/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
download video clips?
Fra : RuneBadune
Vist : 1022 gange
150 point
Dato : 21-08-05 16:07

hvordan downloader man clips fra nettet?

fx på www.wimp.com er der en masse morsomme clips jeg gerne vil have rippet. når jeg højreklikker på linket og vælger "save link as" kan jeg kun gemme det som html fil, altså en webpage og ikke videoclip'et...

nogen der ved hvordan man kan gøre det?

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 21-08-05 16:39

camstudio kan gøre det og den kan hentes her http://www.freewareweb.com/cgi-bin/archive.cgi?download=1&ID=1640

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 21-08-05 16:44

ok er gjort.. hvordan virker det? skal man recorde simultant med videoen blir afspillet i et vindue?

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 21-08-05 16:55

jeg kan ikke få det til at virke som det skal... jeg ved ikke om jeg mangler nogle plug-ins eller noget men jeg får bare en sort skærm på det jeg har optaget... optagelsen virker eller (jeg draggede musen over optageruden ved en fejl og det kunne jeg se på clippet bagefter... på en sort skærm...)

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 21-08-05 17:07

den er lige til at bruge der skal ikke bruges codes eller noget prøv at rod med det jeg bruger den ikke selv men har den bare liggende så jeg kender den ikke

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 21-08-05 17:10

hmm har lige ins den og brugt den bare record og gem filen som avi som den foreslår og så afspil det må du kunne finde ud af

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-05 17:16

Hvad er problemet ?

Første filmklip er : http://y.wimp.com/v/stonedtrial.wmv

..på : August 20: Stoned guy in court in this video

Du går ind på siden : http://www.wimp.com/stonedtrial/

..højreklikker og vælger: Vis kilde...

Derefter finder du URL'en til filmklippet

Piece of cake... men husk copyright betingelserne :

Citat
Disclaimer

Wimp.com does not denote ownership of any images or content unless specified. Wimp.com recognizes all images and content on this site as free material. Wimp.com does not use images or content that are copyrighted unless express written permission is given by the author. Frequently, images and content are submitted by the visitors. Wimp.com does not have a way of checking for its copyright unless specifically stated on or in the image or content. If any image or content on Wimp.com is your work, please contact Miss Amy Bethune at amy.bethune@gmail.com for its removal.

Any pages that are the original material of Wimp.com will include Wimp.com's URL on or in it. Any theft, alteration, modification, translation, or transgenderation of this material will be construed as robbery of intellectual property and will land in a fine and court date.

Some links on Wimp.com will take visitors outside its web server. Although these links were established to provide access to useful information, Wimp.com is not responsible for any of these sites or their content.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 21-08-05 18:02

http://www.oldversion.com/program.php?n=webpics

Har lige hentet hele deres side med dette program, den henter billeder og alt. Du kan indstille til størrelse osv.

Programmet hedder
Express webpictures

eller link

http://www.topshareware.com/Express-WebPictures-download-11261.htm

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 21-08-05 18:32

jeg var lige inde på din side RuneBadune (www.wimp.com)

alle dine klip bliver gemt inde i tempery internet files
C:\Documents and Settings\dit navn\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files

læg lige mærke til at hvis dit styresystem skulle lægge på dit d drev så skal forbokstavet ændres.

Der hvor der står (dit navn) det skal du ændre og skrive det navn du har.

når du har gjort det kan du kopire det ind i Kør nede i start.

hvis du ikke har forstået mit svar så spørg endeligt

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 21-08-05 19:28

forresten hvis du ikke kan afspille dem inde i mappen så kopirer dem ud på skrivebordet

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 21-08-05 19:57

molo.....
Det var sgu,,,,,,,,,,et par???? og så siger mennesker, at cilikone er usundt, håber ikke der er nogen der skal have kattemælk,,,,

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 30-08-05 15:38

havd så har du fået hjælp???

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 31-08-05 13:09

jeg skal afprøve programmet når jeg får tid til det.... men jeg har ikke fået det til at virke ordentligt, jeg får nogle gange bare en sort skærm jeg har optaget...

desuden molokyle:
jeg kører winxp eng. det er et fint trick du kan (engelsk: højreklik --> view page info) men det er ikke altid jeg kan finde filen der skal dl'es... er det mig der gør noget forkert?

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 31-08-05 14:57

alle dine klip bliver gemt inde i tempery internet files
C:\Documents and Settings\dit navn\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files

læg lige mærke til at hvis dit styresystem skulle lægge på dit d drev så skal forbokstavet ændres.

Der hvor der står (dit navn) det skal du ændre og skrive det navn du har.

når du har gjort det kan du kopire det ind i Kør nede i start.

hvis du ikke har forstået mit svar så spørg endeligt

forresten hvis du ikke kan afspille dem inde i mappen så kopirer dem ud på skrivebordet0

prøv lige det

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 02-09-05 20:15

dayworker:

de filer der ligger i temp internet files er jo ikke hele filer, men bare genveje til dem jeg har afspillet fra hjemmesider... jeg vil gerne have hele filen liggende på harddisken så jeg kan afspille dem også når jeg ikke er på nettet

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 02-09-05 21:16

det er hele filen (i hvert fald ved mig)

tjek det lige og kopir lige de video filer ud på skrive bordet og så afspil dem

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 04-09-05 17:57

nogle af dem er hele filer men der er også en del der ikke er hele... jeg får beskeden:

C00D1197: Cannot play the file
Windows Media Player cannot play the file. You might encounter this error message for one of the following reasons:

Your computer is not connected to the local area network (LAN) or to the Internet. Connect to the network or Internet, and then try again.
The path to the file is not valid. If you typed a Uniform Resource Locator (URL) in the Open URL dialog box, verify that the file name is spelled correctly and that the path to the file is correct, and then try again. If you clicked a link on a Web page, the link might not be valid.
The server is not available (for example, the server is busy or not online). Try again later.
Some network protocols in the Player are not enabled. Enable all network protocols, and then try again.
The proxy server settings for the Player are not configured properly. Verify that your proxy settings are correct, and then try again.
To enable all network protocols
On the Tools menu, click Options, and then click the Network tab.
In the Streaming protocols area, select all the protocol check boxes.
To verify your proxy server settings
On the Tools menu, click Options, and then click the Network tab.
Verify your settings in the Streaming proxy settings area.
Note

If you do not know what your proxy server settings should be, on the Network tab, select a protocol, click Configure, and then select Autodetect proxy settings or Use proxy settings of the Web browser (available for HTTP protocol only).
Error ID = 0xC00D1197, Condition ID = 0x00000000

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-09-05 18:18
Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 05-09-05 19:18

Har du hentet de rigtige Codexs, eller kan du sikkert ikke spille filen.
Ellers har jeg nogle Codex, jeg kan sende dig, ellers findes de på nettet.
Og jeg ikke de ovennævte problemer.

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 06-09-05 11:00

codecs til media player? eller hva tænker du på?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-09-05 11:21

Der tænkes nok på : http://www.codec-download.com/ ..men pas på; visse codec bundles indeholder spyware !!!

...men tror du ikke bare, du er stødt på lidt 'fishing' ?

Det er ofte på f.eks. pornosider at der vises et billede af et filmklip der kan downloades. Der står 'Click her to view' og i status linjen ka' man læse noget alá : http://stor_porno.com/clip/kinky.mpg ,men når der klikket på linket bliver man blot smidt ind på en anden side. Prøver man at højreklikke og gemme, kan man kun hente *.html filen.

Det laves således :
[code]
<a href="http://stor_porno.com/fake.html" onmouseover="this.window.status='Click'>http://stor_porno.com/clip/kinky.mpg'">Click her to view</a>
[code]

Piece of cake ...og rent fup, svindel og gamle aviser

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-09-05 11:23

Hm...... kandu.dk laver kludder i såvel citatboxen, som i koden, men du fatter vel min pointe?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 11-09-05 21:34

molokyle:

jeg tror ikke det er "fishing"... filmklippene bliver i mit tilfælde afspillet i et vindue i browseren. Men det er rigtigt hvis jeg højreklikker på linket og vælger "save target as" er det i html format... Det er også derfor jeg troede camstudio ville kunne klare problemet men som sagt optager den kun en sort skærm.

Det du skrev var også meget brugbart ("..højreklikker og vælger: Vis kilde.. Derefter finder du URL'en til filmklippet"...) men som sagt er det ikke altid der er en fil i normalt afspilningsformat. Det kan være du kan uddybe det lidt. Jeg har engelsk version og for mig er det:

højreklik->view page info->media. det er her jeg ikke altid kan finde filer der kan afspilles...

-Rune

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 11-12-05 11:44

Jeg fik aldrig løst problemet, så vi prøver lige igen:

hvordan downloader jeg streamede clips fra nettet? fx på http://www.dr.dk/byensrum/TV/tv.asp er der clips fra "byens rum" fra dr2 jeg gerne vil downloade... hvordan gør jeg det?

-Rune

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-12-05 12:29

Dét bli'r nok svært ...for ik' at sige umuligt :

Citat
<OBJECT ID="Player" STYLE="visibility:hidden" CLASSID="CLSID:6BF52A52-394A-11D3-B153-00C04F79FAA6" xCODEBASE="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=-1,-1,-1,-1" standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..." width="320" height="240"><PARAM NAME="url" VALUE=""><PARAM NAME="AutoStart" VALUE="True"><PARAM NAME="invokeURLs" VALUE="0"><PARAM NAME="uiMode" VALUE="none"></OBJECT>

Dette object styres af en embedded *.ASPX fil (serverside) som hentes via en innnerHTML 'ting' der kan sættes til kun at køre på en aktuel session. Værdierne (PARAM NAME=?"..." værdierne) indsættes 'on-the-fly'.

Dvs. at der dynamisk knyttes en URL til steamen i aktuelle session og denne handle derfor ikke kan gemmes/genbruges som 'valid' URL connection til steamen, når forbindelsen afbrudes og en ny session startes op.

Ps. En eller anden form for 'screen-capture' program kan optage hvad du ser på skærmen, men det er vist også den eneste 'løsning'. Jeg kender dog ikke umiddelbart et sådant program, men er sikker på det findes 'derude'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 11-12-05 12:37

Fra : cbsjanten    Dato : 21-08-05 16:39
camstudio kan gøre det og den kan hentes her http://www.freewareweb.com/cgi-bin/archive.cgi?download=1&ID=1640

Jeg fik et link for et par måneder siden men som sagt fik jeg det ikke til at virke ordentligt... [fik bare optaget en sort skærm]... Tror lige jeg prøver igen

-Rune

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-12-05 12:52

Læs dette svar : http://www.kandu.dk/dk/spg/53075

..og konstatér : Når DR.dk har brugt så megen finurlighed og progemmerings-ekspertice til at skjule sine nyheds steams/-clips, er det nok fordi; disse er belagt med copyright, samt ophavsret og derfor ikke er lagt ud til alm. kopiering

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 11-12-05 13:07

jeg prøver at downloade de nævnte programmer og ser om det evt kan løse mit problem...
-Rune

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 17-09-06 01:06

på dette sted skriver du bare din din url ind, og du er klar til at downloade.
http://keepvid.com/

Hilsen oscardino