/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
KAG undersøgelse.
Fra : lillespir
Vist : 909 gange
300 point
Dato : 23-08-05 17:33

Hej du
Hvor mange gange kan min pulsåre i lysken holde til at der laves en KAG undersøgelse på samme sted?
Jeg har søgt på hjerteforeningens hjemmeside, men her var ingen oplysninger at hente.
Da det nu er 5 gang der skal laves denne undersøgelse, er jeg temmelig betænkelig ved det.
Har du erfaringer du vil øse af, modtager jeg dem gerne.
Hilsen Rita

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 23-08-05 17:44

Hej
Der er ingen grænser for hvor mange gange den kan udføres. Det der kan blive problemet kan være arvæv, så det kan være svært at komme gennem årer. Den kan rulle, og det kan gøre lidt ondt. Held og lykke.
Torben

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-08-05 17:49

Så mange gange det skal være. Lægerne kunne ikke drømme om at ødelægge dine pulsårer. Disse heler også meget hurtigt efter undersøgelsen. Selv om du tror at det er samme sted tvivler jeg på at det er tilfældet. Nogle få mm og det er et nyt sted. 5 gange er ihvertfald ikke noget problem. Her en side med opl. om KAG:

http://inet.uni2.dk/home/uliuli/medinstppc2-0ag/Medicinsk-instruksppc2-0ag/KORONARARTERIOGRAFI-HENVISNING.html

Hilsen Arne

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 310 point
Dato : 23-08-05 17:51

Hejsa
http://www.hjerteforeningen.dk/sw4109.asp
Hvis du vil læse lidt fakta om dette kan du kigge på denne side
http://www.dadlnet.dk/ufl/ufl2024/v_p/28103.htm
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 23-08-05 18:49

Tak alle 3.
For jeres kommentar.
Jeg vil lige læse de links der er blevet givet og så vil jeg vende tilbage i morgen.
Hilsen Rita

Godkendelse af svar
Fra : lillespir

Dato : 28-08-05 18:47

Tak for svaret Benjamin.Hansen.
Du skal have tak for at du henledte min opmærksomhed på dadlnet.dk.
Denne side kendte jeg ikke.
Hilsen Rita

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 28-08-05 21:15

Kun så lidt - og de bedste ønsker for undersøgelsen og dit helbred
Det er da rart at vi har et godt sygehusvæsen ik
kh
Benjamin

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 28-08-05 21:30

Hej igen Benjamin.

Det med et GODT sygehusvæsen kan diskuteres, jeg har oplevet det sådan er det er bedre med et godt helbred, for jeg syntes at det trækker i langdrag.
Jeg er sygemeldt på tredije måned og jeg havde den sidste indlæggelse for 14 dage siden, så nu er jeg ved at være mig selv igen bortset fra en usigelig træthed.
Jeg må nok indrømme at jeg er ved at være desperat efter at komme i arbejde igen, så derfor er jeg glad for det links du henviste til.
Da alt tyder på at der IKKE er flere undersøgelse de kan sende mig til.
En aftenhilsen fra Rita.