/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
spyware???? adware????
Fra : 5792002120
Vist : 622 gange
100 point
Dato : 20-08-05 12:51

jeg er næsten sikker på at jeg har spyware og adware på min computer men kan sku ikke finde et frit program der kan finde dem FRIT og også kan fjerne dem FRIT

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-08-05 12:53

www.spywarefri.dk se under værktøjer

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 110 point
Dato : 20-08-05 12:54

Se om ikke der skulle være noget her, du kan bruge.

http://www.spywarefri.dk/software.htm
http://www.arlet.dk/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 20-08-05 13:43

Prøv Spysweeper.
Helt klart det mest effektive adware program.

Kan downloades fra www.download.com

Du kan få lov at opdatere difinitions en gang. Herefter skal du betale for programmet.
Men med en skanning kan du også få fjernet en del.

Ellers kan du prøve ad-aware. De har en std og en pro udgave. std er gratis.

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 20-08-05 14:05

Hvis du har spyware eller adware ( eller begge dele ) kan jeg kun anbefale www.spywarefri.dk/forum

I deres forum yder de gratis og DANMARKs bedste support.

( en glad bruger af deres forum )

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-08-05 14:07

mpjc>>Læser du aldrig andres indlæg??

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 20-08-05 14:12

Du ref. til spywarefri's værktøjer jeg siger at jeg hellere vil anbefale ham forumet, da man så ikke er på egen hånd. Fordi det er en stor verden at kaste sig ud i. Godt nok er de værktøjer spywarefri ref. til fri for spyware, men synes nu det er meget godt at få hjælp af nogle prof. hvis det er første gang han skal fjerne spyware.

Personligt vil jeg aldrig søge efter værktøjer andre steder end spywarefri ( og slet ikke download centraler, såsom www.download.com og www.download.dk ) ( ved godt af SpySweeper er sikkert nok, og et af de bedre ).

Men man kan hurtigt få downloadet noget skidt.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 20-08-05 14:52

Jeg kan kun give mpjc ret i, at man hurtigt kan få hentet noget skidt. Der findes utallige såkaldte antispyware programmer som selv er spyware, eller på andre måder er suspekte. Dem bør man absolut holde sig fra. På denne side bliver disse dårlige programmer listet http://www.spywarewarrior.com/rogue_anti-spyware.htm men vær alligevel varsom med hvad du downloader, da nye dårlige programmer dukker op hver dag.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 20-08-05 15:00

Ud over de programmer vi anbefaler i vores pakke, kan jeg klart anbefale Spyware Doctor http://www.download.com/Spyware-Doctor/3000-8022_4-10293212.html og Microsoft Antispyware http://www.microsoft.com/athome/security/spyware/software/default.mspx Du bør scanne med dem i fejlsikret tilstand, hvis du har mistanke om "infektioner".

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 20-08-05 15:32

download microsoft antispyware fra microsoft updates... det er gratis og nice!

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 20-08-05 19:14

Personligt vil jeg aldrig selv bruge værktøjer såsom spyware doctor, da programmet ikke anbefales af Spywarefri.

5792002120--- har du fået løst dit problem.

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 20-08-05 19:14

Personligt vil jeg aldrig selv bruge værktøjer såsom spyware doctor, da programmet ikke anbefales af Spywarefri.

5792002120--- har du fået løst dit problem.

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 20-08-05 20:00

til mpjc

Det er da fuldstændig ligemeget om du downloader et program fra download.com eller fra den officeielle

hjemmeside. Det er da det samme som du downloader.

Der er overhovedet ikke noget usikkert i at downloade fra download.com. Det er da en af de meste brugte hjemmesider til download af trial/shareware programmer.

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 20-08-05 20:37

Ja, hvis du ved hvad du skal finde og downloade, men hvis du bare søger efter antispyware vil jeg vædde på at der kommer programmer frem som ødelægger mere end de hjælper.

[citat] ved godt af SpySweeper er sikkert nok, og et af de bedre [citat] så hvis man bare søger efter et kendt spyware program sker der intet.

Fandt lige dette på spywarefri.dk

[citat]

Spy Wiper
AdWare Remover Gold
BPS Spyware Remover
Online PC-Fix SpyFerret
SpyBan
SpyBlast
SpyGone
SpyHunter
SpyKiller
SpyKiller Pro
SpywareNuker
TZ Spyware-Adware Remover
SpyAssault
InternetAntiSpy
Virtual Bouncer
AdProtector
SpyFerret
SpyGone
SpyAssault
NoAdware
XoftSpy
Adware Away

[citat]

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 20-08-05 20:51

mpjc-> Spyware Doctor bliver ganske vist ikke officielt anbefalet af Spywarefri, men personligt anbefaler jeg det varmt, på baggrund af egne tests, og gode tests på velrenomerede sider. Se blot hvad Mike Healan, en af de mest respekterede personer i antispyware kredse, skriver http://www.spywareinfo.com/articles/spyware/spywaredoctor.php

Hvad angår Download.com, så har de indført en no tolerance politik overfor spy/adware i de programmer der kan hentes der http://www.slyck.com/news.php?story=764 og den holder.

mvh STL TeamSpywarefri

Godkendelse af svar
Fra : 5792002120

Dato : 21-08-05 14:25

Tak for svaret jakjoe.
www.arlet.dk fandt jeg en spyware scanner http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe
det virkede nu kommer der ikke pup up's hele tiden mange tak

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 21-08-05 17:09

Selv tak.

mvh
jakjoe