/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Kolonihave finansering
Fra : oleeliassen
Vist : 5387 gange
200 point
Dato : 23-08-05 22:16

Hvordan der det ud med ovenstående? Kan man finansere et kolonihavehus gennem kreditforeninger, på fks . 20-30 års lån og ligende og med alle de smarte lånemuligheder der er i øjeblikket, eller er det banken som man skal have fat i?

-Ole

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-08-05 22:24

Det normale er almindeligt banklån.
Med mindre det er et millionkolonihavehus

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-08-05 22:25

Dem jeg har set er til de 30.000 kr.

Accepteret svar
Fra : Paulus1

Modtaget 210 point
Dato : 23-08-05 22:59

Du vil ikke kunne få finansieret det gennem realkredit, da man ikke kan tinglyse pant i et kolonihavehus.

Kolonihaveforbundet for Danmark har nogle vurderingsregler, der angiver maksimale priser for kolonihaver, omtalt lidt nærmere her (pdf):
http://www.kolonihave.dk/Nyhedsbreve/NYHEDSBREV%2014.pdf

En evt. overpris i forhold hertil er ikke lovlig, ligesom en merpris ikke bare kan væltes overpå indbo/inventar.

Godkendelse af svar
Fra : oleeliassen

Dato : 12-09-05 16:57

Tak for svaret Paulus1.

-Ole