/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP servicepack 2/sikkerhedscenter
Fra : smxxx
Vist : 917 gange
40 point
Dato : 18-08-05 19:38

Hvordan, bliver jeg fri for at sikkerhedscentret, dukker op ved hver opstart.
Har været inde og lukke det hele ned, opdateringer osv.
Har slettet det i mbr, men det bliver ved at dukke op.
Bare fordi jeg ikke ønsker at skal lukke iconet...HVER GANG.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-08-05 19:41

Sikkerhedscenteret dukker da ikke op hvis alt er i orden. Der må være en advarsel ved siden af uret der fortæller at ikke alt er i orden

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-08-05 19:42

Hvis du ikke er på nettet, kan afindstallere SP2, men det vil jeg ikke anbefale.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-08-05 19:43

Jeps, nemlig at jeg har mit eget sikkerhedssystem, og ikke ønsker at køre MS`s

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-08-05 19:45

Hvorfor vil du ikke have opdateringer fra Microsoft

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 18-08-05 19:45

så kan du da bare deaktivere ms-sikkerhedscenter inde i kontrolpanelet

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-08-05 19:46

Hej
Ønsker ikke at afinstallere XP2, bare have iconet/meddelelsen væk, når jeg starter op.
Har fjernet flueben ved ønsker ikke at ???? skal genåbne, men den bliver bare ved.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-08-05 19:48

Min sikkerhed kan ikke sammen med MS fjernelse af skadelige, et eller andet.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 18-08-05 19:49

et bud kunne være at slå den fra inde i
Kontrolpanel => Administration => Tjenester => sikkerhedscentret og så sætte den på manual eller deaktiveret

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-08-05 19:49

Inde i sikkerhedscenteret kan du vælge - Skift måden, som sikkerhedscenteret giver mig besked - Der kan du vælge om du vil have meddelser om hvis der er noget galt

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-08-05 19:50

LIGE 2 MIN....lyder rimeligt......

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-08-05 19:53

Nemlig Fijala - sådan gør man sig fri og uafhængig.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-08-05 19:53

Fijala.
Virker ikke, men godt foreslag

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-08-05 19:56

buch78
Har lige slået det fra, men desværre, den er der igen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-08-05 19:56

Jo det gør - det skal virke.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-08-05 19:57

Har lige genstartet, iconet dukker op,,,,,,,igen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-08-05 19:58

Det icon du snakker om, hvor dukker det op, ved uret?

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 18-08-05 20:04

hvis du både anvender en firewall og antivirusprogram, som kan genkendes af Win XP, kommer meddelelsen kun frem, hvis der er noget galt. Hvis dine programmer ikke understøttes/genkendes af Win XP, kommer den meddelelse frem hver gang du starter windows. jeg har ingen problemer med Zonealarn og AVG free, begge to bliver genkendt og sikkerhedscentret forbliver stumm.
kattefar

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-08-05 20:10

Kontrolpanel > system > Automatiske opdateringer > der kan du indstille

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-08-05 20:12

Fijala
JA, iconet er på uret, og det skal lukkes ned, hvilket jeg syntes er temmelig irriterende.

Det eneste der står, er, at min PC er i fare, hvad den ikke er, men som sagt temmeligt træls, , ,

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-08-05 20:15

Eller - kontrolpanel > sikkerhedssenter > skift måden som sikkerhedscenteret giver besked > her kan du hakke fra

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-08-05 20:17

Eyvind.
Læs hvad jeg skriver, kan ikke lukke det ned, når jeg højreklikker, og fjerner samtlige flueben,,,angående hvordan jeg vil modtage opdateringer og opstart, den bliver bare ved med at dukke op.

Det skal siges, at Spyware finder de problemer, og fjerner dem, men dukker op hver gang, jeg starter op igen.
Har prøvet at rette på koderne i de filer der ligger, men uden at det virker.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-08-05 20:20

Kan det være, programmet, der skal hente automatiske opdateringer ned, der spøger.
Det er et tilføjelsesprogram fra MS, der registrerer har du ikke har opdateret

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-08-05 20:21

Men det burde JO egentlig ikke komme mig ved, da jeg har slået opdateringer fra.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-08-05 20:22

Jeg er forvirret nu. Tror du det er spyware eller virus der forårsager det. Du sagde da du havde dit eget sikkerhedscenter

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-08-05 20:24

Tror du mangler, at indstille sikkerhedscentret. Tryk på anbefalinger for antivirus, og tryk på:jeg har selv....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-08-05 20:27

http://www.microsoft.com/danmark/products/windows/windowsxp/windowsfirewall.asp
http://www.microsoft.com/danmark/products/windows/windowsxp/intro_sikkerhedscenter.asp
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;875349

Som du kan se, så vil ikonet være der, når der er opdateringer, men det kan godt slåes fra:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;306525#XSLTH3152121123120121120120

Konfigurer Windows, så du bliver påmindet om ventende opdateringer
Hvis du konfigurerer Automatiske opdateringer til at underrette dig, før opdateringer hentes eller installeres, får du at vide, at opdateringer er klar til at blive hentet eller installeret, via et ikon og en meddelelse i meddelelsesområdet på proceslinjen. Hvis du ikke vil hente eller installere opdateringen på dette tidspunkt, skal du klikke på ikonet Automatiske opdateringer eller meddelelsen i meddelelsesområdet på proceslinjen og derefter klikke på Påmind mig senere i dialogboksen Automatiske opdateringer. I dialogboksen Påmindelse kan du angive, hvor længe Windows skal vente med at påminde dig. Hvis påmindelsen gælder hentning, påminder Windows dig kun, hvis du er tilsluttet internettet. Hvis påmindelsen gælder installation, påminder Windows dig i henhold til den tidsplan, du har angivet.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-08-05 20:27

Fijala.....
Tror det næppe, da jeg bliver bedt om at sætte mine FLUEBEN anderledes, SÅ JEG KAN MODTAGE opdateringer, så er der ingen PROBLEMER. Men jeg vil ikke have deres, fjernelse af skadelige et eller andet, og jeg kan ikke sætte kryds hvor jeg ikke ønsker at modtage disse MEDELSER mere, den bliver ved med at hente den ned, ellers skulle der ikke være prob, jeg vil bare ikke have den ned, da jeg ved, at den ikke kan med mit system.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-08-05 20:32

Nu ved jeg jo ikke hvilke programmer du bruger til sikkerhed, men de vil nok ikke sammen med XP/SP2.

Prøv lige at kigge i Palles links der er der noget der forklarer lidt om opdateringer.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-08-05 20:35

pallebhansen,,,,,,,,
Du er inde på det rette, men jeg ønsker ikke den opdatering...
Fijala
Har kigget på dem siden SP 2 udkom, slår jeg opdateringer til, er der ingen prob, men så får jeg den pakke til skadelig bekæmpelse af ???????? som jeg ikke vil have.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-08-05 20:36

Mee kan det ikke slettes med en gang REGCLEANER ???????????

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 18-08-05 20:55

Gå i windows opdate, vælg brugerdefineret

Hvad sker der, hvis jeg vælger "Vis ikke denne opdatering igen"?
Windows Update beder dig ikke længere om at gennemse eller installere den pågældende opdatering. Men hvis du skjuler en opdatering med høj prioritet, vil du blive mindet om, at du mangler en opdatering, som er vigtig for sikkerheden på din computer.

Hvordan får jeg en skjult opdatering tilbage senere?
På webstedet Windows Update skal du klikke på Gendan skjulte opdateringer og derefter gennemse og installere de opdateringer, som du ønsker.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 18-08-05 21:01

hent bare alle opdateringer ned til maskinen efter at have valgt "kun hent men ikke installere" bagefter fjerne du fluebenet fra de opdateringer som ikke skal installeres, og installer så resten. Windows husker i dette tilfælde, at du ikke ønsker opdatering og viser den ikke igen, undtagen, det er en meget sikkerhedsrelevant opdatering til windows eller et af komponenterne, så bliver den med til at dukke op. Der er den eneste vej, slå opdateringer helt fra og gøre det et eller 2 gange om ugen manuelt fra microsofts hjemmeside.
kattefar

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-08-05 21:17

kattefar,,,,,
Har prøvet, men den opdatering, jeg ikke vil have, bliver VED med at dukke/hentes ned, og jeg kan som sagt ikke fjerne nogen flueben, den er TVUNGEN,,,,,,,den til fjernelse af skadelige??
Men det kan jo være, at jeg skulle prøve at hente den, den KAN vel slettes, over programmer,,,
Så får vi se...
Og så bare en lille oplysnig til dem, der ikke har den store bredbånds,,, SP 2 sendes gratis til dem der vil have den, mere info kan vist findes på ????????????www.microsoft.dk
Mvh

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-08-05 21:58

Den opdatering du snakker om er bare et check af om du har visse virus! De sender den med hver måned og den laver et sikkerhedscheck af din PC og hvis den ikke finder noget, er alt jo i orden!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-08-05 21:59

Som sådan bliver den ikke engang installeret på din PC!

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-08-05 22:04

tedd,,,,,
Jamen altså,,,,,,,det er det eneste jeg har prob med, fra XP 2
Sørgeligt nok må jeg sige, og JO DEN BLIVER installeret, og kan fjernes igen,
Men troede bare ikke det, ene doanload, kunne irritere mig så meget, da det ikke er første gang.
Mvh

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-08-05 22:16

Hvis du fjerner den igen vil den jo netop forsøge at opdatere den igen da den ligger under høj priotet! Sådan virker automatisk update jo!
Her kan du læse om patchen:
Windows Værktøj til fjernelse af skadelig software - august 2005 (KB890830)
Når dette værktøj er hentet, kører det én gang for at kontrollere, om computeren er inficeret med visse udbredte skadelige programmer (inklusive Blaster, Sasser og Mydoom), og fjerner automatisk de infektioner, der findes. Hvis der findes en infektion, vises en statusrapport, næste gang du starter computeren. En ny version af værktøjet kan hentes hver måned. Hvis du vil køre værktøjet manuelt på computeren, kan du hente en kopi fra Microsoft Download Center eller køre en onlineversion fra microsoft.com. Værktøjet er ikke en erstatning for et antivirusprogram. Du bør også beskytte computeren med et antivirusprogram.
Få hjælp og support
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=39987

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-08-05 23:01

jeg har min til at meddele mig når der er opdateringer men ikke hente og det virker fint - kan du ikke det uden problemer ????????

Programmet du er så gal på kan du jo fravælge ved at gennemse og godkende hvad du vil have på din pc i windows update

Ellers så smid det ud - det er lavet for at hjælpe dig - men hvis du ikke ønsker det er det jo op til dig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-05 00:31

ps til tedd - hvis man indstiller til at få besked om opdateringer men ikke hente - har man mulighed for at fravælge/og skjule hvad man ikke ønsker at installere ...ikk´

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 19-08-05 00:55

Til alle

ps til tedd - hvis man indstiller til at få besked om opdateringer men ikke hente - har man mulighed for at fravælge/og skjule hvad man ikke ønsker at installere ...ikk´

Det er mit prob, men kan ikke fravælge ....................?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 19-08-05 01:14

har du læst hvad du kan med windows opdatering.
når du går i kontrolpanel og åbner automatisk opdateringer
og her kommer der så en box og der står der : hvordan virker automastisk opdateringer ( klik på den og læs )

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 19-08-05 01:27

technet,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,sorry
Hvordan, bliver jeg fri for at sikkerhedscentret, dukker op ved hver opstart.
Har været inde og lukke det hele ned, opdateringer osv.
Har slettet det i mbr, men det bliver ved at dukke op.
Bare fordi jeg ikke ønsker at skal lukke iconet...HVER GANG.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-08-05 07:19

Har du prøvet at deaktivere Automatisk opdateringer under Kontrolpanel > Administration > Tjenester?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-08-05 07:29

Men den skal startes igen hvis du vil ind på windows update!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-05 08:41

du kan altid fravælge - gå ind på windows update i stedet for at hente direkte gennem sikkerheds centeret !!!!!!
NÅ !!!!!!!!

Kommentar
Fra : technet

Dato : 19-08-05 20:12

så kan du slå det fra i start > kør >services.msc
og læs grundigt hvad det er for noget du roder i inden du deaktivere noget

Kommentar
Fra : technet

Dato : 19-08-05 20:22

er det dette du er træt af ??????? http://www.flexbeta.net/gsurface/sp2_2082/security_center.gif
kontrolpanel > sikkerhedscenter

for så står det da så højt og flot : skift måden som sikkerhedscentret giver mig besked på

klik på den og fjern ALLE flueben

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-05 20:28

tror jo bare smxxx er på tværs

ikk` ????????

Kommentar
Fra : technet

Dato : 19-08-05 21:02

miritdk:..> jo for smxxx roder sikkert og ikke aner en pind om hvad det er han/hun roder i
spøg til side . det er bare fordi jeg efterhånde har så mange spg at rode med så jeg må nok hellere lade være med at svare på flere indtil dem jeg har er besvaret eller bekræftet.
eller måske skulle jeg også snart til at stille et spg om feks . windows eller harddisk
ja hvorfor ikke

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-05 21:04

Kommentar
Fra : technet

Dato : 19-08-05 21:07

nej spg bliver sg nok om unix

test: "på en ny måde"

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-05 21:18

øv

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 19-08-05 21:20

moin, i har ret, technet & mirit, nogle ved hvad de laver og andre ved det ikke. Det skulle være et krav, at have et PC-kørekort kurs bestået, inden man få lov til at koble sig på nettet. Det vil overflødig gøre mange mange spørgsmål, virusangreb o.l.
kattefar

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 20-08-05 21:05

kattefar...
Jeg har oplyst, at jeg har haft problemer med den pakke, og Norton før.
Kan ikke se det skulle have noget med et pc kørekort at gøre, det har nok nærmere noget med MS SP 2 at gøre.
Kan lige oplyse, jeg installerede den pakke, jeg ikke ville have, og fik ikke beskeden mere, den aften.
Dagen efter gik pc´en ned, og jeg installerede XP igen, hvorefter jeg ikke har kunnet installere Norman. Men Logoet starter op, men ingen virusbeskyttelse eller firewall, den kan godt installere Norman og opdateringer, men den kan åbentbart ikke pakke filerne ordentlig ud.
Har prøvet flere partioner, uden resultat. Ingen Norman mere...
Kører for tiden med Norton, der virker.

Godkendelse af svar
Fra : smxxx

Dato : 21-08-05 12:11

Tak for svaret
Som jeg skrev, har jeg før haft problemer med SP 2, og programmet fjernelse af skadelige spyware, og min Norman, det du skriver er sikkert den rigtige måde, at gøre det på, men jeg anbefaler, at du installere SP 2 først, helst fra CD, og bagefter installerer dine egne programmer til sikkerhed.
Det har jeg lige gjort nu, efter jeg har nulstillet Bios, og det hele virker perfekt.
Problemet kunne være, at Norman ikke vil godkende noget af SP 2, hvis Norman ER installeret.
Nu kan jeg gøre som jeg vil i sikkerheds centret.....
Takker for deltagelse

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-08-05 12:13

nå din stædige rad - så fik du heldigvis det hele til at køre

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 21-08-05 12:21

Hej, selvfølgelig, det var åbentbart bare et spørgsmål, hvad der blev installeret først.
Da jeg altid plejer at sætte min sikkerhed op før jeg nærmer mig nettet.
Det skal jeg åbentbart ikke gøre, men også kun fordi jeg har SP 2 på cd, hvilket også er nemmere.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 08-09-05 22:36

Tror lige jeg burde indskyde, Norman har lavet en ny programpakke, der ikke kan sammen med gamle pakker, der bliver downloadet, så der skulle af/instaleres, og hentes nyt ned fra Norman´side.
Derfor jeg åbentbart ikke kunne få Norman til at virke, men syntes, at TDC eller Norman som udbyder det, burde meddele,,,,,,, dette.
Nu virker det, hvad der også var et af mine andre spørgmål om sikkerhed...