/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
snackpeber
Fra : pivpiv80
Vist : 1420 gange
100 point
Dato : 23-08-05 19:15

jeg har snack peber i mit lille drivhus og er nu i tvivl om hvordan jeg ser de er modne.

Kan I hjælpe mig??

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 23-08-05 19:22

http://www.systemfrugt.dk/docs/products.item.asp?pid=283 der står her, at den som regel er rød, når den er moden?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-08-05 19:24

netop som nordsted1 skriver - du kan se farven er meget stærk - men vær opmærksom på at den skal være helt moden ved at lige føle/smage dig frem

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-08-05 19:32

Peber behøver ikke at være moden for at kunne spises. De grønne umodne har bare en mere stærk smag. Jo mere modne, røde og bløde de bliver, jo sødere. Men jeg synes da at du skal prøve dig frem. Hvilken farve har de når DU synes de smager bedst? Smag og behag er jo som bekendt forskellig. Du kan plukke dem i alle de forskellige trin af modenhed og sylte dem, så har du både forskellige smagsnuancer og nogle flotte glas at stille på hylden. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-08-05 19:44

Snackpeber skal være mørkerøde for at være modne, ellers har de en lidt bitter/besk smag.

De har når de er modne, en meget mildere lidt sødlig smag i forhold til almindelig peber.

mvh dova

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-08-05 20:30

Jamen lillearne. Du har stadig problemer med at læse og forstå.

Spørgsmålet lød: hvordan jeg ser de er modne" og straks braldrer du op med en gang pointscoreord, hvor ikke et eneste af dem giver et svar på spørgsmålet. Fjols

Godkendelse af svar
Fra : pivpiv80

Dato : 24-08-05 20:42

Tak for svaret Nordsted1.
En kanon side med svar på mange flere spørgsmål!!!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-08-05 20:58

selv tak....... jeg har også brugt sådan nogle peber sammen med hele hvidløg som bundpynt i en potteplante med opbundet efeu (vi kan ikke tåle blomsterpollen) det blev ret flot, så de kan da bruges til flere ting de snackpeber )

Kommentar
Fra : pivpiv80

Dato : 25-08-05 15:09

Kreativ er du også!!!
Ja de kan med garanti bruges til meget, men de er dælme længe om at blive røde og planten giver vist ikke SÅ mange som jeg håbede*S*

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-08-05 15:28

vi har jo heller ikke haft særlig meget sommervejr, øv øv jeg føler mig helt snydt