/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Hvor er min ekstra harddisk?
Fra : annvibeke
Vist : 597 gange
500 point
Dato : 19-08-05 09:16

...I-drev kaldte den sig....

Og den var der i går formiddags, hvor jeg opdaterede, det jeg har liggende - uden problemer...
I går eftermiddags, da jeg sku' bruge noget derfra, var den forsvundet...

Nu har jeg pludselig et H-drev, når jeg dobbelt-klikker blir jeg bedt om at indsætte en disk...

Jeg har winXPhome...

Jeg har forsøgt systemgendannelse uden held (her blir jeg oplyst om at I-drevet ikke kan ændres, fordi den ikke er aktiveret...noget i den stil))

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-08-05 09:23

Forsigtig nu - der er et par mulighedder.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 19-08-05 09:24

...ok hit med dem Eyvind!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-08-05 09:28

Prøv i fejsikret tilstand.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-08-05 09:29

Jeg går ud fra at det er en USB harddisk du har.
Har du noget andet USB udstyr som du har taget fra.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-08-05 09:31

Prøv lige at kigge her:
http://capricornus.dk/diskhaandtering/

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 19-08-05 09:36

Set er en 'indbygget' harddisk...altså en 'ikke-usb-én'...

Jeg forsøgte, før jeg lagde spørgsmålet ud, om jeg ku' starte i fejlsikret tilstand (med F8)
- men jeg kommer ind i det 'blå' (tror det hedder bios)...og ved ikke, hvad jeg skal lave derinde...

Hvis det sku' lykkes, at starte i fejlsikret tilstand, hvordan kan jeg så genoplive min harddisk?

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 19-08-05 09:47

prøv at følge denne sti jeg giver dig her

Denne computer - kontrolpanel - den skal være klassisk visning - vælg administration - vælg Computeradministration - vælg diskhåndtering.
se om du kan se harddisken derinde.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 19-08-05 09:51

Annvibeke det indlæg du skrev Dato : 19-08-05 09:36

jeg synes det plejer at være Del du skal trykke for bios.

Men jeg trykker også altid F8 for fejlsikret.

Hvad sker der hvis du trykker Del=delete i stedet for F8

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 19-08-05 09:52

Det er den ikke dayworker24

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 19-08-05 09:53

...ok...jeg prøver lige at lukke...og tester 'del'-modellen...

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-08-05 09:54

DEL er til bios

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-08-05 09:56

F8 = fejlsikret tilstand = opstart af windows uden diverse drivere. (bios er noget andet)
Men hvis du følger vejen som Capricornus har lagt.
h-klik på denne comp>administrer>diskhåndtering>nede til højre kan du nu se dine harddiske.
Du har sikkert:
CD-rom
Disk 0
Disk 1 (og det er denne HD som du slås med)
Jeg ville godt vide hvad der står til højre for Disk 1
(Jeg lukker snart men der er flere her i Kandu som kan bruge de oplysninger)

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 19-08-05 10:03

Ja...nu kom jeg, ved brug af 'del' ind i noget der er endnu mere blåt...

Bagefter kom jeg ind i fejlsikret-afdelingen...

Her har jeg fulgt anvisningen:
Disk 0= C
Disk 1= F (min eksterne harddisk maxtor)
Cd-rom 0
Cd-rom 1
...og ikke mere...

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-08-05 10:20

Se efter om F ikke er brugt andetsteds, giv evt. drevet et nyt bogstav H eller lign.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 19-08-05 10:27

jeg har lige et par spg:

hvis du højre klikker på dit H drev og så egenskaber , hvilket format har den så ( fat32 ,ntfs , raw)

og hvis du højreklikker på denne computer og klikker på egenskaber og så på hardware og så enhedshåndtering og nu diskdrev : hvad står der ?

og har du prøvet dette ?
http://support.microsoft.com/?kbid=307844

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 19-08-05 10:59

F-drevet lader sig ikke omdøbe...

Nu er mit H-drev væk...(uden at jeg lavede noget i fejlsikret tilstand) så har jeg ikke den at slås med
...jeg prøver lige adressen du lagde technet...

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-08-05 11:06

Jeg tror ikke du helt har styr på hvilke drev, der har hvilket bogstav.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 19-08-05 11:08

Hvis jeg vil følge din adresse, blir jeg advaret om, at hvis jeg ændrer bogstav kan det ske, at jeg efterfølgende ikke kan bruge, det der var tilknyttet det andet bogstav...
Den risiko har jeg ikke løbe...

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 19-08-05 11:15

Ha ha peet49...
- jeg har ikke styr på ret meget...

Mit c-drev...har været der lige fra tidernes morgen...
Mit f-drev er 100% min eksterne harddisk maxtor
Mit 'lånte' h-drev er forsvundet...
...så er der mine to cd-drev henholdsvis 'd' og 'e'
Min ekstra harddisk kaldte sig 'i'
...jeg tror egentlig at jeg startede med at kalde den 'g'...(selvom jeg havde foretrukke 'b')
- så omdøbte den sig selv

...jer tror du vil sige det samme, hvis du ser ind i min pc

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-08-05 11:19

Prøv dette, gå i enhedshåndtering, fjern alt under USB og genstart, det kunne være usbdriver er delvis defekte.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 19-08-05 11:20

hvis du højreklikker på denne computer og klikker på egenskaber og så på hardware og så enhedshåndtering og nu diskdrev : hvad står der ?

Brother (min printer)
Maxtor(min eksterne)
ST380021A (aner ikke hvad det er)

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 19-08-05 11:22

Men technet...den forsvundne harddisk er ikke en usb-én

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-08-05 11:25

ST... er Seagate HD-Har du tjekket kabel til den forsvundne disk, prøv at skifte kablet.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 19-08-05 11:31

Det forsvundne I-drev er en harddisk der til forveksling ligner mit c-drev (fysisk)
Der er ingen kabler...og stikkene har jeg tjekket...de sidder solidt...
Måske kaldes mit forsvundne I-drev osse for 'slave' og mit C-drev for 'master'

Kommentar
Fra : technet

Dato : 19-08-05 11:33

nej jeg ved det godt men da den virker i fejlsikret tilstand så kunne det tyde på at vi skal i reg data basen og slette hardware og nu gør du lige dette for vi skal have fat på det nr den har
du gør sådan her :
enhedshåndtering venstre klik på diskdrev og højreklik på Maxtor og nu klikker du på detaljer og nu kommer der et nr
og det er det vi skal bruge :

det ser nogenlunde sådan her ud : IDE\DISKIC88L080AVVA07-___________________VA4OA80K\5&1B4316AD&0&0.0.0

pS. ST380021A er din 80 gb harddisk

Kommentar
Fra : technet

Dato : 19-08-05 11:40

peet49 > du har en anden tråd kørende der ligner dette nemlig http://www.kandu.dk/dk/spg/72683

og det det samme der skal gøres her bare i dette tilfælde harddisk

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 19-08-05 11:53

...der sker lige nogle andre ting omkring...
Jeg er nødt til at vente med de seneste forslag, til jeg kan koncentrere mig 100 %

Kommentar
Fra : technet

Dato : 19-08-05 20:33

hvad sker der ?

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 21-08-05 12:01

Så er jeg på igen...(jeg fik gæster og sku' senere til fødselsdag)

technet-> For lige at undgå evt misforståelser inden jeg kaster mig ud i større operationer...
...så lyder det som om du mener at mit i-drev virker i fejlsikret tilstand...det gør det ikke...

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 21-08-05 18:57

Min søn har nu været her og bragt orden i forholdene...

Jeg takker for interessen, men kan ikke gi' point...
- det ville være at snyde, dem som ku' finde på at købe spørgsmålet...

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-08-05 19:00

Bare det er ordnet, er alt ok

Kommentar
Fra : technet

Dato : 21-08-05 23:40

annvibeke : fortæl lige hvad der så var galt ? og hvad din søn gjorde for som jeg altid siger det er nemmest når man selv sider ved den rent fysisk , for en fjer bliver hurtig til 10 høns.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 22-08-05 17:26

Hej technet...
Jeg kan desværre ikke fortælle, hvad han gjorde (han ku' ikke over telefonen)
...jeg tror heller ikke han selv er helt klar over det...

Kun så jeg, at han var ude var ude i det 'sorte'...(jeg tror det engang hed dos)
...og jeg så han var i bios...
Men, hvad han gjorde der ved jeg desværre ikke

mvh/ann-vibeke

Annuller spørgsmålet
Fra : annvibeke

Dato : 15-04-06 13:05

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål