/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Messenger Online/Offline?
Fra : Ascom_6230
Vist : 833 gange
50 point
Dato : 22-08-05 21:12

Er det ikke muligt at få messenger til, kun at vise de kontakt personer der er online? frem for alle på en gang?
Og hvordan gøres det?

Tak.

Accepteret svar
Fra : epidedymittis

Modtaget 60 point
Dato : 22-08-05 21:15

JO! I msn vinduet: Kontaktpersoner > Sorter kontaktpersoner efter > online / offline status!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-08-05 21:16

Ud for Ofline er der en lille firkant med et minus eller et plus. Hvis der står plus (+) får du ikke vist de der er ofline KUN overskriften samt hvor mange. Prøv det. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 22-08-05 21:20

Det er IKKE det han mener arne! Det du beskriver kan man gøre, hvis man har gjort det, der bliver spurgt om. Det fungerer således, at når man har over et bestemt antal på sin messenger, inddeles der automatisk i grupper. Det er det Ascom vil lave om på.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-08-05 21:23

TROR du epide.... Hvordan kan du vide det? Er du måske tankelæser? Overlad nu til spørgeren at vurdere vore svar. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 22-08-05 21:43

Nix, det er ikke noget jeg tror, det er noget jeg konkluderer ud fra min perfekte analyse af spørgsmålet. Chancen for at jeg ta'r fejl er 1:387209758. Sådan er det bare!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-08-05 21:54

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-08-05 21:56

Epidedy---> Hvorfor svarer du så ikke på spørgsmålet. Dit svar fortæller KUN hvordan han får sorteret efter status. Det var ikke det spørgeren spurgte om. Ha ha og Øv bøv.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-08-05 22:04

Jo det kan du (som Arne siger)
start og log på i messenger.
Tryk på den grønne mand.
Tryk på dobbeltpilen ud for der hvor der står "offline (tal)"
Nu ruller dine offline personer væk.
Og det er kun dem som er online som kan ses.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-08-05 22:09

Eyvind -> På min MSN Messenger er det ikke en dobbeltpil men en lille kasse med - ell. + ligesom i stifinders mappeoversigt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-08-05 22:15

Min er Messenger 6,2 - men jeg tør dårligt åbne den på grund af al det snavs som kommer drønende.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-08-05 22:19

Jeg bruger MSN Messenger version 7.0 - Hvad for noget snavs? Det bestemmer du da helt selv. Alle de der popup tilbud kan du da bare slå fra. Jeg ser dem aldrig.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-08-05 22:21

På min msn kan jeg ikke som Eyvind skriver, trykke på dobbeltpilen, så mine offline personer bliver skjult, men hvis jeg gør som Epidedymittis skriver lykkedes det at gøre som jeg formoder Ascom ønskede, måske vi har forskellige versioner af msn?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-08-05 22:23

Ja ja - men jeg kender en masse som syntes det er morsomt at sende forskellige ting og der ligger snavset gemt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-08-05 22:23

Det kommer vel meget an på hvilken Messenger man har.

Ud for mine kontaktpersoner, der lige nu er "offline" har jeg også en lille firkantet boks.

Klikker jeg på den boks og ændrer det til +, så er det kun antallet af kontaktpersoner jeg kan se.

Dvs. en linie med antal af de af mine kontaktpersoner, der er offline.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-08-05 22:29

Ja i er så fine på den med messenger 7.0
Men har i så prøvet den nye Messenger 8.5 med atomatisk talekontrol - som følger med den nye XP.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-08-05 22:29

Nordsted1 - > Før man kan gøre som Eyvind og jeg skriver, altså skjule kontaktpersoner der er Offline, SKAL man have været inde i Kontaktpersoner > Sorter kontaktpersoner efter > online / offline status!

Ellers kan man ikke. Så det rigtige svar er altså en kombination af Epidedymitis og Eyvinds/Mit svar.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 22-08-05 23:22

Det er da godt med noget enighed!

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 22-08-05 23:27

Så mangler vi bare en lukning af spørgsmålet...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-08-05 13:45

Hvis der er nogle der vil af med reklamerne der kører i bunden på msn og så send en mail til mig eller kig på eksperten.

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : Ascom_6230

Dato : 23-08-05 19:35

Slap af mand...
Jeg er i et dilemma nu. For både epidedymittis og arne.jakobsen har ret.
Men jeg vil nu alligevel sige, at havde epidedymittis ikke skrevet først, havde jeg været helt på spanden. for så kunne jeg ikke bruge arne.jakobsen's svar til noget.
- Og lige ledes omvendt.
Noget pis at man ikke kan splitte point'e.

Men sorry arne. Tror sku point'ene går til epidedymittis.

Men tak for svarene alle sammen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-08-05 19:38

Det er helt OK Ascom. Du fandt ud af det og det er det vigtigste. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 23-08-05 20:04

YES! Selv tak ascom, og tak for godt samarbejde Arne!