/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
HP-pavillon til 6999,- et godt valg??
Fra : nikolajg
Vist : 520 gange
100 point
Dato : 20-08-05 15:06

Overvejer at købe en HP-pavillon laptop på tilbud i bilka i næste uge. (model zv6147EA)
-AMD athlon 64 3200+
-512 ddr ram
-60 gb hd
-128 MB dedik ATI Radeon XPress 200M grafikk (m. tv-out)
-dvd-brænd, trådløs netværk b/g, widescreen, xp home etc

Jeg ved at proccessortypen er mere strømkrævende i forhold til fx centrino, men hvor meget?

Er ovennævnte grafikkort brugbart til spil og multimedia (fx dvd-film)?

Er der mon noget man skal være opmærksom på i øvrigt?

Mvh Nikolaj

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-08-05 15:12

http://www.laptopworld.dk/index.php?id=1 her kan du læse dig til forskellen, den kører ellers godt, min kone en en noget større, den kører superb og holder bat i ca 2 timer

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 20-08-05 15:55

Jeg ville ikke købe i Bilka/Expert og lign.
lige nu har jeg en bekendt der har købt comp i Expert i okt. måned
den har nu været til rep. i mere end 7 uger

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-08-05 16:00

ferik> Om en PC går istykker afhænger ikke af forhandler. Om man ønsker, at handle et bestemt sted, afhænger vel af servicen.

Kommentar
Fra : nikolajg

Dato : 20-08-05 16:21

Hvad med grafikkortet, så vidt jeg forstår er det ikke et onboard når der skrives "dedikeret"!!
Hvem kender til modellen

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 20-08-05 18:38

peet49
det med servicen, det er jo netop det jeg skriver
et par simple småting har det været galt med, men alligevel har comp
været til rep. i alt for lang tid

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-08-05 18:58

Enig med ferik.
Bilka teknik og service er ikke tilfredsstillende.
Taler af erfaring og handler ikke den slags mere i bilka.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-08-05 19:06

Man får heller ikke repareret bil hos sin bager.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 21-08-05 10:41

Nikolaj, som du kan forstå på alle indslag, er der ingen der tilråder køb af bærbar i et supermarked. Jeg er selv blevet fristet flere gange og det har da som regel gået godt, men hvis det går galt har de ikke den fjerneste forstand på det og det skal sendes ind, med dertil lange ventetider. Tro nu ikke at det er bedre ved Fona, Expert og lign.

For at svare på dit spørgsmål om den bærbare så er det en fin maskine med et grafikkort der har sin egen hukommelse og ikke bruger af pc-ens. Det eneste jeg ikke bryder mig om er processoren. Det er altid det bedste at købe en med en processor der er beregnet til bærbare. De er strømbesparende og laver ikke den enorme varme som den anden. Med strømbesparende mener jeg batterilevetid. Der findes modeller der har batteritid i op til 5 timer. Det kommer også meget an på hvad du vil bruge den bærbare til. Hvis du vil bruge den til spil, skal du passe på ikke at blive skuffet, da en bærbar ikke rigtigt er beregnet til dette på trods af at specifikationer er beregnet til dette. Spil vil som regel kun kunne lade sig gøre når den er koblet til stikkontakten, da den ellers går ned i hastidhed for at spare på strømmen.

Mit bud. se efter en med en centrino/mobile processor så er du lidt mere fremtidssikret

Godkendelse af svar
Fra : nikolajg

Dato : 22-08-05 23:48

Hej. Tak for din besvarelse, du er faktisk den eneste der har svaret noget relevant til mine spm. Jeg har allerede købt den, lever med specifikationerne og sparer vel ca 2000 i forhold til en maskine med centrino.
Skal stort set altid bruge den hvor jeg er i nærheden af 220v.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-08-05 18:04

Takker for point.

Jeg er selv på jagt efter en til min søn, da hans gamle er brudt ned. Den skal dog sendes ind da der er 3 års garanti på processoren og det er den der er fesen af. Nu må jeg lige vente og se hvad de siger til det.