/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lås på "Dokumenter"
Fra : marcussen1
Vist : 1436 gange
100 point
Dato : 23-08-05 22:20

Jeg vil gerne kunne låse "Dokumenter", således at kun jeg har adgang med en adgangskode, da der er flere, der har adgang til min PC. Men hvordan?
Niels

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-08-05 22:38

Åbn Denne computer.
Dobbeltklik på det drev, hvor Windows er installeret (normalt drev C, medmindre der er flere drev på computeren).
Hvis indholdet af drevet er skjult, skal du klikke på Vis dette drevs indhold under Systemopgaver.

Dobbeltklik på mappen Dokumenter og indstillinger.
Dobbeltklik på brugermappen.
Højreklik på en mappe i brugerprofilen, og klik derefter på Egenskaber.
Marker afkrydsningsfeltet Gør mappen privat, så kun jeg har adgang til den under fanen Deling.
Bemærk!

Dobbeltklik på ikonet Denne computer på skrivebordet, hvis du vil åbne Denne computer.
Denne indstilling er kun tilgængelig for mapper, der er indeholdt i din brugerprofil. Mapper i din brugerprofil omfatter Dokumenter og tilhørende undermapper, Skrivebord, menuen Start, Cookies og Foretrukne. Hvis du ikke gør disse mapper private, er de tilgængelige for alle, der bruger computeren.
Hvis du gør en mappe privat, er alle dens undermapper også private. Hvis du f.eks. gør mappen Dokumenter privat, gør du også Musik og Billeder private. Når du deler en mappe, deler du også alle dens undermapper, medmindre du gør dem private.
Du kan ikke gøre dine mapper private, hvis drevet ikke er formateret som NTFS. Hvis du vil have oplysninger om, hvordan du konverterer drevet til NTFS, skal du klikke på Relaterede emner.

SIGER MIKROBLØD

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 23-08-05 22:40

Hej, tror ikke du kan låse Dukomenter. Men du kan oprette ny bruger.
Det gør du du i kontrolpanel <brugerkonti <opret gæstekonti.
Husk så samtidíg at aktivere din egen konti med adgangskode.
Words dokumenter kan låses under funktioner <indstillinger.

Accepteret svar
Fra : johnni

Modtaget 100 point
Dato : 24-08-05 00:23
Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 24-08-05 08:47

Tak for svaret johnni.
Nemt og ligetil.