/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
dvalefunktionen virker ikke
Fra : jeanette18
Vist : 319 gange
50 point
Dato : 19-08-05 04:47

Jeg ønsker at harddiske skal GÅ I DVALE efter 1 time.
dvale funktionen er aktiveret men fungerer ikke.
Har så prøvet at ændre det til 5 minutter og så har jeg ingen problemer. http://www.janum.net/itsvar/show_img.php?ID=526

Hvad siger I ??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-08-05 06:42

Hmm? Har du andet strømstyring som sluk for harddisk sat til? I Dvale slukker harddisken mig bekendt ikke i winXP, da winxp jo netop bruger harddisken i dvaletilstand!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-05 08:20

husker du at gemme som under strømstyringsmodel ??????
ofte er det nødvendigt at forandre strømstyringsmodellen - for eks hjemme/på kontoret eller andet - måtte jeg da gøre.
Desuden går den normalt i dvale når man trykker på shift+standbye - har du tænkt over det ?
Har du adm. rettigheder ?

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 19-08-05 16:37

Heysa med jer. Tedd, jeg skriver jo at der ingen problemer er når jeg sætter dvaletilstanden til at være 5 minutter f.eks. Har tidligere ikke haft problemet, heller ikke med indstillingen til 1 time og har altid benyttet xp-pro.

Miritdk. Jeg synes ikke rigtig jeg lige kan følge dig helt til dørs. "gemme som" hvad mener du ?
Standbyknappen er jeg ikke lige klar over hvor sidder på mit logitech tastatur - muligvis hedder den F-lock, og jeg mener den får pc`eren til at gå i dvale. Prøver det af lidt senere i dag, men det løser jo ikke det egentlig problem men helt bestemt en rar mulighed at have.
Jeg har mere end rettigheder på hele pc`eren :)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-08-05 21:20

Har forstået, jeanette Lyder dog stadigvæk som en strømstyringskonflikt mellem forskelligt timed hardware! Har du wake on lan sat til? Er der sket nogle hardwareændringer siden det virkede (måske et nyt keyboard?)?

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 19-08-05 21:25

Heysa Tedd. Nej der er ikke sket ændringer med hardwaren overhovedet, og nu har jeg forsøgt at lade pc`en gå i dvale såvel i 10, 15, 20 og 30 minutter - men den vil ikke!
Den vil kun gå i dvale ved de 5 minutter. Mærkelig nok.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 19-08-05 21:26

Lige et sidespørgsmål. Kom til at se at jeg kun har 15 point og 1454 superpoint. Hvad kan jeg egentlig bruge disse superpoint til ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-08-05 21:29

Den må have en eller anden task/service der forhindrer den! Men hvis du kun er ude efter en strømbesparende funktion er Standby osse bedre, med mindre du har en bærbar!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-08-05 21:30

Superpoint bruges til præmielodtrækningen! Almindelige points bruges til at stille spørgsmål med!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-05 21:34

har den kunnet før ????? Så er systemgendannelse måske løsningen ?

Hvad er det for en pc du har ????

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 19-08-05 21:35

Ok Tedd. Tak for oplysningen om point.
Min maskine er en stationær.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-05 21:37

prøv lige lidt hjælp via hjælp og support - skriv dvale og kig på hvad du finder

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-05 21:39

tror næsten du ikke har aktiveret dvale

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-08-05 21:40

Hvad vil du egenligt bruge dvalefunktionen til?

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 19-08-05 21:40

Heysa miritdk.
Maskinen er hel nyformateret og har vist aldrig før kørt så perfekt og hurtig som nu.
Den er sammensat således: (udpluk fra en af mine andre tråde)
http://www.eksperten.dk/spm/639359?Esession=8dee6279535f4e259042f66d0b6fede4

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-05 21:42

dødt link jeanette

jeg havde problemer netop med en nyformatteret maskine og tvang den igennem tilsidst - den vil helst ikke jo

Prøv nu lige at læse i hjælp og support - det kan være der er noget du har overset

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 19-08-05 22:24

Prøver lige (igen)

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 19-08-05 22:27

Linket jeg gav dig miritdk virker hos mig såvel i explorer som opera. Her er udplukket:

Sådan her ser min egen bl.a. ud:
Coolermaster ATC-201C-SX2, Miditowe
Chill Innovation CP-350A PSU, Activ
Pentium4, 2800MHz Socket 478 FSB800
Asus P4C800/Deluxe, Canterwood, FSB
Tyan ATI Radeon 9700 Pro 128MB DDR
Seagate Barracuda 7200.7 160GB,7200
Kingston DDR3500, 2x512 MB Hype

+ logitech mus og tastatur + NEC brænder og 3 forskellige harddiske i alt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-05 22:51

sorry jeanette - jeg gik i komalight - fandt det selv

har du afprøvet den hjælp og support der ligger under start ?????

Har du set efter i enhedshåndtering om der er gule advarsels tegn ??????

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 19-08-05 23:27

Desværre, hjælp og support gav ikke noget brugbar. Har nu kørt et systemcheck på pc`eren og laver lige yderlige et par check.
Vender tilbage i morgen.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 19-08-05 23:28

enhåndshåndtering gav forresten heller ikke noget.
Godnat.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 20-08-05 09:12

Efter at jeg har kørt en sfc /scannow samt en scandisk virker systemet på alle tider igen. Ja computere er nogle mærkelige væsener.
God weekend og tak for indlæggene:)

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 50 point
Dato : 20-08-05 09:59

- det mest indlysende - hvad er så mest underligt - godt du fandt løsningen - lad nu være med at give point for en der søger får jo hjælp af dit eget svar
god lørdag til dig

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 31-08-05 18:16

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 19:56

du kunne da ikke dy dig for at lukke hvad - ordenssansen ved rod i arkivet

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 31-08-05 21:52

:)