/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Oprettelse af HP, køb af Domænenavn etc.
Fra : Krassus
Vist : 336 gange
50 point
Dato : 19-08-05 20:37

Hvor får jeg fat i domænenavnet, vil der altid stå hvem der udbyder sitet?
Jeg har ikke noget problem med at lave hjemmesiden selv, men problemet består i at lægge den online, er der nogen der vil give en kort walk through i det ?

Desuden er domænenavnet jeg vil have taget, så hvis der er nogen som kan komme på en fuldgod erstatning for www.bondestuen.dk med navnet bondestuen i så vanker der nok lidt xtra points :)

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 19-08-05 20:45

gå ind og kig på www.b-one.dk
Er er en vejledning til hvad du gør.
(du behøver ikke at bruge B-one som udbyder....)
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 19-08-05 20:47

Jeg bruger denne:

https://www.b-one.net/admin/

bondestue-"bynavn"

bare forslag

Kommentar
Fra : Judleman

Dato : 19-08-05 20:50

www.dengodebondestue.dk. Jeg er ikke master i den slags.

Mit svar er mere: ja, man vil altid kunne se hvem der udbyder sitet. Men ikke på selve hjemmesiden, og heller ikke absolut i adressenlinien. Dog vil man, hvis man går direkte efter netop dette, kunne finde udbyderen.

Du kan få fat i dit domænenavn på http://speednames.com/search.asp? .

At uploade din side til din udbyders server er ikke helt så svært. Når du har ordnet handlen og fået både domæne og webhotel [serverplads til hjemmesiden], skal du få fat i programmet FTP. FTP kan uploade dine filer til serveren. Dog skal du udfylde nogle felter såsom IP adressen, det kodeord og brugernavn du får af udbyderen og en masse andre små sikkerhedsting og sager.

www.web10.dk er billigt, men man skal lige huske på, at det er drevet af nogle studerende, så maskineriet er ikke helt så velsmurt som hos større udbydere. Jeg bruger selv web10.

hvis der er noget jeg ikke har svaret på, så spørg endelig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-08-05 21:11

www.bundestue.dk
Se her:
www.b-one.dk > rul ned og bestil > skriv dit domænenavn > næste > nu kan du se om det er ledigt ................og det er det :::::: endnu!!!!!!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-08-05 21:23

Og den rigtigtstavede er også ledigt
Domænet bondestue.dk er ledigt

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 19-08-05 23:04

Skal du have web udbyder skal du vælge Cliche.dk eller surftown.dk

Vælg IKKE b-one... De har ELENDIG support og kan ikke/vil ikke hjælpe i 9 ud af 10 tilfælde.

Du uploade/lægger din side ud på nettet med et cute ftp program.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-05 09:16

Mht. up-load af hjemmesider kan du faktisk bruge IE som FTP program uden de store fix-faxerier : http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=72025

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-05 09:18

Ps. Det er selvfølgelig ikke kun til TDC's hjemmesider den kan bruges, men hos alle udbydere med FTP adgang

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 20-08-05 09:38

b-one har nu nogle rigtig gode online html-editerings mulighedder.
Har både b-one og web10.dk hos web10 kan du bla. selv styre DNS, altså ligge din hjemmeside hjem hos dig selv(ikke for begyndere)

Til ftp kan jeg foreslå filezilla http://sourceforge.net/projects/filezilla
opsætningen er rimelig nem og er ens til både b-one og web10
Du får dem med mail nor du er oprettet.
De er som følgende eks.
Dit domænenavn med ftp foran. Du får også et kundenr/brugernavn og et password.
Så alt som du skal indsætte er.

ftp.domæne.dk
web-30322
1abE99J

b-one giver ikke mulighed for tilægsdomæner men har både frontpage og PHP i et, pladsen er 300mb. webmail hentes gennem b-one.
web10 giver plads til 10 domæner i et men der skal vælges enten frontpage eller PHP, pladsen er 400mb. webmail hentes på dit eget domæne.

b-one køber domænet for dig men overlader ikke til dig selv at eje.(de holder pinkoden til hostmaster i et år)
web10 køber domænet for dig og overlader det til dig selv at eje.(du har selv pinkoden til hostmaster)
Om det stadig er sådan med b-one, skal jeg ikke kunne sige, men det var det da jeg købte hos dem.

http://www.bondestuen.dk eksistere men http://www.bonde-stuen.dk er ledig

Andre ledige.
bondestue.dk
bondestu1.dk
bondestuen.net
bondestuens.net

selv ville jeg nok holde mig til et dk domæne, da det gør tingene lettere for en selv,
og http://www.bondestuens.dk er ledigt.

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 20-08-05 09:59

dos kan også bruges, og telnet, og en masse andet,
men alle html-editore har da også up/download.
Jeg bruger HTMLKit fra http://www.chami.com/html-kit/
Kan en masse og mere til, og er gratis.

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : Joern_Vig

Dato : 30-09-05 09:18

Du skal have et gratis FTP-program, der hentes flere steder på Nettet, og så skal du have FTP-koden hos dit serverfirma. Et sådan må du have, for dit dk-domæne virker allerede. Jeg forstår du vil selv lave rettelser og smide dem op fremover.
OK

Joern

Kommentar
Fra : Joern_Vig

Dato : 30-09-05 09:24

Jeg skal måske lige supplere:

Hvis du vil have et andet domæne end bondestuen.dk, og det kan se ud som om det er problemet, selvom det virker,
så går du f.eks. www.webhot.dk og kontrollerer andre domæner, som så typisk kan lejes, hvis de er ledige. Der er firmaer der checker at ingen bruger andres domæner og herfor må man betale en lille smule, hvilket oplyses præcis på nysnævnte url.

m.v.h.
Joern

Kommentar
Fra : Krassus

Dato : 30-09-05 19:40

hmm.... jeg ved ikke helt... projektet ligger lidt stille i øjeblikket, men jeg skal nok vende tilbage når der er sket noget isagen så folk kan få deres points

Kommentar
Fra : giang

Dato : 03-11-05 09:54

Jeg har ikke specielt gode erfaringer med Speednames. De er både blandt de aller-dyreste udbydere, og efter min mening blandt de dårligste. Læs evt. denne anmeldelse: http://www.webres.dk/nyt-domaene-speednames.html

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-11-05 12:13

Krassus har da løst sit problem, det kommer vel bare ikke os ved.

En bondegård, en bondegik, en bonde er gået