/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
gilera motor
Fra : 1133
Vist : 376 gange
200 point
Dato : 22-08-05 16:05

hej
er der nogle der kender grund indstilling på kaburator
når vi får den igang kører den fint og starter igen
men når den har stået et stykke tid og vi vil starte den drukner den

mvh
ole

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 22-08-05 16:20

Luftskruen skal skrues helt ind og derefter 1½ til 2 omgange ud. Hjælper dette ikke, så er det nok dit luftfilter som er beskidt eller din choker som sidder fast i åben position.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 22-08-05 16:32

hej NoShyGuy
hvor sidder chokeren
mvh
ole

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 22-08-05 18:20

Det er hverken luftskruen eller chokkeren den er gal med.
Men at din karburator flyder over, måske fordi du sætter den på sidestøttefod, måske fordi vaccumbenzinhanen ikke virker.
Nogle Gilera har manuel benzinhane.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=559154784&n=1316296474&pn=770370408
(Vinkelstudsen er til vaccum)
Vaccumbenzinhanen kontrollerer du ved at trække benzinslangen af karburatoren, så må der ikke løbe benzin, kun når du træder på kikstarteren, eller suger i vaccumslangen.
En anden fejlmulighed er at der er skidt i svømmerventilen så den står åben, selvom svømmeren trykker op på den.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 22-08-05 21:37

hej
jeg lader spgs.så åbent til imorgen men pallebhansen jeg har også tænkt
på det med foden svømmeren er ok bensinhanen dittio
jeg vender tilbage imogen
det har været en lang dag
arbejde fra kl 5.00 derefter en moster med en printer lave knallert og mad derefter
mail med en om klassefester og konen er begynt til ridning efter 20 år
så hende bekymrer jeg mig ikke om iaften
god nat

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 23-08-05 09:34

Hvis chokeren er automatisk så er det den lille plastikkasse som sidder på karburatoren.
Rens evt dit luftfilter og se om det hjælper.
Har motoren kørt meget langt uden at få skiftet stempel eller stempelringe?
Hvis ringene er meget slidte så er den næsten umulig at starte når den er varm.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 23-08-05 14:44

hej NoShyGuy
den har kørt 7500 km ved ikke omdet er meget

Godkendelse af svar
Fra : 1133

Dato : 23-08-05 20:40

Tak for svaret pallebhansen.
den har kørt siden den den står vandret
og er ikke druknet en eneste gang
jeg krydser fingrer
og drengen er mega glad
så nu skal vi lige have de der strømtyve udskiftet
med noget mere prof. noget imorgen
nemlig gode kabel samlere,vaseline og krympflex