/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Lineweight
Fra : Blaerbar
Vist : 214 gange
20 point
Dato : 19-08-05 11:49

Hvordan bliver linierne fede ved udprint? Det var ikke nytterigt at ændre lineweight...

Kommentar
Fra : Rina2

Dato : 19-08-05 11:59

Der er flere måder at ændre linie tykkelser på.
Hvilken man kan bruge afhænger af hvordan man har opbygget sin tegning.

Du kan foreksempel prøve at ændre pentykkelse i plot - plot style table (pen assignment)
eller prøve at skrive change - properties - LW

Kommentar
Fra : carlssons

Dato : 22-08-05 10:16

Hej

Jeg vil anbefale ved udplot, at anvende følgende Plotstyle Table: Monochrome.ctb. Dette vælger du øverst til højre i Plot dialogboksen. Dermed vil AutoCAD udplotte med de lineweights som du har valgt til lagene eller til objekterne, og alle streger uanset farve, vil blive udskrevet 100% sorte.

Med venlig hilsen

John V. Carlsson

Kommentar
Fra : graphicartist

Dato : 02-09-05 08:30

Faktisk er det lidt snyd - at man kan ændre linietykkelser osv. i programmet. Forstået på den måde, at 'Plot Style' (PS) overruler disse.
Grunden til at den gør det, er at PS er farver-baseret, dvs. at ser den en farvekode eks. 9 (grå) så overruler den med de indstillinger der er sat op i plotstylen, det er derfor man godt kan komme ud for at en overdreven fed steg i programmet kommer ud som en microskobisk linie på plottet.

Sæt din Plot Style op:
I loyout -> Ctrl+P -> (med de udviddet printer-indstillinger) 'Plot Style Tabel (pen assignments)' vælg knappen Edit
- I PS-opsætningen kan man godt blive lidt overrasket over hvor meget der i grunden bliver/kan blive ændret i plottet

God joke: Sæt sin vens PS op til Kong Volmers R*¤ - det kan godt tage ham/hende lang tid, at finde fejlen :)

MVH
Karsten