. På computer 1 afspilles lydene. På computer 2 optages lydene via recoredren i windows.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 24-08-05 13:36

Spil bruger ofte eksotiske filformater, som ikke altid er kompatible med diverse lyd(konverterings)programmer. Men du kan jo prøve et programm som goldwave til at lave den om, men det er ikke sikkert den kan "æde" filen. Ellers kan du jo smutte en tur forbi tucows.com, og finde et program der.

Nogle gange er det faktisk nok at omdøbe filen til .wav .mp3 osv, jeg ved ikke hvorfor nogle spilproducenter er vilde efter at have deres egne fil efternvna, men det er der.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 24-08-05 13:38

thorkil1: hmm er det hvad du kalder en nem løsning hehe

turia: har du foresten prøvet at afspille filerne med din yngling afspiller, hvis de kan spille i den er der håb ;)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-08-05 13:50

Prøv at se om du ikke kan finde dine egne lydeffekter på nettet. Her på dette link http://www.videomaker.com/scripts/free_sound_effects.cfm kan du finde links til mange gratis lydeffekter som du måske kan bruge.

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : turia

Dato : 03-09-05 18:05

Tak for svaret thorkil1. det virkede