/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Fra fladskærm til TV
Fra : d99brbn
Vist : 253 gange
100 point
Dato : 16-10-02 11:21

Efter jeg har anskaffet en fladskærm ( Samsung 171s ), kan jeg ikke få billedet overført til mit TV. Der sker bare intet når man kloner. Er der nogen der ved hvorfor?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-10-02 16:57

Hej

d99brbn wrote:
> Efter jeg har anskaffet en fladskærm ( Samsung 171s ), kan jeg ikke få
> billedet overført til mit TV. Der sker bare intet når man kloner. Er der
> nogen der ved hvorfor?

Prøv med en lavere opløsning. Det er ikke sikkert at TV-udgangen vil
acceptere 1280x1024.

--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-10-02 20:14

> > Efter jeg har anskaffet en fladskærm ( Samsung 171s ), kan jeg ikke få
> > billedet overført til mit TV. Der sker bare intet når man kloner. Er der
> > nogen der ved hvorfor?
>
> Prøv med en lavere opløsning. Det er ikke sikkert at TV-udgangen vil
> acceptere 1280x1024.

Start med 640x480 eller 800x600 (så lavt som muligt) og gå opad trin for
trin, til det ikke virker.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-10-02 20:16

> > Prøv med en lavere opløsning. Det er ikke sikkert at TV-udgangen vil
> > acceptere 1280x1024.
>
> Start med 640x480 eller 800x600 (så lavt som muligt) og gå opad trin for
> trin, til det ikke virker.

Og spørg evt. i grafikkort gruppen, da den passer bedre. Fortæl hvilket
grafikkort du har og hvilke drivere. På min bærbare kan man fx vælge 2
controllere, så man kan køre forskelligt billede på hhv. den indbyggede
skærm og den eksterne eller TV.

Kommentar
Fra : d99brbn

Dato : 21-10-02 13:35

Doh! Jeg fandt ud af at scartstikket var faldet halvt ud, så derfor kunne jeg høre lyden, men ingen billede se......pinligt! Jeg blev helt nervøs for, at der var et eller andet med fladskærme, da alt virkede med min gamle CRT-skærm. BTW Tinky Winky, derfor spurgte jeg i denne gruppe og ikke i grafikkort gruppen.

Kommentar
Fra : d99brbn

Dato : 21-10-02 13:35

Doh! Jeg fandt ud af at scartstikket var faldet halvt ud af TV'et, så derfor kunne jeg høre lyden, men ingen billede se......pinligt! Jeg blev helt nervøs for, at der var et eller andet med fladskærme, da alt virkede med min gamle CRT-skærm. BTW Tinky Winky, derfor spurgte jeg i denne gruppe og ikke i grafikkort gruppen.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-10-02 19:32

Hej d99brbn,

tillykke med at du fandt løsningen... og selvom det er pinligt er det da bedre end hvis det f.eks. havde været i stykker...

ang. Tinky Winky og de andre så er de Nyhedsbruger, for at skrive til dem ska' du trykke på "skrive til nyhedsbruger" på linjen over deres navn ude til højre... der er bl.a. en forklaring her i dette tip... "Kontakt til nyhedsgrupperne"... -->
http://www.kandu.dk/dk/tip/2218

mvh.

Strarup