/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Gøre en person "våd"
Fra : w3ird0.dk
Vist : 460 gange
250 point
Dato : 20-08-05 23:39

Jeg har søgt overalt efter en tutorial der viser hvordan man kan få en person til at se våd ud i photoshop. Jeg kan godt finde ud af at lave nogle highligts, men ikke helt hvordan jeg skal få huden til at skinne..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-08-05 00:55
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-08-05 09:46

pallebhansen dit tredie link er glimrende

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-08-05 10:20

Det må skyldes at jeg er et geni:
http://www.netprofessor.dk/artikler.asp?id=1497

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-08-05 10:25

jamen selvfølgelig

Kommentar
Fra : w3ird0.dk

Dato : 21-08-05 11:43

Takker for svarene, men dem havde jeg også fundet. Det er noget i retning af den her effekt jeg leder efter. http://i.jubii.dk/rd/dynamic/.aspx?q=80&siid=21198

Kommentar
Fra : w3ird0.dk

Dato : 21-08-05 11:53

Altså det er ikke regnvejr, men mere et svedigt look..

Kommentar
Fra : farai

Dato : 21-08-05 12:13

Kommentar
Fra : farai

Dato : 21-08-05 12:14

ups-undskyld forkert tråd

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-08-05 23:46
Kommentar
Fra : w3ird0.dk

Dato : 22-08-05 00:06

Jeps, det er også dem jeg får når jeg søger.. Er der evt. nogen der har prøvet det?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-08-05 00:25

Jamen er det ikke meningen at det er dig der skal prøve?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 22-08-05 01:52

Kender I.
http://www.cgsociety.org/
det er gratis at blive medlem.

Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : w3ird0.dk

Dato : 22-08-05 23:12

Jeg synes ikke vi er nærheden af det jeg søger.. Specifikt er det vel noget i retning af at få huden til at skinne..

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 22-08-05 23:31

w3ird0.dk

"skinne"

Lidt i stil med, når en bodybuilder er smurt ind, så han/hun glinser af olie ... eller en starlet har shiny læber?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-08-05 00:29

PÅ den side jeg allerede har sendt:
http://www.penciljack.com/forum/showthread.php?s=7bc381776089f9508c1d249666ade4f9&p=627042#post627042
Lyder spørgsmålet netop:
How do you achieve sweaty / wet skin with Photoshop?
Resultat bl.a.:
http://mshirow.free.fr/PosterBooks/S1_10/S1_10_Front.jpg
Teknik feks denne:
For the sake of experimenting lay down a dark skin tone(Say brown), then add in your lighter flesh tone(Average tan).

Make a sliver like selection for where you want the sweaty skin.

Set your air brush to Linear Burn I believe.

Now make a pass. it should be a vibrant orange or yellow, kind of looking like a fine lava. Pass again and you move it to white.

This is a particular method, alot of personal technique is added but that's the basic principle.

I think...

You could also instead of changing your brush settings simply lay in a bright warm tone and hit it with a white manually. The trick is to lay down a concentrated warm tone and a concentrated white as it's interior center that almost consumes the warmer tone but leaves a slight halo of it intact, neither making a huge gradient into your flesh tones.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : w3ird0.dk

Dato : 23-08-05 06:54

Ja men det er jo tegninger. Jeg mangler måske at sige at dette er til foto. Det kan selvfølgelige være teknikken er den samme, men når jeg prøver får jeg enten et meget kunstigt look eller bare nogle highligts.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-08-05 08:39

Har du filteret plastik, så prøv med en ny layer(med et plastikkopi), og 'leg' med gennemsigtighed mellem layerne.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 29-08-05 09:16

Du kan lave huden silkeblød med Neat image.
Ved ikke om det er den effekt du leder efter. Men det er nemt at bruge og det shiner virkelig en person op.

http://www.neatimage.com/

Kommentar
Fra : w3ird0.dk

Dato : 29-08-05 23:27

Den eneste metode der virker ordentligt ser ud til at være: sprøjte modellen med olie eller vand..