/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
biimplikation
Fra : janni_s
Vist : 1144 gange
55 point
Dato : 21-08-05 13:07

hvis jeg har reduceret nogle bogstaver. f.eks: 2(a + b)^2 – 4b(a-b) og så fået det til 2a^2 + 6b^2 .
skal jeg så sætte biimplikation mellem alle mine udregninger? eller implikation eller ingen af delene?
på forhånd tak

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-08-05 13:26

Jeg har altid selv brugt implikation. Har aldrig fået skældud for det. Hilsen Arne.

Kommentar
Fra : janni_s

Dato : 21-08-05 13:28

har altid fået skældud for ikke at have brugt dem.. men man skal jo vist nok kun bruge dem ved ligninger synes jeg jeg kom frem til efter at have læst i min matematik bog..

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-08-05 13:30

Ja det mener jeg også, altså kun ved ligninger.

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 65 point
Dato : 21-08-05 13:57

Da du jo ikke kan gå baglæns fra resultatet og til opgavens udgangspunkt, vil det være forkert at bruge biimplikation.

Godkendelse af svar
Fra : janni_s

Dato : 21-08-05 16:57

Tak for svaret arne.jakobsen.