/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
6 personer i en bil?
Fra : privat12
Vist : 628 gange
50 point
Dato : 22-08-05 15:06

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilke biler der er mulighed for at have 4 personer på bagsædet og 2 inkl. chauffør på foran - altså 6 personer ialt? har kigget på VW Touran, men der sidder den sidste person dårligt. hvad er der ellers

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-08-05 15:08

Fiat Multipla /(selvom den er grim)

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 22-08-05 15:18

Der er flere muligheder, hvis det må være på 2 bagsæder?! De fleste MPV'ere er jo indrettet på en sådan måde at der kan sidde 3+2 personer bagi...og nogle kan der sidde 3+3. Fælles for de fleste er at de koster væsentligt mere end en "alm." model, hvis det måtte være et kriterie?
Men check bl.a. på disse sider:
http://www.volkswagen.dk/
www.peugeot.dk
www.fiat.dk
www.toyota.dk

Mvh
palle Jensen

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 60 point
Dato : 22-08-05 15:20

Der er da ikke 4 på bagsædet i hverken Touran eller Multipla.

Fiat Multipla:
1'ste stolerække, 3 pers. inkl. fører
2'den stolerække, 3 pers.

VW Touran og Peugeot 307SW
1'ste stolerække, 2 pers. inkl. fører
2'den stolerække, 3 pers.
- 3'die stolerække (skal tilkøbes specielt) 2 pers. helst børn

Renault Grand Scenic og Opel Zafira:
1'ste stolerække, 2 pers. inkl. fører
2'den stolerække, 3 pers.
- 3'die stolerække (medfødt bilen) 2 pers. helst børn

Kia Carnival
1'ste stolerække, 2 pers. inkl. fører
2'den stolerække, 2 pers.
3'die stolerække 2 pers. - så vidt jeg ved skal den bestilles som 6-personers

og der er da flere andre....

Jeg selv har en Renault Grand Scenic - og jeg har kigget og prøvekørt alle ovennævnte inden jeg valgte den.

mvh berpox

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-08-05 15:36

http://www.forbrug.dk/test/testbasen/biler/

Der er en del forskellige tests/priser m.m. af MPVer, men du finder, som allerede skrevet, ikke nogen med plads til 4 personer på bagsædet.

mvh dova

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 22-08-05 17:11

og den billige løsning - en citroen berlingo med et sæde på tværs i bagagerummet - men der sidder man heller ikke fantastisk

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 22-08-05 17:59

der findes mange minibusser til 9 personer, som må være det ideele til dit behov.
Glem alt om passager bag bagsæderne, som f.eks. citroen og peugeot det er kun til børn.

Med venlig hilsen
hawaii7

Godkendelse af svar
Fra : privat12

Dato : 03-10-05 10:38

Tak for svaret berpox. Det var dejlig udførligt, noget jeg kunne bruge. Tak