/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
fra cue/bin til DVD???
Fra : josephine22
Vist : 469 gange
50 point
Dato : 22-08-05 15:19

Hvordan laver jeg cue/bin filer om til dvd format? Jeg har videoklip i cue/bin format og det vil jeg gerne brænde ud, som dvd, så jeg kan se det i min dvdafspiller, men hvordan gør man dette?

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 22-08-05 15:42

du kan bruge Nero brænder program til det
hvis du vil se filen først så kan du bruge DeamonTool til det

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 22-08-05 15:43

det har jeg prøvet... men problemet er at jeg gerne vil have det brændt ud som en dvd film... Hvis det kan lade sig gøre....?

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 22-08-05 15:52

det skal kunne gøres med Nero det gør jeg også selv,
jeg går ud fra at du har en dvd brænder

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 22-08-05 15:54

hmmm.... oki... hvordan? hvad skal jeg gøre i Nero?
ja har en dvd brænder...

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 22-08-05 16:06

åben nero burning så kommer der et vindu fram hvor der står "new compilation" tryk på cansel
gå op på filer og vælg open
i nederste linie hvor der står "filtype" vælger du "all files"
så finder du din fil i den mappe du har gemt den i
marker den og tryk åben
så skal du bare trykke på "burn"

det skulle så være det

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 22-08-05 16:36

når jeg gør det blir det jo bare lavet om til vcd/svcd... meningen var jo det sku være i dvd format... men tak for hjælpen

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 22-08-05 17:16

når du åbner nero skal du i allerføste hug vælge om du vil lave cd-rom eller dvd. Hvis du vælger cd-rom får du en vcd eller svcd - hvis du vælger dvd får du noget brugbart..

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 50 point
Dato : 22-08-05 17:23

Først skal du i Nero Startsmart ind under Kopi og Backup og Brænd image til disk da bin er en image fil! Her kan du vælge at brænde til image recorder, så filen bliver lagret på harddisken! Når det er gjort skal du ind under Foto og Video og Lav din egen DVD video. Så er det bare at tilføje de filer du skal bruge!

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 22-08-05 17:59

oki... og så sku den gerne blive til en dvd film/klip?

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 22-08-05 19:28

du kan godt afspille Vcd Svcd i din dvd afspiller
kvaliteten af filmen bliver ikke bedre en orginaler er.
du kan ikke brænde en bin vcd direkte til dvd
men du kan bruge filen fra din vcd skive til at brænde som dvd.

Godkendelse af svar
Fra : josephine22

Dato : 22-08-05 19:36

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-08-05 20:14

Lykkedes det?

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 23-08-05 13:42

Jepz... Nero smartstart ku sagtens gøre det... tak for hjælpen :)