/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Sort vand i Farcry???
Fra : onetime
Vist : 537 gange
200 point
Dato : 23-08-05 18:12

Hejsa, har et problem, skulle lægge Farcry ind på nogle pc'er. (helt nye dell maskiner)
Problemet er nu, at vandet er sort og nogle at bjergene er neon grønne og røde?
Hvorfor gør den det, og hvad kan jeg gøre?
Grafikkort:
Intel® 82865G Graphics Controller
Når jeg pørver at opdater grafik driveren på dells hjemmeside er den kun en ældre....: (
Og de 2 jeg kan finde her:
http://downloadfinder.intel.com/scripts-df-external/filter_results.aspx?strTypes=all&ProductID=1044&OSFullName=Windows*+XP+Home+Edition&lang=eng&strOSs=45&submit=Go%21
Kan ikke installeres.
HJÆLP

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-08-05 07:25

Prøv at gå ind på Far Cry's hjemmeside! Måske er der en patch der løser problemet! Lyder som om spillet ikke er optimeret til grafikkortet fra starten!

Kommentar
Fra : Fox_dk

Dato : 24-08-05 09:09

Hej
Havde samme problem med en ny pc indtil jeg opdaterede spillet med de nyeste patch.
En anden ting selv om det ser ud som om spillet måske ikke indstiller grafikken til højeste niveau fik jeg den erfaring (crashede) at man bare skal lade indstillingerne være da det kører bedst sådan og grafikken så imponerene ud alligevel. Det var med et Geforce6800 PCI-Express

mvh.
Fox

Kommentar
Fra : Fox_dk

Dato : 24-08-05 09:13

Kan da lige anbefale

http://megagames.com/news/html/patches/f.shtml

prøv også kigge under fixes

mvh
Fox

Accepteret svar
Fra : steno

Modtaget 200 point
Dato : 15-01-06 16:57

Jeg har haft det samme grafikkort Onboard i en Fujitsu engang, og jeg må nok sige, at det er det værste Intel nogensinde har lavet. jeg havde også den slags underlige problemet med det. Man gør for det meste klogt i kun at købe Nvidia eller ATI kort så virker det sku altid og der er meget bedre opdaterings-muligheder . Men hvis du stadig mener der er håb for det grafikkort du har kan du prøve at søge inde på Intel hjemmeside der har de mange ting det kan bare godt være lidt uoverskueligt.
Men læs det her , det er hentet direkte inde fra intels egen hjemmeside , under Game Compatibility List

Far Cry* game has missing textures

Symptom(s):

Far Cry* game has missing textures on water, land, and plants.

Areas where there should be textures show as solid white or black, or have random patterns.

Cause:
The game requires a graphics adapter with hardware pixel shader support to run. This is not a supported hardware feature of these products.

Solution:
This game requires features that are not currently implemented by the referenced graphics hardware. To determine which graphics features are implemented on a particular graphics platform, refer to the product datasheet on http://developer.intel.com/products/chipsets/

Godkendelse af svar
Fra : onetime

Dato : 15-01-06 19:20

Tak for svaret steno.
Dell måtte tage ders skod pc'er tilbage og levere nogle andre til mer pris.
Så det var totalt fejl rådgivning fra dell.
Men eller tak for hjælpen, det var lige det svar jeg stod og manglede, før de blev skiftet ud :)

Kommentar
Fra : steno

Dato : 15-01-06 19:32

Hej onetime !

Altid dejligt når man kan hjælpe. Tak for points