/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
FTP - installering af forum på hjemmesid~
Fra : schannon
Vist : 404 gange
200 point
Dato : 20-08-05 09:20

Jeg er helt på den -
Jeg skal installere phpBB forum på min hjemmeside. Jeg har intet andet på siden, da den er oprettet til formålet.
Har hentet Ipswitch FTP_Home og uploadet filerne - tror jeg nok.
Skal så logge på www.minadresse.dk og der installere forummet.
Det kan jeg ikke. Jeg kan kun komme ind sådan her: ftp.minadressedk og kan her se alle filerne . Jeg kan ikke installere. Intet sker når jeg trykker Enter.
Jeg skal vel ikke logge på ftp-serveren for at installere på min side? Men det er det der sker.
Har stillet spørgsmål her: http://www.phpbb2.dk/forum/viewtopic.php?t=4342 - men det hjælper ikke!
Jeg vil meget gerne ha en vejledning helt fra brugen af FTP - for noget gør jeg vel galt her? Og hvordan jeg begynder forfra - for i FTP står der at der er forbindelse - men jeg kan fx ikke fjerne/slette filerne igen.
Skulle meget gerne have det op at stå i dag!
Hjælp modtages med taknemmelighed!!

Lone R

Bruger Elitehost.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-05 09:31

Har du prøvet at bruge IE som FTP program? Åben stifinder i den ene side af skærmen og IE i den anden, så kan du 'trække og slippe', som ved 'normal' filkopiering : http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=72025

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : schannon

Dato : 20-08-05 09:32

Men hvilken adresse skal jeg så have i IE? www.adresse.dk? eller FTp adressen?
Lone

Kommentar
Fra : jenswl

Dato : 20-08-05 09:35

Jeg ville formode at du skulle skrive: ftp.minadresse.dk
Jens

Kommentar
Fra : schannon

Dato : 20-08-05 09:37

Men her er vi ved sagens kerne, når jeg skriver ftp.minadresse.dk så kan jeg se filerne. De er altså på min ftp-server, men jeg kan ikke køre installationen af forummet - og kan ikke se noget, når jeg går på adressen www.minadresse.dk -

Lone

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-05 09:48

Hvis du har brugt IE som FTP kan du vel også hente nogle af de filer du har uploadet og er de indentiske med de du har lokalt på din maskine eller er de blevet krypteret/re-formateret(ombrudt) eller noget?

Læg en URL til din side her på kandu.dk, så prøver vi; om vi kan se noget på din side

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : schannon

Dato : 20-08-05 09:52

www.strigler.dk - men der kan I ikke se noget.

Øh, det ved jeg ikke om jeg kan se?
Men jeg skulle chmodde config-filen - rw-rw-rw - det vil den ikke lade mig gøre idag -
Har prøvet at slette filerne igen - det kan jeg ikke, måske fordi jeg skal slette dem andetssteds?
Prøver lige om jeg kan slette dem på ftp-serveren.

Lone

Kommentar
Fra : schannon

Dato : 20-08-05 09:59

Hm.... Jeg kan ikke få lov at slette filerne på serveren?

Jeg er på den!!!!

Lone

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-05 10:12

Vi kan ikke se noget nej. Så det er nok fordi du ingen index.html fil har up-loadet. Prøv lige at lave en og læg den på dit domæne. Bare for du så får testet, om du overhovedet er oppe at køre

Lav en simpel index.html i non-compliance mode :

Kode
<html>
<head>
<title>Index</title>
</head>
<style type="text/css">
body{background-color:#000000;color:#111111;}
</style>
<body>
<p>Index side</p>
</body>
</html>

..og up-load den.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-05 10:17

Ups... Der var jeg lige hurtig og sjusket nok

Kode
<html>
<head>
<title>Index</title>
<style type="text/css">
body{background-color:#000000;color:#ffffff;}
</style>
</head>
<body>
<p>Index side</p>
</body>
</html>

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : schannon

Dato : 20-08-05 10:18

Nu har jeg skam ringet til Elitehost - og det hele var en fejl hos dem.

Rigtig mange tak for hjælpen alligevel - hvordan skal jeg aflutte denne - I har jo hjulpet - det var bare en fejl 40!!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-05 10:22

Hmm..... nu ÅD kandu.dk </style> der skal stå før </head>

..men du kan også helt droppe stylesheet'et <style> ... </style>. Det var bare for ar få lidt 'kulør' på

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 210 point
Dato : 20-08-05 10:24

Tillykke med du fik løst problemet.

Du afslutter ved at acceptere en kommentar. Da du selv fandt løsningen foreslår jeg :

Du trækker lod mellem deltagerne i denne tråd og giver 'vinderen' pointerne

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : schannon

Dato : 20-08-05 10:50

jaeh - men hvordan gør jeg så det?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 20-08-05 11:01

Hej Lone..

Det gør du ved at klikke på "accepter svar" ovenover det svar du vil belønne med point..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 20-08-05 11:04

Når du har gjort det kommer der valgmuligheder for at give stjerner..

Du sætter en prik i det antal stjerner du mener opfylder bedømmelsen og sender indlægget..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-05 11:10

Dvs. du klikker over en kommentar ..ca. dér >>>>--------------------------------------------------------------------------------------^

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : schannon

Dato : 20-08-05 12:08

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-05 14:48

Velbekomme schannon

</MOLOKYLE>