/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
motorolie-suzuki ds 80.
Fra : nejrup
Vist : 746 gange
50 point
Dato : 19-08-05 10:02

kan man bruge alm. bil motorolie 5w-40 til sådan en 2-takter.
problemer med kobling,kobler ikke ordentlig ud,strammer kablet-kobling glider,
er der nogeb der har et bud???

Kommentar
Fra : nejrup

Dato : 19-08-05 10:18

et spørgsmål mere.
har problemer med at tage/holde-tomgang gassen,køre fint når den får nogle omdrejninger,kan detvære en dårlig simmerring eller hvad.

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 60 point
Dato : 19-08-05 10:39

Du skal IKKE bruge alm. motorolie til 4-takst motorer. Anvend udelukkende 2-takst (selvblandings)olier som er sammensat af råolier og tilsat additiver specielt til 2-takst motorer.

Du bør nok overveje at anskaffe dig en ny karb. Livet er for kort til slidte karbs.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : kuurd

Dato : 19-08-05 10:40

hej
ang tomgang så kan det være dit batteri der er ved at være flad. har selv haft samme problem på min gsx750f og et nyt batteri løste problemet

Kommentar
Fra : t500

Dato : 19-08-05 22:24

ellers en dejlig masjkine du har fået dig der
t500

Godkendelse af svar
Fra : nejrup

Dato : 20-08-05 00:05

Tak for svaret pallenoc.