/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
undo
Fra : anv
Vist : 283 gange
50 point
Dato : 22-08-05 13:51

Hvad skal man skrive i commandolinjen hvis genvejen "ctrl z" til undo ikke virker?

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 22-08-05 13:55

u
eller undo

mvh
Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 22-08-05 13:56

Se om ikke det virker bare at skrive u, da jeg mener den ligger som fast genvej i Acad. Ellers kan du skrive undo.

Hilsen
Grethe

Kommentar
Fra : Rina2

Dato : 22-08-05 14:04

Du kan også højre klikke med musen og en af undo de muligheder du får frem.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 22-08-05 14:23

alternativt er at åbne acad.pgp filen (hvis det er en lite udgave, hedder den vist aclt.pgp - men i alt fald altid pgp), hvor kommandoerne ligger - så kan du nok se det. Det gøres med en almindelig teksteditor (f.eks. notebook). Her kan du også selv definere dine short-cuts. Jeg gør det altid selv - jeg bruger copy mere end circle, så det har altid irriteret mig, at circle er c og copy cp. Det er utroligt enkelt - og giver meget glæde af det bagefter...

PS: Husk ALDRIG at åbne med et tekstbehandlingsprogram. Det sætter typisk koder ind i teksten (Retur, stor, lille, start osv). Teksten er en ren tekstfil, og skal også gemmes som sådan.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 22-08-05 15:13

der findes en cd med en del videoklip om de forskellige kommandoer i autocad, og den er ganske nyttig en gang imellem