/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Billede effekt
Fra : Hvalrossen
Vist : 1191 gange
150 point
Dato : 21-08-05 17:04

Hej allesammen, jeg er nybegynder med hensyn til Adobe PhotoShop, som jeg lige har købt.

Det er lidt svært at forklare, men jeg har set i nogen tegneprogrammer at man kan få et "net" hen over sit billede, hvor man så kan trække rundt i nettet så billedet følger med og bliver forvrænget.

Kan man det i PhotoShop, og hvordan?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-08-05 17:06
Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 21-08-05 18:20

Bare lige for at slå det fast:
Photoshop er et billedbehandlingsprogram. Adobe's tegneprogramhedder Illustrator.
Men bortset fra det er det jo rigtigt at du vil behandle dit billede i PhotoShop.
Gå i filter og forvræng og prøv de forskellige muligheder her.
Ammitz

Kommentar
Fra : Hvalrossen

Dato : 21-08-05 19:36

Tak for hjælpen, men der er ikke nogen effekter i "forvræng" menuen der giver mig et net jeg frit kan trække rundt i?

Kommentar
Fra : veffer

Dato : 21-08-05 20:00

Hvis jeg husker rigtigt, så kan man det under, Filter - Liquify.

Der kan man trække rundt i billedet.

Kommentar
Fra : dux_delux

Dato : 21-08-05 20:43

Ja, det kan du göre med filtret Liquify.
Hvis du klikker for Show Mesh under "View Options" så ser du et net...ellers er nettet usynligt.

her nogle gode liquify links:

http://www.adobe.co.uk/print/tips/phs7liquify/printable.html
http://www.tutorialized.com/tut_header/629
http://webdesign.templatemonster.com/web/photoshop/photo-editing/trimming-fat-with-the-liquify-tool.4739.html

good luck!
Dux

Kommentar
Fra : Hvalrossen

Dato : 21-08-05 22:24

Jeg kan ikke finde nogen "liquify" i menuen?

Jeg har Photoshop 6.0, hvis det gør en forskel, jeg har først lige opdaget nu at der er kommet en 7.0 - det var nok derfor jeg fik den så billigt :)

Accepteret svar
Fra : dux_delux

Modtaget 150 point
Dato : 21-08-05 23:22

Du åbner Liquify gennem at gå til Filter menuen - og så er det en af de förste filtrer - over de almindelige filtrer..Artistic osv... Jeg har PS CS (8)

...oj, så lige at du har PS 6...Tror den ligger under Image...short cut Shift+Ctrl+X
Tjek her:
http://www.eyesondesign.net/pshop/liquifytool/liquify1.htm

Kommentar
Fra : dux_delux

Dato : 21-08-05 23:37

By the way...seneste versionen af PS er lige kommet på gaden: Photoshop CS2 (eller 9)
CS står for Creative Suite... . så PS er nu en del af Adobe´s Creative Suite pakke...hvor alle CS produkterne er skabt så de arbejder bedre på kryds & tvärs af hinanden..med fx. farver osv...

"Adobe Creative Suite 2 Premium software er et fælles designmiljø, der kombinerer nye fulde versioner af Adobe Photoshop® CS2, Illustrator® CS2, InDesign® CS2, GoLive® CS2 og Acrobat® 7.0 Professional software med de nye Version Cue® CS2, Adobe Bridge og Adobe Stock Photos. Adobe Creative Suite 2, der bringer dig op på næste integrationsniveau inden for software og giver dig mulighed for at realisere dine idéer overalt—på tryk, på internettet eller på mobilenheder."

..men selv om du har köbt en PS 6 version, så er du ikke helt tabt bag en vogn.... for få penge kan du opgradere til den seneste versionen...billigere end at köbe den ny... ved ikke om det går fra en dansk site, men jeg har tidligere set det på en amerikansk site... Det er värd at maile Adobe (US) og spörge...

Kommentar
Fra : dux_delux

Dato : 21-08-05 23:41

Her forskellige muligheder for at opgradere...

http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B0008GM97I/002-6721714-5344853
http://store.softpedia.com/product/Adobe-Photoshop-CS2-Upgrade-from-Photoshop--Any-Version--B0008GM97I.html

sög på Google...der er mange muligheder...

.men idé er nok at starte med at läre dig 6´eren og se om det er noget for dig

/ Dux

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 22-08-05 01:48

Kender du.
http://www.cgsociety.org/
det er gratis at blive medlem.

Mvh. Natmaden

Godkendelse af svar
Fra : Hvalrossen

Dato : 22-08-05 14:52

Tak for svaret dux_delux! Det var lige den jeg ledte efter :)