/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Delphi/Pascal / Spørgsmål
10  jdjespers.. 200
Corba server!
Fra : Ylwen
Vist : 474 gange
25 point
Dato : 16-10-02 10:22

Jeg er med til at udvikle en klient server løsning til en virksomhed. Iden forbindelse har vi et problem med server siden. Når man bruger corba er man nød til at kompile programmet (serveren) på den maskine der skal køre serveren, ellers vil skidtet ikke køre og kan derfor ikke bruges. Hvordan gør man sådan at serveren kan flyttes til en hvilken som helst maskine uden at skulle kompiles først? er det noget med dll filer??
Meget gerne en grundig forklaring!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-10-02 00:13

Hej Ylwen,

du har brug for en orb der understøtter det programmeringssprog det er skrevet i...

men er det muligt at få lidt mere informationer... hvilket styresystem og versioner er der tale om på de forskellige maskiner?

bliver der kun brugt Delphi som programmerings sprog eller er det også C++ eller Java?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Ylwen

Dato : 17-10-02 00:23

Der er udelukkende tale om Delphi 5. Dog er der en tilgang fra web via ASP, men denne er ikke så vigtig. Klienterne er win98 og jeg går ud fra at serveren er win2k server.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-10-02 00:35

Hej Ylwen,

oki doki...

undskyld men jeg stiller lige et par flere spørgsmål... håber ikke det gøre noget... vil bare lige pejle mig ind, så jeg ka' hjælpe bedst muligt...

hvilken ORB bruger i? (VisiBroker eller en anden)

har i allerede fået lavet noget, eller ska' i først til at starte?

hvor meget kendskab har du/i til Corba?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Ylwen

Dato : 17-10-02 09:30

Ja, det er helt i orden :) Det er jo mig der vil hjælpes.

Vi bruger visibroker, altså den der følger med Delphi 5. Vi er så godt som færdige med vores system, eller rettere sagt, vores prototype som det hele skal ende med. Vores kendskab til Corba er ikke større end at vi ved hvordan man en forbindelse mellem server og klient, så det må siges at være lidt begrænset.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-10-02 09:39

"Ylwen" <Ylwen.news@kandu.dk> wrote in message
news:kwtr9.118798$Qk5.5065839@news010.worldonline.dk...
> Ja, det er helt i orden :) Det er jo mig der vil hjælpes.
>
> Vi bruger visibroker

Visibroker skal også installeres på den server, hvor corba-applikationen
skal afvikles fra. Husk, at der skal købes seperate licenser til dette.
Den, der installeres sammen med Delphi er kun til udvikling.

Det er vist så meget, som jeg kan hjælpe med.

Hilsen
Uffe