/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
HJÆÆÆÆÆÆÆLP !
Fra : tej1957
Vist : 548 gange
333 point
Dato : 19-08-05 14:30

Lige pludeseligt er der opstået et problem for magelige og fede mig.
OG JEG HAR IKKE PILLET, ja ja forstå det hvem der kan ?
Men mit problem drejer sig om Excel Office Premium 2000, styresystem win98.
For jeg kan ikke indtaste tallet 400 f.eks. For når jeg har tastet tallet ind og trykker Enter skriver den kun tallet 4.
Jeg har set efter indstillingerne men kan ikke finde ud af hvad der er sket ?
Og hvordan jeg skal vende tilbage til den alm. tilstand.
Hvor jeg skriver tallet 400 og det bliver ved med at være 400 og ikke 4.
Hjælp mig venligst. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . S.O.S.
tej1957

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-05 14:54

derefter på fanen Rediger.

Marker afkrydsningsfeltet Fast decimal.

Skriv det antal cifre, der skal vises til højre for decimaltegnet, i boksen Pladser.
Hvis du automatisk vil medtage nuller (0), når du indtaster lange heltal, skal du angive et negativt tal for at angive antallet af nuller. Hvis der f.eks. automatisk skal indsættes 283000, når du indtaster 283, skal du indtaste 3 i boksen Pladser.

I de tal, du efterfølgende indtaster, indsættes der et decimaltegn på den angivne placering, eller der indsættes det angivne antal nuller. De data, du indtastede, før du markerede indstillingen Fast decimal, bliver ikke ændret.

Når du er færdig med at indtaste tal med decimaler eller nuller, skal du fjerne markeringen i feltet Fast decimal

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-05 14:55

ps Hvis du midlertidigt vil overskrive indstillingen Fast decimal, skal du skrive et decimaltegn, når du indtaster tallet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-05 14:56

Klik på Indstillinger i menuen Funktioner, og klik .......... manglede lige i starten af første indlæg

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-05 15:05

uhuuuuuu måtte da lige slå ordet nanoteknologi op efter et nysgerrigt kig i profilen - godt nok både noget spændende og for mig uoverskueligt

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 19-08-05 15:38

@ miritdk

Jeg tror da nærmere at tej1957 skal fjerne fluebenet ved Fast decimal for at kunne skrive et hvilket som helst tal, og få det vist som skrevet. Har jeg ikke ret?

/Frank

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-05 15:42

ikke sikker - synes excel kan opføre sig besynderligt til tider i alle versioner

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 19-08-05 16:03

Jeg er ret sikker på, at fluebenet ved Fast decimal skal fjernes. Ellers bliver der fjernet 2 cifre fra et hvilket som helst tal, som også spørgeren oplever.

//aaron

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-05 16:14

prøvede lige og fik da lavet kaos - overlader det irriterende excel til jer der har forstand på det

Accepteret svar
Fra : fdbm

Modtaget 333 point
Dato : 19-08-05 17:11

Altså til tej1957: Gå i Indstillinger, Funktioner - hvis der i fanebladet er flueben ved Fast decimal - fjern fluebenet. Hvis ikke, ja så må jeg også give op!

Kommentar
Fra : tej1957

Dato : 20-08-05 01:16

Jamen i Guder og dem der kan forstå det ?
Har lige for kort siden fjernet fluebenet ved fast decimal, og TJUT LI HUT LI HEJ nu er den der. men jeg kan slet ikke forstå eller TÆNKER at jeg da slet ikke har været inde og ændre noget ved indstillingerne i Excel ?
Men det er rigtigt at fluebenet skal fjernes, og nu kan jeg og i når i har brug for at skrive 400 el 900 el. Mange 1000 tak for hjælpen. DET VIRKER !

Tilføjelse: For tro mig, for Nanoteknologien bliver den næste største revolution i menneskehedens historie, bare vent og se.
De varmeste tak for hjælpen og godnat hilsener
tej1957

Godkendelse af svar
Fra : tej1957

Dato : 20-08-05 01:20

Tak for svaret fdbm.
Simplere kan det ikke skrives og TAK alle for hjælpen.
P.S. hvor kan jeg finde alle disse ansigter til at indsætte her på kandu.dk når jeg er/bliver glad for et svar ?
Venligst tej1957

Kommentar
Fra : tej1957

Dato : 20-08-05 01:43

Gad vide om jeg da ikke selv har fundet alle disse smilyes ?
:-69
og det er ment fra hjertet.

Kommentar
Fra : tej1957

Dato : 20-08-05 01:46

Prøver lige een gang til og hvad sker der så ?

Kommentar
Fra : tej1957

Dato : 20-08-05 01:47

HOV hvad var da det ?

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 20-08-05 09:31

Ingen årsag, tej1957!

Hvis ikke miritdk havde givet et åbenlyst ulogisk løsningsforslag på dit problem, havde jeg næppe heller tænkt på at undersøge det famøse flueben ved Fast decimal (No offence, miritdk!).
Har ikke tidligere oplevet dette problem, men vi ved jo alle at programmer fra MS har det med at gøre underlige ting af og til, så problemet overrasker mig ikke.

Lyder spændende med Nanoteknologiens udfordringer. Men allerede for 40 år siden havde jeg da fornøjelsen ved at lege med komponenter på det plan, når der skulle vælges kondesatorer (med størrelsen x nanoFarad) hos Josty Kit til diverse elektronikopfindelser. Men OK - det er jo nok en helt anden sag! [;)]

/Frank