/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Lauretta Koch født Rohde
Fra : svendgiversen
Vist : 3043 gange
100 point
Dato : 20-08-05 09:19

Min borddame i går aftes leder efter sin oldefar...
Med forbehold for stavefejl hedder han:
Gotlib Julius W. Rohde født 28.05.1881, vides ikke hvor?
(W. kan være Willum, Willhelm eller lignende).

Det er jo på grænsen af hvad vi kan finde på nettet så jeg spurgte efter hans forældre:
Med større usikkerhed er moderen Lauretta født Koch eller Kock??
Gift med vistnok Johan Rohde???

Ikke meget at gå efter og usikkert; og lyder Germansk.
Hvem kan hjælpe, Svend

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 20-08-05 09:50

Se ud for nr. 38----> der er en Gotlieb Rohde født maj-juni 1881.
http://www.maya-aner.webbyen.dk/vishjemmeside_privat.asp?mode=top_frame&id=800892&side=&webside=5013323

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-08-05 10:34

Flot fundet jakoe,
så eksisterer altså i hvert fald sønnen, født i hovedstaden,
(min borddame stammer fra Østerbro).

Også tak til Maya der har indtastet alt dette,
(mon det er den maya vi ser her i kandu?).

Men hvordan kommer vi videre? Kan man se forældrene til nr 38??
Svend

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 20-08-05 10:40

Ja, det ser jeg nu, at det er maya123 http://www.kandu.dk/dk/userview.asp?uid=11961

http://www.maya-aner.webbyen.dk/

Hun kan måske komme med yderligere.
Jeg ved slet ikke hvordan man laver slægtsforskning.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-08-05 11:23

>Jeg ved slet ikke hvordan man laver slægtsforskning
Jo du gør...

>Også tak til Maya der har indtastet alt dette,
"123 Hjælp Maya"
Jeg er imponeret over din kulturelle indsats/indsigt...

andre må naturligvis også gerne hjælpe,
Svend, der ikke er så fortrolig med akvalieronline.

, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-08-05 13:38

Ifølge dette:
"
DANISH LITERATURE

BLICHER, ST. ST.: Avisfrieriet. Comedie i een Act. Privat-Theatret. En Samling mindre Theaterstykker, egnende sig til Opførelse i Selskabskredse. Første Hefte. Orig. udg. Kbhvn. 1849. 32 s. Samt. papirbd. Med Johan Rohdes navnetræk.

BLICHER, ST. ST.: Min Vinterbestilling i 1844 og 1845. Orig. udg. Kbhvn. 1845. 144 s. Priv. hlvldr. Bd. sign. Anker Kyster. #98216 DKK2.000
EUR268
Bertelsen 34. Ekspl. har tilhørt Johan Rohde
"
fundet her: http://www.grosell.dk/pg8000.html
har der også eksisteret en Johan Rohde,
(nok Gotlib' s far / Laurettas kone.

Tilsyneladende teater og litteratur kyndig,
mon han er født i Danmark?
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-08-05 14:51

Det var ikke maleren, kunstneren Johan Rohde; han er født i Randers.
Heller ikke to militær personer fra Hertugdømmerne, som jeg føst troede.
Men bageren her:
"
København (Staden), Jyllandsvej Frederiksberg, , Jyllandsvej 15 Villa, Quist th., 5, FT-1885

Johan Rohde, 35 , Gift, Husfader, Bagersvend, København
Lauretta Rohde, 39 , Gift, Husmoder, , København
Maja Rohde, 13 , Ugift, Barn, , København
Johan Rohde, 12 , Ugift, Barn, , København
Henry Rohde, 9 , Ugift, Barn, , København
Otto Rohde, 7 , Ugift, Barn, , København
Gothlieb Rohde, 3 , Ugift, Barn, , København
Villy Rohde, 2 , Ugift, Barn, , København
"
mærkeligt de ikke forekommer i Family Search?

Hvem er så Johans forældre??
Og hvad bliver der af Gotlieb???
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-08-05 15:59

Og dog, men Lauretta står som Laurette...
"
JOHANN GOTTLOB KARL HEINRICH ROHDE
Birth: 01 JUL 1849
Christening: 25 NOV 1849 Sct Petri, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
Parents:
Father: OTTO FRIEDRICH ROHDE Family
Mother: THOMASINE DOROTHEA NYEBORG

Johann Karl Gottlob Rohde
Birth: About 1850 Frederiksberg, , Kobenhavn, Denmark
Marriages:
Spouse: Laurette Mathilde Koch Family
Marriage: About 1874 Frederiksberg, , Kobenhavn, Denmark
"
Hvem er så Otto Fridrichs forældre??
Og hvad bliver der af Gotlieb???
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-08-05 23:14

fra fs. kanske det er disse.
senta
OTTO FRIEDERICH ROHDE
Male Family

Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:

Parents:
Father: OTTO FRIEDERICH ROHDE Family
Mother: MARIE FRIEDERICKE FALCK

Marriages:
Spouse: THOMASINE DOROTHEA NYBORG Family
Marriage: 16 JUN 1837 Sct Petri, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Husband Age at Marriage: 29
Wife Age at Marriage: 28

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-08-05 23:16

.
Fra FS. tjek lige selv om dette kan bruges.

senta

OTTO FRIEDERICH ROHDE - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 16 JUN 1837 Sct Petri, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

3. OTTO FRIEDERICH ROHDE - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 14 JUL 1839 Sct Petri, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

4. OTTO FREDERIK ANDREAS ROHDE - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 02 OCT 1863 Helligaand, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

5. OTTO FRIEDERICH ROHDE - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 15 APR 1863 Holmen, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-08-05 23:18

fra fs.
senta
Husband
Johann Karl Gottlob Rohde Pedigree

Birth: About 1850 Frederiksberg, , Kobenhavn, Denmark
Christening:
Marriage: About 1874 Frederiksberg, , Kobenhavn, Denmark
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
Laurette Mathilde Koch Pedigree

Birth: About 1852 Frederiksberg, , Kobenhavn, Denmark
Christening:
Marriage: About 1874 Frederiksberg, , Kobenhavn, Denmark
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-08-05 23:22

dette er nok forældrene
senta
JOHANN GOTTLOB KARL HEINRICH ROHDE
Male

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: 01 JUL 1849

Christening: 25 NOV 1849 Sct Petri, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: OTTO FRIEDRICH ROHDE Family
Mother: THOMASINE DOROTHEA NYEBORG

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-08-05 23:25

Family Group Record FamilySearch™ Ancestral File v4.19
Download GEDCOM

--------------------------------------------------------------------------------

Husband's Name
Johann Karl Gottlob ROHDE (AFN:23PP-76R) Pedigree

Born: Abt 1850 Place: Frederiksberg, , Copenhagen, Denmark
Married: Abt 1874 Place: Frederiksberg, , Copenhagen, Denmark

Father:
Mother:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife's Name
Laurette Mathilde KOCH (AFN:23PP-770) Pedigree

Born: Abt 1852 Place: Frederiksberg, , Copenhagen, Denmark
Married: Abt 1874 Place: Frederiksberg, , Copenhagen, Denmark

Father:
Mother:

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

1. Sex Name
M Willy Robert Stefen ROHDE (AFN:23PP-6JN) Pedigree

Born: 1884 Place:
Christened: 20 Jan 1884 Place: Frederiksberg, , Copenhagen, Denmark
Died: Jan 1953 Place: , Copenhagen, Copenhagen, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

2. Sex Name
M Henry Isidor Harald ROHDE (AFN:23PP-786) Pedigree

Born: 1875 Place: <Frederiksberg, , Copenhagen, Denmark>
Christened: 6 Jun 1875 Place: Holmen, , Kobenhaven, Kobenhaven

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-08-05 23:27

senta
Husband
JOHANN FRIEDERICH KOCH Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
JEANETTE SANDERSEN Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

1. LAURETTE MATHILDE KOCH Pedigree
Female

Birth: 04 JUN 1845
Christening: 20 JUN 1845 Sct Petri, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 21-08-05 07:25

Nå nu har I jo "ordnet" det hele, ja ja det var da godt for "borddamen", håber hun bliver glad.
Tak for rosen og rigtig god søndag til jer alle i tråden.
Mvh Maya

Accepteret svar
Fra : maya123

Modtaget 100 point
Dato : 21-08-05 07:42

Glemmer altid noget:
Jakjoe, kan du ikke lige lære mig, hvordan jeg laver disse lange link direkte til en side på min HP på webbyen. Du må gerne skære det ud i pap.

Håber Svend tilgiver når jeg nu kommer med kirkebogs oplysningerne til den Rohde jeg har tastet.
Det er opslag 38
Født 27. maj 1881
Gottlieb Julius Wilhelm Rohde
Døbt 14. aug. 1881
Far: Bagersvend Johan Henrik Karl Rohde
Mor: Hustru Laurette Mathilde f. Koch
Tranes Boliger 6 st (Thrane)
Faddere: Fru Ida Johansen
Jfr. Julie Johansen
Harald Johansen (Kan ikke se hvad han laver?)
Moderen var 37 år (Lidt utydeligt).

Mange hilsner fra Maya

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-08-05 09:03

Har været til housewarming i Hemmingstedt hos en tysk kollega,
(i Ditmarsken hvor kong Hans tabte...)
og kunne ikke kommentere de mange nye indlæg. Her et resume:
"
Gotlib Julius W. Rohde født 28.05.1881 i Københavns Amt, Sokkelund Herred, Stefans sogn.

Gothlib med søskende i 1885:
Maja Rohde, 13 , Ugift, Barn, , København
Johan Rohde, 12 , Ugift, Barn, , København

Henry Rohde, 9 , Ugift, Barn, , København
= Henry Isidor Harald ROHDE (AFN:23PP-786) Pedigree
Born: 1875 Place: <Frederiksberg, , Copenhagen, Denmark>
Christened: 6 Jun 1875 Place: Holmen, , Kobenhaven, Kobenhaven

Otto Rohde, 7 , Ugift, Barn, , København

Gothlieb Rohde, 3 , Ugift, Barn, , København
=Gottlieb Julius Wilhelm Rohde Født 27. maj 1881,
Døbt 14. aug. 1881
Far: Bagersvend Johan Henrik Karl Rohde
Mor: Hustru Laurette Mathilde f. Koch
Tranes Boliger 6 st (Thrane)
Faddere: Fru Ida Johansen
Jfr. Julie Johansen
Harald Johansen (Kan ikke se hvad han laver?)
Moderen var 37 år (Lidt utydeligt).

Villy Rohde, 2 , Ugift, Barn, , København
=Willy Robert Stefen ROHDE (AFN:23PP-6JN) Pedigree
Born: 1884 Place:
Christened: 20 Jan 1884 Place: Frederiksberg, , Copenhagen, Denmark
Died: Jan 1953 Place: , Copenhagen, Copenhagen, Denmark

Forældre:
JOHANN GOTTLOB KARL HEINRICH ROHDE
Birth: 01 JUL 1849
Christening: 25 NOV 1849 Sct Petri, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Marriage: About 1874 Frederiksberg, , Kobenhavn, Denmark with
Spouse: Laurette Mathilde Koch Family
=LAURETTE MATHILDE KOCH Pedigree
Birth: 04 JUN 1845
Christening: 20 JUN 1845 Sct Petri, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Hendes forældre:
JOHANN FRIEDERICH KOCH Pedigree:
JEANETTE SANDERSEN Pedigree

Hans Parents:
Father: OTTO FRIEDRICH ROHDE Family
Marriage: 16 JUN 1837 Sct Petri, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark with
Mother: THOMASINE DOROTHEA NYEBORG
"
Det er jo rigeligt bagud til at tilfredsstille min tilfældige borddame,
men måske kan vi finde:
-Ottos forældre og Familien Nyborg i faderens gren?
-Familierne Koch og Sandersen i moderens gren??

Hvad min borddame er mere intereseret i er hvad der blev af Gotlieb selv,
vi har jo yderligere data om et par af hans søskende, ikke om ham.
Jeg ved godt det er for nyt, men måske kan "Tranes Boliger 6 st" hjælpe???
Foreløbig tak til jer alle, Svend

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 21-08-05 09:53

maya123> (og andre).
1. Marker adresssefeltet der skal kopieres, med venstreklik på musen.
2. højreklik musen.
3. tryk kopier.
4. venstreklik musen i det felt du vil flytte adressen til.
5. højreklik musen.
6. tryk indsæt.

så skulle den være der.

Og når nu de lange adresser der gengives her på kandu.dk nogen gange driller i gengivelsen, så brug denne udmærkede
metode, og det ser også noget bedre ud. http://kortlink.dk/

Eksempel:
http://web14.mail.tdconline.dk/webmail/?r=10819781910.736860575533072&login_lang=da&login_layout=opasia

bliver til http://kortlink.dk/tdconline/yw4

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-08-05 12:24

Alternativt: Med funktions taster:

Udvælg det (link eller andet) du vil kopiere ved at venstreklikke
tryk Ctrl c
Udvælg der hvor du vil indsætte det (i Word, kandu eller andet) ved at venstreklikke
og tryk Ctrl v

Hurtigere og bedre for os med museskader...

Fra f.eks. kandu til Word, kan du md fordel benytte:
Øverst i Word nr 2 fra Venstre: Rediger "indsæt special" og vælge "uformateret tekst"
du undgår så at få kandu' s specielle baggrunds formater med...
Svend

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 21-08-05 15:18

Hej Svend Godt du skrev det var i Ditmarsken, Hemmingstedt havde jeg aldrig fået placeret Thranes boliger, er et mål for en opklaring, jeg aner ikke i hvilken gade de lå?
Hej Jakjoe Og Svend tak for opskrifterne.
Jo Jo jeg kender udmærket det med at kopiere et link, jeg har jo været med længe, meeeeeen
når jeg f.eks går ind på en tilfældig side på min HP, ikke forsiden, så står der bare www.maya123.webbyen.dk på alle siderne på proceslinien og højreklikker jeg og vil kopiere, ja så får jeg bare www.maya123.webbyen.dk og ikke den side jeg gerne vil henvise til. Derfor spørger jeg hvordan fik jakjoe det lange link, så det peger direkte mod en af mine undersider? Forstår I hvad jeg mener, ligegyldigt hvilken side jeg trykker af mine undrersider på webbyen, står der http://www.maya123.webbyen.dk Hvordan fik du et direkte link?
Ja jeg kender godt kortlink og har også brugt det lidt. Mange tak til jer og rigtig god søndag, mange venlige hilsner fra Maya

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 21-08-05 15:21

PS går ud fra at i mener et almindelig link fra adressefeltet i proceslinien øverst Der står ski bare det samme på alle sider på webbyen.
MVH Maya

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-08-05 16:26

Dette er sendt til min nevø der er datalog:
"
Hej Anders,

en slægtforsker med denne hjemme side har problemer med at kopiere links derfra:
http://www.maya-aner.webbyen.dk/

Hvordan laver man kopier af lange link som dette indsat i kandu af en anden slægtsforsker?

http://www.maya-aner.webbyen.dk/vishjemmeside_privat.asp?mode=top_frame&id =800892&side=&webside=5013323

og hvor også det sidste er blåt??

På forhånd tak, Svend
"

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 21-08-05 16:44

maya> ok, nu er jeg med.

Ved søgning på google skrev jeg "Gotlieb Rohde" og vupti

På din side synes jeg ikke jeg lige kan finde ud af, at komme frem til de samme oplysninger, men det er nok fordi jeg ikke lige ved hvor jeg skal kigge.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 21-08-05 18:42

Åhhh hvor sødt af dig Svend, håber jeg får en løsning. Jeg har spurgt flere, men det kan jo være det er noget med at tage fra "Vis kilde" eller noget.
Ja Jakjoe, er det ikke for åndsvagt, det må være noget webbyen har lavet???? Normalt kan man da linke til undersider.

Hvis jeg finder Thranes boligers adresse kommer jeg snart igen. Det må opklares.
God Aften
MVH Maya

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 21-08-05 20:08

Thranesvej er ændret til Sjællandsgade i år 1875. http://www.landsarkivetkbh.dk/hovedst/docs/glgader.pdf
Sjællandsgade er 22oo København N..... og det passer jo fint med Sankt Stefans sogn

http://www.sogn.dk/sanktstefan/index.php?mod=sognside&func=forside&p1=7051

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 21-08-05 20:24

Ok Mange tak Jakjoe så skal jeg da vist have ændret lidt på mine Gl. gader sider, den skal da med, tak og Svend kan jo give oplysningen videre, så det var godt.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-08-05 21:39

Svar til denne lidt EDB prægede slætsforskning
"
> en slægtforsker med denne hjemme side har problemer med at kopiere
> links derfra: http://www.maya-aner.webbyen.dk/
Højre klikker på linket og vælger copy link location. Dette virke i al
fald med min Firefox.

> Hvordan laver man kopier af lange link som dette indsat i kandu af en
> anden slægtsforsker?
> http://www.maya-aner.webbyen.dk/vishjemmeside_privat.asp?mode=top_frame&id
> =800892&side=&webside=5013323 og hvor også det sidste er blåt??
Fjerner mellemrummet i URL'en.
http://www.maya-aner.webbyen.dk/vishjemmeside_privat.asp?mode=top_frame&id=800892&side=&webside=5013323

http://www.maya-aner.webbyen.dk har de brugt frames. Dette gør at der
altid står http://www.maya-aner.webbyen.dk i adresse feltet selvom man
klikker på nogle af de links der er i venstre side.
Mvh.Anders
"
Jeg blev lidt klogere, håber I gjorde det samme...
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-08-05 23:03

tilbage til Rohde familien med kone familier:
>men måske kan vi finde:
>-Ottos forældre og Familien Nyborg i faderens gren?
>-Familierne Koch og Sandersen i moderens gren??

Her lidt om Nyborg familien:
"
THOMASINE DOROTHEA NYBORG
Birth: 21 AUG 1808
Christening: 22 AUG 1808 Slagelse Sct Mikkel, Slagelse, Soro, Denmark
Parents:
Father: ANDREAS NYBORG Family
Mother: CHARLOTTE ROSENDAHL
"
Nu er vi jo udenfor hovedstaden, i Slagelse; var Otto også derfra, næppe?
Og ud over Nyborg har vi nu ROSENDAHL familien...

Svend, der kun er en (noget fortyndet) Rosenørn.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-08-05 23:32

senta
Husband
ANDREAS NYBORG Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 11 APR 1804 Skaelskor, Soro, Denmark
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
CHARLOTTE HOLTZMOSE Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 11 APR 1804 Skaelskor, Soro, Denmark
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-08-05 23:38

senta
Husband
Hans R. Holteemose Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
Anne M. N. Bakke Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

1. Charlotte Rosine Rosendal Holtzemose Pedigree
Female

Birth:
Christening: 28 AUG 1777 Korsor, Soro, Denmark
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-08-05 23:43

senta
Samtlige personer i husstanden

soroe, Slagelse, Korsør Købstad, Corsøer, , Snukkerupgade 116, , FT-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Peder Thorning, 34 , Enkemand, Hosbond, Kiøbmand,
Charlotte Holtzemoese, 10 , Ugift, hans Stif Datter, ,
Nicolay Sørensen, 21 , Ugift, , Kiøbmands Karl,
Jens Hansen, 33 , Ugift, , Gaards Karl,
Johanne Marie Eilers, 33 , Ugift, , Tienestepige,
Joh.Marie Peders, 29 , Ugift, , Tienestepige,
Rasmus Holtzem., 15 , Ugift, , Bond Dreng,
Koche, 76 , Enkemand, indqvarteret, Corporale,

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 22-08-05 06:39

Hej Svend
Mange tak, så blev jeg så klog.....har ikke en dyt forstand på Frames og har bare accepteret det som det er....
Jeg prøver at følge den videre udvikling i Rohde familien, god dag til alle i tråden.
MvH Maya

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-08-05 08:34

senta

Husband
Peder Thomsen Thorning Pedigree

Birth: 1754 Korsor, Soro, Denmark
Christening:
Marriage: 03 DEC 1784 Korsor, Soro, Denmark
Death: 19 SEP 1791
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
Anne Marie Nielsen Bakke Pedigree

Birth: 1751 Of, Korsor, Soro, Denmark
Christening:
Marriage: 03 DEC 1784 Korsor, Soro, Denmark
Death: 20 DEC 1784
Burial:

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-08-05 13:05

Er der nogen der kan tyde dette?
fundet her: http://www.genealogyforum.rootsweb.com/gedcom/gedcom7b/gedr7473.ged

Jeg ved ikke rigtig hvor Rohde begynder, men tilsyneladende er der en række yngre Rohde fra 1900 tallet??
Svend
"
1 NAME LILLIAN /JAGILD/
2 GIVN LILLIAN
2 SURN JAGILD
1 SEX F
1 FAMS @F15@
0 @I37@ INDI
1 NAME HELGE /ROHDE/
2 GIVN HELGE
2 SURN ROHDE
1 SEX F
1 BIRT
2 DATE 21 MAR 1941
1 FAMC @F16@
0 @I38@ INDI
1 NAME WILLY /ROHDE/
2 GIVN WILLY
2 SURN ROHDE
1 SEX M
1 BIRT
2 DATE 1 FEB 1934
1 FAMS @F15@
1 FAMC @F16@
0 @I39@ INDI
1 NAME WILLY FRITHIOF GUTAV /ROHDE/
2 GIVN WILLY FRITHIOF GUTAV
2 SURN ROHDE
1 SEX M
1 BIRT
2 DATE 1905
1 DEAT
2 DATE 5 FEB 1974
1 FAMS @F16@
1 FAMC @F2@
0 @I40@ INDI
"

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-08-05 13:33

her starter rohde
senta
1 NAME GOTTLIEB /ROHDE/
2 GIVN GOTTLIEB
2 SURN ROHDE
1 SEX M
1 BIRT
2 DATE 27 MAY 1881

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-08-05 13:38

fra dda
senta

Samtlige personer i husstanden

soroe, Ringsted, Haslev, Lysholm by, Haslev Sogn, Ringsted Herred, Sorø Amt, , Møllested, 191F2, FT-1890
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Otto Friedrich Tohde, 51 , Gift, Husfader, Fhv. Bager, Kjøbenhavn
Thora Rohde, 47 , Gift, Husmoder, Maskinstrikkeri, Kjøbenhavn
Thora Lichen Rohde, 12 , Ugift, Barn, -, Kjøbenhavn

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-08-05 14:01

Blandt indvandrede Koch finder vi én der hedder Carl Gottlieb
"
Efternavn: Koch Fornavn: Carl Gottlieb
Erhverv: U.e. Fødeland: Tyskland
Bopæl, lokalitet: Altona Amt, region: Holsten
Lov af: 20 11 1777 Tillæg:
Løbenr: 345
"
Det kunne jo være fint hvis vor Gottlieb er opkaldt efter denne mulige slægtning?
(I så fald på moderens side og ikke direkte morfar).
Hvem kan evt. forbinde: >>Hendes forældre: JOHANN FRIEDERICH KOCH ...med Carl Gottlieb Koch
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-08-05 14:28

fra DDA se det er en mulighed
Friderich Rohde, 74 , Enke, indqvarteret, Soldat,
hvad mener du med
Carl Gottlieb Koch ??????????

senta
Samtlige personer i husstanden
soroe, Slagelse, Korsør Købstad, Corsøer, , Ahlgaden 58, , FT-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Birthe Nielsdatter, 32 , Gift, Husejere, ,
Johan Bernsteen, 11 , Ugift, hendes Søn af 1.Ægteskab, ,
Stine Bernsteen, 9 , Ugift, hendes Datter af 1.Ægteskab, ,
Clemmen Bernsteen, 7 , Ugift, hendes Søn af 1.Ægteskab, ,
Margaretha Kodskowschye, 74 , Enke, logerende, Lieutnants Enke med 24rd aarlig Pension,
Niels Christian Fach, 47 , Gift, Hosbond, Ober Betient,
Anna Magdalene Jensdatter, 46 , Gift, hans Kone, ,
Christiana Jensdatter, 16 , Ugift, Tienestepige, ,
Anna Christiana, 48 , Enke, til Leje, ,
Amalia Brandts, 13 , Ugift, hendes Datter, ,
Christian Simon, 64 , Ugift, indqvarteret, Soldat,
Friderich Rohde, 74 , Enke, indqvarteret, Soldat,

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-08-05 15:14

kanske forbindelsen er her??
Senta

Kilde: OE-1771
Mandens navn: Andreas KochMandens erhverv: Bager og Brand-Inspecteur, havde forpagted Brændeviins Districterne
Mand død (ja/nej): Ja
Hustru død (ja(nej): Nej
Hustrus forsørgelse: Har hidentil dreven Bageriet men nu er ald hendes Eyende Seqvesteret til KongensHustrus alder: 36
Hustrus civilstand: EnkeHustrus nr. ægteskab: 1
Enkestand antal år: 0,5Antal uforsørgede børn: 4
Sogn: Skælskør KøbstadHerred: Vester Flakkebjerg
Amt: Sorø
Indtastningsnr: C0642Løbenr.: 72
Kommentarer: "til Kongens Casse for Brændeviins Forpagtning" er skrevet sidst under hustruens forsørgelse

Retur til søgeside

2 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster
Kilde: OE-1771
Mandens navn: Johan Nicolaj RohdeMandens erhverv: Major paa Pension
Mandens alder: 59Mandens civilstand: Gift
Mandens nr. ægteskab: 1Mand død (ja/nej): Nej
Hustru død (ja(nej): NejHustrus alder: 39
Hustrus civilstand: GiftHustrus nr. ægteskab: 1
Sogn: Sorø KøbstadHerred: Alsted
Amt: Sorø
Indtastningsnr: C0629Løbenr.: 15
Kommentarer: "Pension" sidst under erhverv er ikke helt klart skrevet

Kilde: OE-1771
Mandens navn: Johan RohdeMandens erhverv: Skoemager
Mandens alder: 40Mandens civilstand: Gift
Mandens nr. ægteskab: 1Mand død (ja/nej): Nej
Hustru død (ja(nej): NejHustrus alder: 54
Hustrus civilstand: GiftHustrus nr. ægteskab: 2
Sogn: Korsør KøbstadHerred: Slagelse
Amt: Sorø
Indtastningsnr: C0637Løbenr.: 74

Retur til søgeside

2 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster
Kilde: OE-1771
Mandens navn: Johan Adolph KochMandens erhverv: Kiøbmand
Mand død (ja/nej): Ja
Hustru død (ja(nej): Nej
Hustrus forsørgelse: bliver ved HandelenHustrus alder: 49
Hustrus civilstand: EnkeHustrus nr. ægteskab: 1
Enkestand antal år: 3Antal uforsørgede børn: 0
Sogn: Sorø KøbstadHerred: Alsted
Amt: Sorø
Indtastningsnr: C0629Løbenr.: 100

Kilde: OE-1771
Mandens navn: Johan RohdeMandens erhverv: Arbeidsmand
Mandens alder: 47Mandens civilstand: Gift
Mandens nr. ægteskab: 1Mand død (ja/nej): Nej
Hustru død (ja(nej): NejHustrus alder: 57
Hustrus civilstand: GiftHustrus nr. ægteskab: 2
Sogn: Klædebo KvarterHerred: København (Staden)
Amt: KøbenhavnStednavn: 151a
Indtastningsnr: C7269Løbenr.: 325

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-08-05 17:07

kan det være din ??
senta
Johann Gottlob Rohde, 11 , Unverheir., Sohn des Mannes 1ste Ehe, ,
Samtlige personer i husstanden

holsten, , Glückstadt, II. Quartier, , Großen Neuenwerk 109, 399, Vz-1803
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Johann Gottlob Rohde, 47 , Verheir., Hausvater, Hutmacher,
Anna Kölln, 34 , Verheir., Dessen Frau, ,
Peter Magnus Rohde, 14 , Unverheir., Sohn des Mannes 1ste Ehe, ,
Johann Gottlob Rohde, 11 , Unverheir., Sohn des Mannes 1ste Ehe, ,
Johann Andreas Hinrich Rohde, 9 , Unverheir., Sohn des Mannes 1ste Ehe, ,
Engel Margarethe Eydener, 67 , Witwe, Schwiegermutter des Mannes, ,

--------------------------------------------------------------------------------

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-08-05 20:02

Tak for svaret maya123.

Med dit kendskab til Hovedstaden Nord,
måske kan du hjælpe os videre med efterslægten fra Tranes ...

Min borddame Lis har sikkert aner nok,
men ikke kontakt til hendes Rohde fætre...

Svend

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 30-08-05 22:59

Mange tak, Svend
Ja jeg var jo ellers sprunget noget ud af tråden, netop fordi jeg har travlt med Nørrebro.
Jeg er nok stødt på nogle Rohde, hvis de kunne være fra Nørrebro.
Jeg har dog endnu kun indtastet nogle % dele.
Det ser dog ud til at Google bliver min søgebase i fremtiden, det er jo herligt
tænk engang.......om nogle år når jeg har tastet Kb for de to sogne, så slår man bare navnet op på Google.
Medmindre jeg udvider, er det ikke en fordel at hedde Jens Hansen for jeg har for det meste kun to navne ved hver person med.
Hej Lis
Gå direkte efter Rohde vil jeg ikke påtage mig, men jeg vil "holde øje".

Senta, vi "deler i porten" og

Svend, kan du have en rigtig god aften.