/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Min knallert skal males! Men hvor?
Fra : The_Evil_Bong
Vist : 1037 gange
21 point
Dato : 23-08-05 18:18

Hej..

Jeg har lige ringet til et par autolakere og fik priserne: 1500 og 2500.. og det er altså for meget.. det må kunne gøres billigere.. Men hvordan / hvor?

Nogle der har nogle forslag?

Mvh Simon

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-08-05 18:36

Du kan jo gøre det selv, men med de timer det tar for en amatør plus materialer bliver det også til noget. Jeg synes ikke at 1500 kr er dyrt. Du bliver nok nødt til at lære eller vænne dig til at ting koster penge, specielt hvis du vil have det lavet ordentligt. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 23-08-05 18:54

1500 kr. for en hel knallert er da billigt nok.......

Kommentar
Fra : Caam2

Dato : 23-08-05 19:27

Gå ind et sted hvor de pulverlakerer, der slipper du nok med 300. hvis du ikke skal ha en regning...
Går ud fra at det kun er stellet der skal males???
Hvis du vælger at få det pulverlakeret, så pas på med benzin slatter. Det kan godt misfarve en del...
Pulverlakken fås næsten i lige så mange farver som vådlakken gør...

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 23-08-05 21:30

Hvis farven er ligegyldig, og det skal være billigt, så foreslår jeg, at du selv gør ALT forarbejdet, dvs. adskiller/sliber/spartler mm.
Det tager du så hen til en autolakerer, og siger, at det skal males i den flotte farve han nu lige er ved at male en eller anden bil med - så koster det sikkert ikke ret meget - da han har grejerne fremme - og resultatet bliver proff!

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-08-05 21:43

hvis du gør arbejdet selv kommer det til at koste ca. kr. 300-350 kr. du skal bruge plastprimer som grunder og så farve og lak, alt kan købes hos en autoudstyrsforretning

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 24-08-05 18:45

Gør det selv. Så lærer du lidt.
Spray hellere mange gange istedet for så gange. Maler du for langt tid eller for ofte i træk på samme sted, så kommer der "løbere" Det er det grimmeste der kan ske.
Jeg malede en hel Aprilia Rally for små 200,- og det blev pænt nok.
Hvis du insistere på at få det gjort prof. så må du betale det som det koster. Få det under bordet hvis du kan. Undgå at ringe dertil, tag delene under armen og tag derud og hør.

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 24-08-05 22:06

NoShyGuy --> Jah.. Det er sikkert rigtigt nok.. Jeg tror jeg prøver at køre ud til en maler med delene og høre, og er det for dyrt.. Anskaffer jeg mig en sprøjte-male-pistol-ting og maler den selv.. Kan man ikke også gøre det næste lige så flot selv hvis man sprøjte maler den, med en sprøjte-male-pistol-ting? Og selvfølgelig også spartler o.s.v.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-08-05 22:10

istedet for at investerer i en maler sprøjte, kan du købe malingen på spraydåse, det bliver også rigtigt flot

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 24-08-05 22:13

Okay.. Har jeg prøvet på min puch maxi.. Det var da ikke det bedste? Men, hvis jeg køber 2 stk (sidste gang kun 1) og så spartler den.. Sååååh, skulle det vel også blive en del bedre :)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-08-05 22:24

ja, især hvis du så også husker at grunde først

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 21 point
Dato : 25-08-05 21:22

Hvis du spartler, og grunder først, så bliver det godt nok.
Hvis du køber malerpistol, så kaster du penge ud af vinduet.
Jeg kender en tidligere autolakør og han siger at de pistoler man kan få til "billige penge" de maler alt for ujævnt.
Du skal også ha adgang til et konstant tryk på 10 bar!!! De kompressorer som kan købes i bilka og andre steder er kun på 8 bar, og det laver klatter med en malerpistol.
Søg lidt på nettet om hvordan man bedst maler med spraymaling, så kan du være sikker på at blive glad for det.
Ellers, så gå til en prof. og spørg om du kan "betale til kaffekassen" hehe :D (sort)

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 25-08-05 21:22

Glemte at skrive at en god malerpistol koster 1500-2000, siger min ven.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-08-05 21:58

prøv med spray'en at øve dig på noget ligegyldigt først, så kan du se om du har håndelaget for det, bliver det fint, så går du bare igang med knalle. god arbejdslyst

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 25-08-05 22:07

Hej..

Det tror jeg så jeg vil gøre.. altså høre hvad det koster hvis jeg "betaler til kaffekassen" :P

//Simon

Godkendelse af svar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 25-08-05 22:08

Tak for svaret NoShyGuy.

Kommentar
Fra : Jimchaize

Dato : 14-09-05 18:08

Hey

Det kan anbefales at gøre det hele selv. Først slib det hele med korn 120, dernæst evt. spartling og der efter en slibe tur over det. Nu skal du finde et spraymalings mærke der heder Pro-Racing. Alle deres produkter er benzinfaste og helt klart det billigste på markedet. Gi det hele to omgange, med den ønskede farve, og til sidst giver du den med en klar lak fra samme firma. Jeg har gjort det på min Puch (har dog kontakt til en maler) men det ensete han gav var bare gode råd. Det bliver ekstremt flot og ligner en rigtig bil-lakering. Alt i alt kommer det til at koste mellem 100 og 150 kroner for matterialerne

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 19-09-05 13:33

Har sleben den ned.. Det var da en mulighed..

Mvh Simon