/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Bonusnummeret er væk (U2 slane)
Fra : erling_l
Vist : 327 gange
100 point
Dato : 20-08-05 14:35

Jeg har lige siddet og rippet min "Going home, " U2 live at Slane Castle fra DVD for at kunne smide den på mp3 afspilleren. Jeg bruger DVD audio ripper, som egentlig bare fungerer fint og enkelt.... MEN: Der er et bonusnummer (Mysterious ways) som slet ikke vises i ripperen - og som naturligvis heller ikke kommer med.

Hvordan pokker kan det være - og hvad gør man ?

Skulle nogen have nummeret som mp3 (skal være den version), bytter jeg gerne med 200 point ekstra....

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-08-05 14:37

Bruger et bedre DVD-ripper program. Der er lige kommet et nyt gratis danskproduceret der hedder RatDVD. Du kan hente det på www.Ratdvd.dk - Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-08-05 15:59

De fleste DVD-rippere har den fejl du beskriver. At de IKKE får kopieret HELE DVD'en ind på Harddisken. Dette er en af de fede festures ved RatDVD. Den kan kopiere alt og brænde det ud på en ny DVD (hvis du altså har en DVD-brænder).
Men læs alt om programmet på hjemmesiden. Du kan også lave en Google-søgning på RatDVD, den er anmeldt flere steder.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 20-08-05 16:22

Hej Arne

Har du prøvet at installere (senere læse om) rat. For mig ser det mere ud som en egentlig "DVD kopimaskine" - lidt ligesom f.eks. CloneDVD. Det har jeg (bruger Clone og er helt suverænt). Det jeg har brug for er en konvertering af musikken fra DVD lyden til MP3 - jeg skal ikke bruge billeder/undertekst osv. - kun musikken til min bærbare MP3 afspiller. Det ser det ikke ud til, at den kan.

Har som sagt forsøgt at installere programmet, har åbnet for DVD'en, og det ser ud som om, den finder ekstranummeret. Jeg har derfor alligevel prøvet, hvor langt jeg kunne komme med programmet, så jeg har fjernet flueben ved alle andre numre og forsøgt at konvertere ekstranummeret til "rat-format" - men den starter også fint - men en 6-7% henne i processen ryger den direkte til 100%, hvorefter programmet fryser.

Så jeg tror ikke, at programmet kan det, jeg efterspørger - men har samtidigt et konkret problem med at prøve det af. Må sige, at beskrivelsen på hjemmesiden, så vidt jeg kan se, heller ikke lægger op til, at det skal kunne lave MP3.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 20-08-05 16:24

Der skulle ikke have stået "har du", men "har nu"

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 100 point
Dato : 20-08-05 16:27

Mener heller ikke at RatDVD kan lave Mp3-filer, men dit første problem var jo at du ikke fik det kopieret fra DVD'en. DET Kan programmet. At du så må bruge et andet værktøj til at omdanne den indlæste musikfil til Mp3, er et andet problem.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 20-08-05 16:33

Nååhh.... sådan...

Det program, jeg bruger (DVD audio ripper), laver om direkte fra DVD'en til mp3 - uden mellemled. Jeg skal ikke kunne sige, om der kan konverteres videre fra rat, for som nævnt har jeg installeret den nye udgave af rat, og den går altså ned, når den kører.

Vil lige gå ud at nyde solen lidt, og så prøve at geninstallere rat i aften - i alt fald duer det ikke, som det er nu...

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 20-08-05 16:33

Nååhh.... sådan...

Det program, jeg bruger (DVD audio ripper), laver om direkte fra DVD'en til mp3 - uden mellemled. Jeg skal ikke kunne sige, om der kan konverteres videre fra rat, for som nævnt har jeg installeret den nye udgave af rat, og den går altså ned, når den kører.

Vil lige gå ud at nyde solen lidt, og så prøve at geninstallere rat i aften - i alt fald duer det ikke, som det er nu...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-08-05 16:36

OK - Erling. Håber du får det til at fungere. Hilsen og god weekend. Arne

Godkendelse af svar
Fra : erling_l

Dato : 20-08-05 19:26

Fik nu aldrig rat til at virke - men din bemærkning gav mig ideen til at hente det til harddisk med CloneDVD - 2 minutters arbejde incl. "oversættelse" til MP3 - så det var sådan set en OK løsning

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-08-05 19:32

Helt fint Erling. Men jeg synes nu alligevel at du skal bruge lidt tid sammen med RatDVD. Jeg har selv indlæst programmet p.g.a. dets påståede kvaliteter. Har ikke haft brug for det endnu, men det kommer nok. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 20-08-05 19:44

Tja... jeg har clone dvd og any dvd - ikke at man MÅ fjerne en kopisikring - men jeg har nu til gode at møde noget, jeg ikke kan lave en lille kopi af endnu, så så længe det går (og det er ekstremt brugervenligt), tror jeg ikke rigtigt, jeg vil bruge tid på at finde et alternativt - men tak for tippet alligevel