/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
De Frie Pensionister (nyt parti) søger h~
Fra : mimimig
Vist : 635 gange
144 point
Dato : 19-08-05 18:30

"De Frie Pensionister" (DFP) søger hjælpere til forskellige opgaver op til lokalvalget.
www.defriepensionister.dk

DFP stiller op til det kommende lokalvalg.

Vi, Dorthe & Jørgen er selvhjulpne førtidspensionister, der har startet et nyt parti,
De Frie Pensionister. Vi søger hjælpere til de mange opgaver der skal klares op til
det kommende lokalvalg. Gerne pensionister der kan afse nogen tid til hjælp.
Vi søger på landsplan også gerne hjælpere der vil hjælpe os med at samle underskrifter
til næste regeringsvalg.
Vores kontaktdata står på hjemmesiden.

Vi bor i Gelsted, der ligger 6 km nord for Næstved.
Venlig hilsen Dorthe & Jørgen.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 19-08-05 19:54

Godt med information - men helt ærligt - Jeres partiprogram - det mangler noget dybde.

"1: Bedre vilkår for ældre og handicappede."
- ja okay, det kan alle nok blive enige om.

"2: Afskaffelse af mindre pensionsydelse for samlevende eller ægtefælle."
- tja - hvis vi skal give mere til pensionisterne, så skal børnefamilerne altså bl.a. betale jf. pkt. 16

"3: Skattefri bundgrænse op."
Fint nok, men så forvent ikke at der bliver mere til opfyldelsen af punkterne 2, 5, 7, 8, 9, 11 og 13.

"4: Mindre ydelse til indvandrere."
Hvorfor det? Er indvandrere mindre værd som mennesker? Koster en agurk, BT, børnehavepladsen, et kilo oksekød osv. ikke det samme for indvandrere som for pensionister, lønmodtagere, ja alle i det hele taget?

"5: Bedre socialydelse til hjælpemidler samt kørselsbehov."
Ja, fint nok - men hvem skal financiere det? Skal vi hæve folkepensionsalderen til 69 år, så vi kan tjene samfundet længst muligt og bidrage mest muligt økonomisk?

"6: Afskaffelse af EU."
Tåbeligt forslag. Hvis det er fordi I er bange for "Europas Forenede Stater" - så er den vist dømt død og borte indtil videre.
EU er godt for økonomien, for ensartede normer og regler, for arbejdskraftens fri bevægelighed, for stabil økonomi...ja jeg kunne blive ved. Selvfølgelig er det ikke godt når der snydes og optræder korruption, eller man let overdrevet kan tjene mere på tilskud til end på at dyrke hvede. Men så er det jo DET der skal bekæmpes.
Uden EU ville der stadig være TONSVIS af statstilskud rundtomkring i europa til produktionen af fødevarer, skibe, liberale erhverv, vindyrkning osv...

"7: Bedre vilkår for børn under socialt dårligt stillede forhold."
Selvfølgelig - hvis IKKE vi bedrer vilkårene, taber vi dem på gulvet, og skal bruge uanede ressourcer senere hen på at få dem tilpasset samfundsnormerne....

"8: Døgnhjælp til ældre og svært handicappede, således de kan forblive i eget hjem. Denne ydelse betales af det offentlige."
Ja - det ER vel allerede det offentlige der betaler i denne sammenhæng. Hvad er forskellen? Ja ja - det er for at undgå plejehjemmet ~ men helt ærligt - hvor mange kroner tror I egentlig det kan gøres for? Det er jo ikke polske underbetalte social- og sundhedsassistenter der skal passe de ældre 24 timer i døgnet, vel?

"9: Ingen lukninger af mindre hospitaler."
Nej - ok. Dér er vi nok enige i at vi har nået smertegrænsen.

"10: Nedskæring af offentlige ydelser på det kulturelle område."
Ok. Så er det slut med teatertur for pensionistklubben med tilskud til biletterne, slut med aftenskole hvor man kan lære sprog, blomsterbinding, yoga, vin-kendskab osv... For det er ubetaleligt for den enkelte hvis der ikke var kommunale tilskud, både i form af rede penge, udlån af skoler inkl. lys og varme osv...
Eller hvad er det I vil skære væk?

"11: Gør byområderne lettere tilgængelige for ældre og handicappede."
Tja - det kommer jo også lidt efter lidt - der bliver flere og flere handicap-pladser til invalidebilerne, der kommer flere og flere ramper, trappelifte, handicaptoiletter, lave offentlige busser hvor man triller lige ind på midterperronen, osv. osv. osv.
- det skal bare gå stærkere ??

"12: Opstramning af udlændinge politikken."
Hvordan? Hvilke ændringer, og hvilke kriterier? Er det kun de fra mellemøsten I er ude efter at "stramme op på", eller gælder det også nordmænd, svenskere, canadiere, brasilianere, tyskere, japanere osv?

"13: Broafgiften på Storebælt væk."
Hvorfor dog det? Nu er den nedsat, og konsekvensen er en mulig lukning af færgeruten Spodsbjerg-Tårs.
Samtidigt ødelægger det fuldstændigt grundlaget for en Fehmarn-sund broforbindelse som der jo arbejdes hårdt for i det nuværende Storstrøms amt.
Og det er iøvrigt væsentligt billerere end i "gamle dage" med færgerne.

"14: Indførsel af vejskat ved indkørsel til Danmark."
Tja - hvis vi snakker om transit-trafikken til/fra norge/sverige, så kører trafikken bare via Sverige istedet - ingen indtægter på brændstof, færge- og broforbindelser.

"15: Nej til atomkraft."
Jeps - men hvad gør vi så, når de fossile brændstoffer slipper op? Skal vi så ikke bruge en hulens masse midler på forskning og udvikling i energiteknik?

"16: Fjernelse af børnechecken for velstillede med indkomst over 500.000."
Tja - af 500.000 er der sør'me ikke meget tilbage til fis og ballade for en nybagt familie med 2 børn i dagpasningstilbud, realkreditlån, ny energibesparende og sikker bil, topskat, de nuværende energipriser osv.

"17: Udlandske skibe skal have dansk lods ombord mod betaling"
Fair nok - vi skal passe på miljøet - og dette er måden at sikre dette bedst muligt.

Lad os se noget mere dybde i partiprogrammet,nogle financiereingsforslag, og noget argumentation, og nogle præmisser.

mvh berpox

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 19-08-05 20:02

kære berpox
fik du læst hvad spørgsmålet var?
hilsen mimimig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-08-05 20:16

Jeg kan altså ikke finde noget spørgsmål, men bare en politisk annonce.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 19-08-05 20:20

mimimig - Næ - der VAR faktisk heller ikke noget spørgsmål Jeg kiggede bare Jeres internetsider igennem, og fandt derfor anledning til at kommentere hvad jeg så.

Det var kun dit sidste indlæg der reelt var et spørgsmål, ikke sandt?

mvh berpox

Kommentar
Fra : Judleman

Dato : 19-08-05 20:35

Er der noget galt i berpox' svar? Jeg er helt enig med den tolkning er der blevet fremlagt.

Desuden har jeg ofte stillet spørgsmål, hvor nogle folk kommenterer uden at svare. Det er da langt federe på den måde.

Til Jørgen og Dorthe: Jeg ville måske slutte mig til et af de partier der ligner jeres, eller i hvert fald giver samme indtryk. Jeg tror ikke at der er nok folk derude, som vil slutte sig til jeres parti. Det er jo primært folk der af en eller anden grund ikke kan arbejde, og er pensioneret før tid, der vil støtte jer. Og selv blandt dem vil få nok synes om de lidt mere kontroversielle punkter i har.

Kommentar
Fra : Judleman

Dato : 19-08-05 20:36

Er der noget galt i berpox' svar? Jeg er helt enig med den tolkning er der blevet fremlagt.

Desuden har jeg ofte stillet spørgsmål, hvor nogle folk kommenterer uden at svare. Det er da langt federe på den måde.

Til Jørgen og Dorthe: Hvis jeg var jer, ville jeg måske slutte mig til et af de partier der ligner jeres, eller i hvert fald giver samme indtryk. is steder for at oprette et nyt. Jeg tror ikke at der er nok folk derude, som vil slutte sig til jeres parti. Det er jo primært folk der af en eller anden grund ikke kan arbejde, og er pensioneret før tid, der vil støtte jer. Og selv blandt dem vil få nok synes om de lidt mere kontroversielle punkter i har.

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 19-08-05 21:13

Jeg er ikke Dorthe & Jørgen, men en af deres hjælpere.
Det var da utroligt negative svar der her er kommet, og kan I ikke finde spørgsmålet i mit indlæg,
må jeg jo have udtrykt det forkert.
Spørgsmålet var i al sin enkelthed, uden politiske undertoner: Er der nogen der vil hjælpe Dorthe & Jørgen ?
Hilsen mimimig

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 19-08-05 21:41

Næ nej - der er skam ikke nogle dårlige vibrationer

Jeg synes det er MEGET fint at man vil vise politisk initiativ, og gøre en indsats for sine meninger og holdninger.

MEN, hvis jeg skulle have lyst til at hjælpe et givent parti, nystartet såvel som veletableret, så er ét af kardinalpunkterne, at jeg kan finde ud af HVAD partiet står for, og HVORDAN de vil gennemføre partiprogrammet.

Så - selvom du ikke stillede et regulært spørgsmål i første omgang, så er svaret NEJ, jeg vil ikke overveje at hjælpe. Dels på grund af ovennævnte mangler, og fordi jeg på det foreliggende grundlag næppe kan identificere mig med DFP.

Så, på med vanten, og vær mere konkrete - det vil I høste tilhængere på

mvh berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 19-08-05 21:46

Hør hov! "mimimig" - du kan da ikke tillade dig at præsentere dig som "Dorte og Jørgen" i dit indlæg, og så være en helt anden....! Ved "Dorte og Jørgen" at du bruger deres navne og adresser i markedsføringsmæssig sammenhæng og har lagt deres kontaktinformation her?

Gør de ikke det, og er indforstået med dette, balancerer du vist lige på kanten af det lovlige.

mvh berpox

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 19-08-05 21:58

Selvfølgelig er Dorthe & Jørgen klar over denne forespørgsel, de har selv bedt om den.
Og berpox, det var ikke dem der sagde nej til at hjælpe, Dorthe & Jørgen ønskede svar fra,
men fra dem der sagde JA til at hjælpe.
Jeg tror desværre ikke de får nogen hjælp fra dette forum.
mimimig

Kommentar
Fra : litko

Dato : 19-08-05 23:04

Må jeg lige citere fra det oprindelige indlæg:

Vi søger på landsplan også gerne hjælpere der vil hjælpe os med at samle underskrifter
til næste regeringsvalg.

Hvornår har vi i DK indført valg af regering? Jeg troede at det var folketinget, der blev valgt, når vi gik til stemmeurnen.

Med det partiprogram og et så upræcist indlæg her, så vil jeg, selv om jeg meget snart er pensionist, meget have mig frabedt at blive repræsenteret af de to/tre nævnte personer og jeg vil under ingen omstændigheder være behjælpelig, hverken med regeringsvalg eller noget andet.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 19-08-05 23:51

mimimig - selvfølgelig er det rarest hvis blot en masse siger, JA, jeg vil godt hjælpe. Men synes du ærlig talt ikke, at det er på sin plads med lidt uddybning af partiprogrammet.
Jeg kan lynhurtigt stille et sytten-punkts program op for liste berpox der er ligeså dybdegående som den I står for:

1: Bedre vilkår for studerende.
2: Afskaffelse af moms på arbejde.
3: Genindførelse af dødsstraffen.
4: Fjern registreringsafgiften på motorkøretøjer, og læg det hele over på benzin/diesel.
5: Stramninger på præmisserne for opnåelse af førtidspension.
6: Automatisk delt forældremyndighed mellem ugifte forældre.
7: Hæv aldersgrænsen for kørekort til 25 år for mænd - det vil øge den gennemsnitlige levealder for mænd.
8: 30 timers arbejdsuge til alle.
9: Større fokus og flere midler til musiske og kreative fag i grundskolerne og på ungdomsuddannelserne.
10: Stop gennemførelsen af kommunalreformen
11: Hold børnehaver og vuggestuer åbne fra 04.00 til 21.00 så hårdtarbejdende forældre kan få passet poderne det meste af døgnet. Det offentlige betaler.
12: Nej til kulfyrede kraftværker og CO2 forurening (drivhuseffekt)
13: Flere midler til frivilligt foreningsarbejde - spejderkorpsene, gymnastikforeninger, handicaporganisationer m.fl.
14: Flere "greencards" til udlændinge for afhjælpning af akut mangel på kvalificeret arbejdskraft
15: Indføre virksomhedspligt (både offentlig og privat sektor) til at ansætte indvandrere/flygtninge for at fremme integrationen.
16: Skærpede straffe for kriminelle forhold, især vedr. økonomi og vold.
17: Fri narkotika til diagnosticerede stofmisbrugere.

Hvad så - er det ikke et godt partiprogram?
Vil du hjælpe mig med at skaffe 20.000 underskrifter så jeg kan kandidere til folketinget, på ovenstående grundlag?

mvh berpox

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 20-08-05 14:22

Det kunne da være grineren at overvære en valgkamp mellem Berpox og Mimimigs respektive småfascistiske partier

Kommentar
Fra : Nallatruk

Dato : 20-08-05 16:05

Helt fint
Hvad med at fjerne spærrereglen, samt nedsætte antallet af krævede underskrifter til opstilling til 2! Så kan vi alle deltage i ræset om egne ønsker, og måske ende i folketinget på lodtrækning!
Til perbox: Punkt 3, Hvorfor denne trang til at spille gud?
Hilsen
Nallatruk

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 20-08-05 22:36

Nallatruk - bare rolig, jeg har skam ingen trang til at agere vorherre og udstikke dødsdomme.

Jeg syntes bare at mit valgprogram måtte have et rigtig rabiat synspunkt, som iøvrigt helt og holdent manglede dybde....

Jeg kan sagtens argumentere for flere af punkterne, selvom jeg er lodret imod dem - deriblandt dødsstraffen. Dødsstraf er, udover at man gør sig til et overmenneske, forbundet med stor risiko for justitsmord - og så tror jeg iøvrigt ikke på øje-for-øje tand-for-tand princippet. Vi er som mennesker født lige - og skal behandles lige livet igennem.

DFP's valgprogram vil jeg lade Dorthe, Jørgen og "mimimig" om at agitere for.

- kort sagt - mit valgprogram blev til på 5 minutter, med henblik på at stå en del i kontrast til DFP's valgprogram.

Visse af punkterne afspejler dog mine personlige holdninger, og det er ikke de med facistiske undertoner

mvh berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 20-08-05 22:39

Og så venter jeg blot på mimimig's svar og plæderen for DFP's valgprogram. Jeg venter i spænding

mvh berpox

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 144 point
Dato : 30-08-05 17:08

jeg tror pensionisterne sover middagslur

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 30-08-05 18:00

kære allesammen.
Ligefrem noget positivt fik Jørgen og Dorthe ikke ud af den forespørgsel de bad mig foretage.
Til berpox: Når du har arbejdet uden at gå ledig i 50 år med under 14 dages sygefravær, så er du velkommen til at tage en lille lur.
Pointene skal jo uddeles og da det ikke kan blive til en ja siger, må vi jo tage det mest håbløse svar.
TILLYKKE berpox, du har vundet.
Venlig hilsen til jer alle og alt vel.
mimimig

Godkendelse af svar
Fra : mimimig

Dato : 30-08-05 18:01

Tak for svaret berpox.

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 30-08-05 18:16

Tillykke Berpox - jeg synes nu snarere jeg vil betegne dine besvarelser som "ihærdige" end "håbløse".

Og lad os så alle sammen ånde lettet op over at De Frie Pensionister ikke synes at have fået vind i sejlene. Desværre kan jeg komme i tanke om et andet parti hvis program (og akronym) ligner DFP's på en prik som har det.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 30-08-05 18:20

Arh helt ærlig mimimig

For det første, så er "Kandu" jo ikke et annonceforum - og det var jo en annonce du lavede.

For det andet - så valgte jeg at forholde mig til DFP's partiprogram, og komme med kritiske kommentarer til dette.

Mimimig - hvis du vil stå inde for DFP's partiprogram, så bør du også kunne argumentere for holdningerne.
Det fravælger du, og det fravælger DFP's stiftere også jf. hjemmesiden.

Selvfølgelig må du tage en lille lur - men den varede 10 dage! Uden at du af den grund bragte noget nyt på banen.

Jeg har kigget på Jeres hjemmeside et par gange i løbet af de 10 dage - og der er INTET sket. Ingen debat, ingen uddybning, ingen financieringsmodeller.....

I har kun MENINGER, men ingen argumenter, og en hel masse frygt for, at Suså kommunes gode bliver fuldstændigt udhulet ved den forestående kommunesammenlægning.

I vinder ingen tilhængere ved blot at skjule Jer i kulissen, og så føle at det er håbløst når "nogen" modsiger Jer.

Så, god vind under alle omstændigheder - og skriv noget mere på Jeres hjemmeside om HVORDAN I vil løse problemerne.

mvh berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 30-08-05 18:26

jqb> tak skal du have. Jeg tror nu heller ikke det lykkes med den larmende tavshed der omgærder DFP ... ellers kan jeg kun erklære mig enig i din sidste sætning.

mvh berpox