/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
forket 3 gange, hva så?
Fra : abdullah
Vist : 256 gange
100 point
Dato : 22-08-05 15:23

hej

jeg har en telefon som en eller anden skrev koden forkert på, hvad skal jeg så gøre? og jeg har ikke puk koden.

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 22-08-05 15:36

hvem er din udbyder ?

Kommentar
Fra : abdullah

Dato : 22-08-05 15:40

tdc, og jeg kan ikke gå i butikken for jeg har intet der kan bevise at det er min

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-08-05 15:42

Tjae uden pukkoden er der ikke meget at stille op.

Hvis det er en taletid, får man pukkoden sammen med pinkoden på en seddel i taletidspakken.
Så der vil jeg tro, at du kan få koden oplyst ved at henvende dig til teleselskabet.

Hvis det er en telefon med abonnement, kan den person der står for abonnementet få pukkoden oplyst af teleselskabet.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-08-05 15:45

Altså, nu er det jo ikke telefonen der bliver låst ved at taste pinkoden forkert ind, det er abonnementet eller taletidskortet.
Alle kan jo putte et andet kort i en telefon og taste den pinkode der hører til det kort og bruge telefonen.

Hvis selve telefonen er låst, er det en sikkerhedskode i telefonen, der ikke har noget med pukkoden at gøre.

mvh dova

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 22-08-05 15:50

du kan vel huske dit telefonnummer ?

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 22-08-05 15:56

jo Dova hvis den låses skal du bruge puk koden til at lave en ny adgangskode med.
prøv med et andet sim kort hvor du kender adgangs koden og puk koden.

Kommentar
Fra : Ghettofamily

Dato : 22-08-05 16:00

Hvis du ringer til dit selskab eller går ind i en TDC butik, med din telefon, kan PUK koden findes frem på 12 sekunder.

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 22-08-05 16:08

den er måske "hot"

Kommentar
Fra : jeffbraun

Dato : 25-08-05 06:15

tror sq ikke at der er meget andet at gøre end at få nyt sim kort. For hvis du ikke gider gå til din udbyder er det nok den nemmeste mulighed.

Kommentar
Fra : abdullah

Dato : 25-08-05 09:40

jeg kan godt gå til min udbyder men jeg har intet der kan bevise at det er min for alt det jeg fik med, det er væk!

Kommentar
Fra : abdullah

Dato : 25-08-05 09:41

det er nemlig længe siden jeg har købt kortet,

finder de puk koden alligevel?

Kommentar
Fra : Ghettofamily

Dato : 25-08-05 10:42

Ja abdullah. De kan sagtens finde puk koden, hvis du har et kørekort eller pas, eller din opholdtilladelse ( det er pga dit navn, jeg nævner opholdtilladelse) så kan du sagtens få en pukkode udleveret.

Kommentar
Fra : abdullah

Dato : 25-08-05 17:00

hmm... prøver