/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Motor til salg
Fra : CiviC
Vist : 256 gange
100 point
Dato : 23-08-05 23:31

Hejsa.

Da jeg snart skal ha skiftet motor, og min mekaniker vil smide den gamle ud, ville jeg gerne vide, om der er nogen der køber brugte motorer?

Den bruger 1 liter olie på 400 km, så den skal nok lige renoveres lidt, ellers fejler den intet. kompression er OK
Hvad kan jeg regne med at få for sådan en?? (Der er til en honda civic 87-91 1,5 16v, 94 hk. Første reg dato er jan. 93 og den har kørt 270.000 km)

Mvh
CiViC

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 23-08-05 23:39

Ingen ting.
I hvertfald under 1000kr, og kun hvis der er en der står og skal bruge nogle stumper, topstykke eller lign.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-08-05 23:43

Nej.. sådan en motor vil ikke være nem at komme af med.
Ikke når den har kørt så meget og er så slidt at den bruger 1 liter olie/400 km.

Og det kan sikkert ikke betale sig økonomisk at begynde at renovere sådan en.
De fleste vil hellere finde en brugt motor ved huggeren.

Men du kan jo selvfølgelig prøve at sætte den til salg i Den blå avis eller sådan et sted, men du bliver så nødt til, for din egen skyld, at være ærlig om olieforbruget, for en evt. køber har reklamationsret, hvor de kan kræve handlen tilbage når de ellers finder ud af det.

mvh dova

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 24-08-05 00:00

Det var ærgeligt.

Jeg lader lige spørgsmålet stå lidt endnu, hvis der er nogen der mangler nogle reservedele. Ellers vil jeg ikke gøre mere ud af den motor.
Den bliver skiftet i uge 38.

Tak for hjælpen.

Mvh
CiViC

Godkendelse af svar
Fra : CiviC

Dato : 22-09-05 22:13

Tak for svaret pallebhansen.