/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Finde email adresser på nettet?
Fra : Satellit
Vist : 701 gange
50 point
Dato : 19-08-05 09:47

Er der nogen der ved hvor på nettet man kan gå ind og søge andres email adresser ud fra navn, adresse og tlf. nr.?

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 60 point
Dato : 19-08-05 09:50
Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 19-08-05 09:54

der er så meget spam ect, så hvis der var en register over mailadresser ville jeg forlange at blive fjernet fra den liste. Desværre! Men eftersom ikke alle har reelle intentioner med e-mailadresser er det desværre nødvendigt at holde sin mail tæt til kroppen.....

thorkil

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-05 09:58

tjahhhh thorkil1 - men de findes og i massevis - både indland og udland - det kan jo også være af interesse for firmaer osv

Det er egentlig underligt med det spam - nogen får dem i tonsvis - andre får dem slet ikke - tror egentlig det er en selv som skal være forsigtig hvad det angår

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-08-05 09:59

Glem ikke TDC´s side.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-05 09:59

jep teil det er rigtigt

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-08-05 10:02

Min e-mail ligger på TDC, og får ikke flere spam mails
af den grund. Nigeriabreve kommer en sjælden gang,
en bekendt får flere om dagen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-05 10:03

har aldrig gået en eneste spammail - men får på for eks hotmail - yahoo osv - sidste har dog et glimrende filter

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-05 10:04

gået ????? - der skulle stå fået

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 19-08-05 10:10

har lige tjekket - tdc har også min mailadresse. Men det er en mailadresse der ikke er aktiv, og som jeg aldrig har brugt! - og heller ikke har annerkendt eller åbnet eller nogetsom helst. Jeg vidste det faktisk ikke før nu.. Kommer muligvis via mit adsl-abonnement? Jeg ved det ikke - men dem der bruger det får en lang næse....
Men selvfølgelig møgirriterende for seriøse folk, der tror at de kan komme i kontakt med mig på den måde. Skidtet virker jo altså ikke særligt overbevisende...

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 19-08-05 10:22

får cirka 10 - 20 mails pr dag på mit arbejde (der ikke har filter). Formentlig har spammerne hacket firmaadressen - og derefter forsøgt sig frem med bogstavkombinationerne?? Vi bruger kun initialer - 2 til3 bogstaver - og det giver jo ikke så mange mulige kombinationer - vi skifter formentlig derfor til fulde haven foran @ selvom det er bøvlet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-05 10:42

tror kun det er udeladte/hemmelige nr der ikke bliver optaget ????????

thorkil1 - det er faktisk snabela søgemaskinerne går efter så det ville være smart med et alternativ

Godkendelse af svar
Fra : Satellit

Dato : 19-08-05 12:40

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-05 14:19

selvtak