/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Billig SkiturTil Østrig
Fra : mrm86
Vist : 560 gange
500 point
Dato : 19-08-05 23:45

Hele familien skal en tur til østrig og stå på ski, men vi skal have fundet nogle billige tilbud.

Har i nogle erfaringer, og nogle internet sider hvor man kan se tilbudene.

Vi er en rimelig stor flok på 10-15 Vi vil gerne høre noget om nogle ture til Østrig.

Alle forskellige måder at holde ferien på, f.eks.:

- Kør selv, hvor man bor i en hytte eller hotel.

- Med bus, hvor man bor i en hytte eller hotel.

- Med fly, hvor man bor i en hytte eller hotel.

- Med tog, hvor man bor i en hytte eller hotel.

Skriv jeres egne oplevelser, og bedst af alt, nogle internet sider med tilbud.!

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : mrm86

Dato : 20-08-05 17:21

Er der ingen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-08-05 20:52
Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 22-08-05 20:04

hej!
Prøv at ringe til øster linneth rejser, de er friske på rabat, og det er mange gange bedre at ringe og få en sludder, end det er at se priser på print.
Go tur hilsen la.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 12-09-05 16:34

Umidelbart vil jeg tro, at du kan presse prisen bedst som gruppe ved Nortlander. Jeg har godt rejst med dem et par gange, og skal ærligt indrømme, at jeg ikke synes transporten har været perfekt - men guiderne har været kanon og beboelsen faktisk ret OK. De laver grupperejser fra 12 - 400 (!!) personer.

Bedste service får du i Østrig ved Asger fra Trip tour - og han laver også gruppeture. Han er noget mere personlig end de andre selskaber, så han vil givet ud fra jeres gruppes alder / sammensætning osv. kunne finde noget, der passer præcist til jeres lyster og behov (centralt / decentralt - stort / mellemt - hyggeligt med andre / mest for jer selv osv.)

Uden jeg kender manden overhovedet vil jeg sige, at han er min klart foretrukne "leverandør", hvis skituren går til Østrig.

På de fleste hjemmesider har de typisk priserne indrettet efter, hvor mange, der bor i de enkelte værelser (dvs. priser for 2, 3, 4 eller 5 personer - i enkelte tilfælde flere) - ved grupperejser får du altid mere rabet, men det er jo et spørgsmål om, hvor mange I skal være, hvor mange steder, I skal samles op mv. - derfor = Ring og snak med dem - det er måden at få en pris på.

Omkring Østrig som rejsemål vil jeg kun sige en ting (gælder i øvrigt også de andre lande): Brug de sidste par hundrede pr. mand til at bo i byen / tæt ved liften. Jeg har en gang boet 8 km udenfor. Der var godt nok gratis skibus, men det betød, at man skulle passe tiden - både ud og ind - og det bliver for bøvlet. Husk også på, at skal I 15 afsted, vil der måske være nogen, der føler trang til ½ "fridag" en gang eller to - og så er det rart at bo ved byen.

I en gruppe som jeres, ville jeg faktisk overveje Pension Skirast i Kitzbühel. Forrige år fik de bygget en lift ved hotellet, så nu kan man starte "udenfor døren" - og slutte samme sted til sidst. Der er to bygninger - et, hvor der er hotel og restauration (med rimelig afterski), og en, hvor der kun er værelser - samt pool, sauna og dampbad i kælderen. Der er et par km. ind til selve Kitzbühel, men til gengæld er terrænet lige udenfor døren - og så er der et OK fællesrum til lidt kortspil, eller hvad I nu kan finde på (har efterhånden talt mig så varm, at jeg vil med )

Du kan se lidt derfra på min gamle hjemmeside www.laursenhus.dk under skirejser > Kitzbühel. Den er ikke opdateret fra Sölden i år (fedt område i øvrigt), men ovennævnte hotel er da med...

Kommentar
Fra : dlw

Dato : 20-09-05 12:25

Af billige og samtidig gode skistedet i Østrig kan jeg anbefale Westendorf eller Wagrain. Her får i virkelig meget for pengene. Billigst er det at køre selv derned og booke et hotel selv. I kan finde oplysninger/hoteller om alle byer i Østrig på www.tiscover.at
Hvis i ikke vil booke selv kan i til Westendorf booke hos www.triptour.dk og til wagrain hos www.hojmark.dk De er begge rimelige i pris og har nogle gode og centrale hoteller/lejligheder.
Lad være med at vente til efter uge 8 for der kan sneen godt være skidt de pågældende steder, da byerne ikke ligger så højt.