/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Hæve før tid på min ratepension !!
Fra : import
Vist : 2307 gange
50 point
Dato : 22-08-05 15:07

Jeg har en ratepension hos Danske Bank, kan jeg hæve et beløb fra den, ikke det hele men f.eks kr. 50.000, ud af en ca. 500.000,- , jeg ved godt at jeg bliver straffet med evt. ca. 60%, men kan man hæve i utide !!!!

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 22-08-05 15:23

du kan jo rigne og spørge banken de har jo ikke lukket endnu
jeg ved at man kan på en alm pensions opsparing.

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 60 point
Dato : 22-08-05 15:48

Kik i din kontrakt. ... men typisk ja: I langt de fleste tilfælde kan du hæve i "utide" - men som du selv skriver: Det koster!! Hvis du er i akut, forbigående pengenød er det formentlig bedre at låne pengene i banken - evt. med din opsparing som sikkerhed

Godkendelse af svar
Fra : import

Dato : 23-08-05 13:38

Tak for svaret erling_l.