/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Gammel Pladespiller - værdi?
Fra : Anderzen
Vist : 3283 gange
100 point
Dato : 21-08-05 16:10

Jeg har en gammel pladespiller stående af mærket AIWA D35 som virker fint. Jeg var ved at smide den ud forleden men blev pludselig i tvivl om den kan sælges? Er der nogen der ved om sådan en gammel sag er noget værd?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-08-05 16:17

Er det en gammel 78'er? Har den tragt? Er den elektrisk eller har den håndsving? Er PickUp'en med diamant eller stålnål?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 21-08-05 16:18

I dagens DK... Intet. Beklager, men 50-100 kr. på et loppemarked.

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 21-08-05 16:21

Forkert....
Det er blevet meget "trendy" blandt de unge, at have en pladespiller, og spiller fars gamle plader...

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 21-08-05 16:23

Næh, det er skam ikke forkert.... Den er stadig INTET værd. Trend eller ej.

Accepteret svar
Fra : smutter50

Modtaget 110 point
Dato : 21-08-05 16:25

Måske ikke i dine øjne, men de unge mennesker flokkes om gamle pladespillere, kender en der lige har givet 300,- for en gennem dba.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 21-08-05 16:27

Tja, men er jo så hans hovedpine... Pladespiller og ipod... Hvad vil de unge dog.????

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-08-05 16:28

Pladespillere er ved at være populære, og ofte er der folk der efterlyder gode intakte pladespillere.

og så vidt jeg lige husker, var en AIWA et rimeligt godt mærke, der nok skulle kunne indbringe en sjat penge.

Kig i den Blå Avis, Gul & Gratis o.l. og lur lidt på priserne for at finde ud af hvad du kan forlange for pladespilleren.

mvh dova

Kommentar
Fra : amdam

Dato : 21-08-05 16:39

Du kan prøve at henvende dig til www.accord.dk og høre, hvad der forlanges for deres pladespillere.

Deres telefonnr. er 70151617.

E-mail- adresse er accord@accord.dk

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-08-05 16:55

I Den Blå Avis kan du købe et helt AIWA anlæg fra 100 kr. og opefter.
Det er incl. pladespiller

http://www.dba.dk//asp/soegning/soegning.asp

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-08-05 16:59

Søg på pladespiller.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-08-05 17:01

25 kr er budet.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 21-08-05 17:07

>Teil> Næh du, 25.- holder ikke.... De unge er jo helt vilde...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-08-05 17:09

De må gerne være vilde for mig.
Men pladespillerne ligger og drysser i genbrugsbutiker
og på loppemarkeder. I tusindvis.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-08-05 17:11

Men jeg har måske en formue i grammofonplader,
De ligger også og drysser i hundredevis overalt i huset.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 21-08-05 17:20

>Teil... Her må jeg lige... Hvis ting drysser... er de som regel gået i udu... Men sælge det til de unge; De er jo helt vilde...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-08-05 17:24

Jeg må hen i banken og leje en sikker boks
på 100 m2 eller mer.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-08-05 17:34

Anderzen.
Sælg den for 300 kr.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-08-05 17:35

Der produceres nye pladespillere endnu.
Bl.a. Lenco er på markedet.

Kommentar
Fra : Anderzen

Dato : 21-08-05 19:24

Tak for de mange svar. Jeg forsøger at sælge den gemmen dba for 150 kroner til at starte med - jeg vender tilbage.

Kommentar
Fra : Anderzen

Dato : 21-08-05 19:26

Tak for de mange svar. Jeg forsøger at sælge den gennem dba for 150 kroner til at starte med - jeg vender tilbage.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 21-08-05 20:59

Sæt den på QXL - så ser du, hvad den er værd.

Havde en B&O tangentialgrammofon, som havde stået i 3 år på et skab uden en plade hade været på. Tænkte, at nu skulle den ud. Satte den i til en startpris på 100 kr, og skrev, at der var en ekstra pickup med, hvis den kom over 300 (havde håbet på, at det var der, den havnede.....) - 10 dage efter - SURPRICE - var den solgt... til 1870 kr !!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-08-05 21:05

erling_l

Der er også større værdi i at samle på B&O end AIWA.

Jeg tror ikke at Anderzen får ret meget for sin AIWA grammofon.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 21-08-05 21:11

Det tror jeg også - på den anden side er auktion en forholdvis god måde at sælge på, hvis man er i tvivl om prisen....

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 21-08-05 21:14

taliskoko... Jeg kommer bare med en kommentar, som det jo er meningen man gør... Du laver grin... Hvad er man så???

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-08-05 21:33

erling_l

Det er da en god måde at sælge sine "ting" på auktion.
Så kan man jo altid starte med "højeste bud" over xxx kr.

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 21-08-05 21:59

På QXL lige nu:
Technics Pladespiller 360,-
Technicspladespiller 310,-
B&O pladespiller 2000,-
Braun pladespiller 280,-
Teac pladespiller 310,-
osv....
Ja undskyld, man bliver jo lidt stædig, når "kloge Ågerne" går igang...

Kommentar
Fra : Anderzen

Dato : 05-09-05 22:43

Hej igen,

I fredags solgte jeg pladespilleren for 150 kroner i den blå avis . Tak for de mange indlæg!

Godkendelse af svar
Fra : Anderzen

Dato : 05-09-05 22:44

Tak for svaret smutter50.