/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows XP pro Boot disk
Fra : cobran
Vist : 685 gange
50 point
Dato : 23-08-05 23:21

Hej.

Jeg skal bruge en - Windows Xp Pro boot diskette - , til at installere XP uden at skulle installere win2000 først, som jeg plejer at gøre.
så er der en her der har et direkte link til at skaffe det?

Mvh

Cobran

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 23-08-05 23:32
Accepteret svar
Fra : storebror30

Modtaget 60 point
Dato : 23-08-05 23:34

Du kan godt sætte din winxp i og strate instaliationen helt fra bunden så kommer den og spørg om den anden windows du har så sætter du bare den i så tjækker den om den er orginal og så ber den dig om at sætte winxp i igen. ellers kan du kigge her. http://support.microsoft.com/?kbid=310994

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-08-05 23:59

Sæt din bios til at boote fra CD drev og sæt din XP cd i drevet, og gør så som storebror30 skriver, og installerer direkte fra cd'en.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-08-05 10:54

..eller boot fra en enkelt Win98 startdiskette (..som også kan hentes via bredker's link). Vælg : Opstart med CD-ROM.

Det er noget lettere end de mange XP bootdisketter og du behøver ikke ændre din BIOS opsætning

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-08-05 10:57

Hmm... bliver sgu lige i tvivl om det er et godt råd?

Jeg aner nemlig ikke om installationen af XP kan startes fra DOS? Det er blot noget jeg antager

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 24-08-05 11:19

Det er jeg heller ikke sikker på at den kan Molo
men bentjuul´s råd:
Citat
Sæt din bios til at boote fra CD drev og sæt din XP cd i drevet, og gør så som storebror30 skriver, og installerer direkte fra cd'en.

er da et godt råd - det er ikke så vanskelligt at gå ind i Bios og sætte >first boot device< til at være CD-rom og så ellers starte op med XP CD´en i drevet, så går resten af sig selv.
Du skal blot huske at stille Bios tilbage når maskinen genstarter første gang, ellers kan du blive ved med at køre i ring.
mvh
<\\Benny

Godkendelse af svar
Fra : cobran

Dato : 24-08-05 11:39

Tak for svaret storebror30. Fandt skam noget der på microsoft´s hjemmeside. :)